1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Praatje slaan {13}

datum 12-04-15 13:08
reactie 181
Springbok96
Fleur, ik zit in mijn eerste jaar psychologie aan de KU Leuven
Ik heb pas examens in juni, maar de paasvakantie is eigenlijk een soort van blokvakantie. Weinig vakantie aan dus
-
Sheala, mag ik eens vragen hoe Kevin eigenlijk is geboren?
datum 12-04-15 13:10
reactie 182
liezai
Ik heb volgend jaar pas examens Zit nu in 4 havo, jij Fleur? En laten we het maar niet hebben over de toetsen tot nu toe Evi... :')

Evi, hoe denk je dat kinderen worden geboren?

Denk dat ik zo maar eens studieontwijkend ga doen, lekker hardlopen

Wat zijn ze snel vandaag met gedichten goedkeuren! Haha.
datum 12-04-15 13:16
reactie 183
Springbok96
Haha, Lisanne, ik heb eergisteren alles geleerd over de prenatale ontwikkeling van het kindje Ik weet hoe baby's worden geboren, maar aangezien dat Kevin een geesteskind is, vraag ik me af ter ere van wat hij is ontstaan
Als je gaat hardlopen, heb je wel lekker wat afleiding Misschien vallen te so's beter mee dan je verwacht? Niet te veel aan denken nu, beter concentreren op die nog moeten komen

4 havo, is dat hetzelfde als 4 ASO in België? Je zit in het 4de bij ons als je 15-16 jaar bent. En ASO is algemeen secundair onderwijs. Hoe zit het systeem in Nederland juist?
datum 12-04-15 13:22
reactie 184
liezai
Hier hebben we de basisschool als je een jaar of 4 t/m 12 bent en de middelbare als je 12 t/m 18 ofzo bent. Maar staat er wel ongeveer gelijk aan ja, ik ben namelijk 15 en zit in de 4e. En havo is het niveau, geen idee hoe dat bij jullie zit

Dat van 'hoe een kindje wordt geboren' was ook maar een grapje

Ik ga even een blokje rennen, binnen 5 minuten ben ik weer terug Nee grapje, 5 kilometer moet wel lukken denk ik. Tot zo meteen!
datum 12-04-15 14:04
reactie 185
Verwijderde gebruiker
Ah wat een leuke studie Evi (denk ik haha), jammer van je 'paasvakantie' alleen

Ik zit nu in 4vwo Lisanne, nog twee jaartjes te gaan dus
Oh en renze!
datum 12-04-15 14:16
reactie 186
liezai
Wel zonde van je vakantie inderdaad!

Haha, leuk! Slim ben je dan
Nog bedankt, alweer terugg
datum 12-04-15 14:26
reactie 187
Verwijderde gebruiker
Okee... jullie zijn allemaal best wel slim. Ik zit in de 3e op GL niveau (net onder TL)

Evi... Patros had op een nacht een hele aparte droom over hem en mij. En toen na een paar dagen was Kevin geboren heel apart allemaal en Patros had het ergens in praatje slaan heel leuk uitgelegd, maar weet niet meer waar XD
En zo ontstaan geesten kindjes
datum 12-04-15 14:27
reactie 188
Springbok96
Onze niveaus zijn ASO, TSO en BSO en dan is er ook nog bijzonder onderwijs. ASO is het hoogste niveau en daarna moet je nog verder studeren. BSO is het laagste, maar dan kan je wel meteen gaan werken.
-
Psychologie is zeker een leuke richting Welke richting volgen jullie op school?
-
Haha Sheala, dat verklaart veel
datum 12-04-15 14:37
reactie 189
liezai
Nou, ik, slim? Je zou de eerste zijn die mij slim vindt

BSO betekent bij ons buitenschoolse opvang haha
datum 12-04-15 15:39
reactie 190
Springbok96
Haha, ja, daar zou het ook wel perfect voor kunnen staan natuurlijk
Maar hebben jullie niet de keuze uit Latijn, moderne talen, wiskunde, wetenschappen, sociaal technische, jeugd- en gehandicaptenzorg, handel,...?
Zo ja, wat volgen jullie dan?
datum 12-04-15 15:40
reactie 191
liezai
Uhm ikke niet! Haha. Heb alleen vorig jaar gekozen voor de richting natuur & gezondheid
datum 12-04-15 17:56
reactie 192
Verwijderde gebruiker
Ik volg NT, geen idee of dat bekend is? Beetje de bèta vakken met wiskunde b, natuurkunde etc. Momenteel alleen nog geen idee welke richting ik hierna wil, maar ik heb nog even bedenk tijd hè
datum 12-04-15 19:22
reactie 193
Springbok96
Dat zegt me eigenlijk niets haha.
Ik volgde wetenschappen-wiskunde, dan had ik de algemene vakken (wel minder talen dan de moderne-talen richtingen), 8 uur wetenschappen en 6 uur wiskunde. Is dat van jou iets vergelijkbaars?

Joepie, ik heb het gevonden op Wikipedia
"Voorbereidend wetenschappelijk onderwijs is vergelijkbaar met het algemeen secundair onderwijs (ASO) in Vlaanderen, in het dagelijks taalgebruik ook wel "humaniora" genoemd."
datum 12-04-15 19:38
reactie 194
Verwijderde gebruiker
Ben benieuwd naar je nieuwe gedicht Fleur, straks even kijken.

Dank jullie wel. Is in een inpakbedrijf in het dorpje Beernem, 15 km ten westen van Brugge. Wat ik mag doen weet ik niet. Kan ook zijn dat ik buitenwerk krijg.

Vandaag trouwens een rit van 330 km er op zitten. Ben namelijk eerst naar Duinkerke gereden, daar 1 uurtje gewandeld op het strand en boulevard. Dan via binnendoorwegen naar Calais gereden, deed er nét iets langer dan 1 uur over, ging sneller dan ik dacht. Dan via de snelwegen naar de andere kant van Calais gegaan en dan ergens er af gegaan om lekker binnendoor de heuvels richting kust te rijden. Uiteindelijk halverwege Calais-Boulogne-sur-Mer gestopt, vlakbij het dorpje Audinghen, gestopt vlak naast Het Kanaal/Noordzee. Ik denk dat ik daar toch al gauw 2 uur heb rondgehangen. Was half 5 dat ik terug op de parking was. Toen nog éven binnendoor gereden tot aan Boulogne en voor de stadsgrens terug naar de highway gereden, terug richting Bruges/Bruxelles. Volgende keer ga ik terug om foto's te maken.

Bij mijn laatste stop bij Audinghen was ook een avontuur hoor. Ik liep een klein rondje, eerst via duinen en dan terug via strand. Waar mijn rondje begint is een klein restaurantje, dat ligt ook aan het strand. De laatste meters op het strand was geen strand, maar een klein rotspartij met beekjes. Was wel degelijk klimmen geblazen, en je moest goed uitkijken dat je niet uitglijdt, die stenen waren glad! Als je valt en lelijk terecht komt dan heb je toch echt een serieus probleem. Maar het was leuk. Bij de parking kun je een rondje wandelen van 3 km. Dat ga ik de volgende keer doen, dan neem ik mijn fototoestel mee, want die mooie dingen moet je toch voor de eeuwigheid vastleggen.
datum 12-04-15 19:49
reactie 195
liezai
Wat een verhaal Nathan! Die foto's wil ik dan wel zien hoor!

Natuur en techniek, je bent dus echt slim!

Ik ga mn nest in, goede nacht allemaal!
Naar boven

Reageren op: Praatje slaan {13}

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.