Huiskamer: Praatje Slaan [8]
| reactie 31
|
|
|---|---|
|
Springbok96 Berichten: 447 |
Maar ik snap het niet zo goed. Zijn tentamens dan een soort van grote toetsen? En hebben jullie dan nog eens een examen daarvoor? - Bart, wow, vreemd dat je nu al bijna met eindexamens begint. Duren die dan tot in juni? |
| reactie 32
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Al die benamingen ;-; |
| reactie 33
|
|
|
Esmée, lukte het nu nog met die powerpointpresentatie? - Ik heb nu ook wat stress, mijn groepsleden laten niet meer van zich horen en ik kan weer alles afwerken tegen morgen --' Zo typisch... |
| reactie 34
|
|
|
Bartart Berichten: 262 |
Ik zal de situatie bij mij wat duidelijker maken, dit geldt natuurlijk alleen voor VWO in Nederland. De eerste 3 jaar ben je slechts een basis aan het opbouwen, met ieder jaar toetsen die slechts voor het overgaan van dat jaar meetellen. Vanaf de 4de krijg je ook soms Dossiertoetsen (of Praktische Opdrachten), deze tellen mee voor je eindlijst. In de 6de, het laatste jaar, krijg je alleen maar dossiertoetsen, die gezamenlijk met de eerder gemaakte dossiertoetsen de helft van je eindlijst cijfer betekenen. Vervolgens beginnen halverwege mei de eindexamens, landelijke examens die voor de andere 50% van je eindcijfer zorgen. Bij mij op school hebben we per jaar 4 toetsweken, waarin ieder vak getoetst wordt. Buiten de toetsweken om heb je vanaf de 4de geen toetsen meer. In het examenjaar vervalt de laatste toetsweek. |
| reactie 35
|
|
|
Evi, voor mij wel, de rest kan mijn rug op. Ik help niet als het is van 'Esmée, fiks dat even.' Voor mij is het duidelijk, ik snap het |
| reactie 36
|
|
|
Dat is wel een totaal ander systeem dan bij ons Wel grotere brokken leerstof die worden getoetst denk ik. Al is dat op zich niet slecht voor de overgang naar hoger onderwijs. Maar tellen dan opdrachten die je in het 4de jaar maakte mee voor het eindexamen in het 6de jaar? En nog een vraagje, wat is VWO? Bij ons is alles onderverdeeld in ASO, KSO, TSO en BSO - Esmée, gelijk heb je |
| reactie 37
|
|
|
Evi, ee moeten elkaar ook punten geven, ik vrees dat ik iemand een 2 op 10 moet geven. ze heeft 1 (!) Foto ingevoegs. Dat is alles -.- *Waar in België woon je ergens als ik mag vragen ?* |
| reactie 38
|
|
|
Ik wou dat we dat bij deze taak ook hadden. Bon, ze hebben al een beetje meer gewerkt, dus het komt wel goed Tuurlijk mag je dat vragen |
| reactie 39
|
|
|
Ik woon in een deelgemeente van Hasselt, in Limburg Een deel van mijn familie woont in Antwerpen, maar waar weet ik niet xD |
| reactie 40
|
|
|
Dat is wel een beetje grappig dat je dat niet weet Maar ja, dat is wel een eind weg he, dus misschien niet zo abnormaal In de Limburg, dan zal je wel vaak van die flauwe mopjes te verduren krijgen, niet? |
| reactie 41
|
|
|
Jaah :/ mijn neef en twee nichten zijn van de Kempen, en ze zeggen altijd dat wij zo traag en zangerig praten :s Ik vind het Antwerps accent geweldig, als mijn neef een verhaal verteld zit ik meer naar het accent te luisteren |
| reactie 42
|
|
|
Ah, van de Kempen, maar die hebben ook een grappig accent vind ik ;D Nog anders dan Antwerps-Antwerps Ik hou nog wel van Limburgs, is een beetje anders Zelf spreek ik niet echt met een accent, een beetje verkavelingsvlaams, dat wel |
| reactie 43
|
|
|
Kempenaren zeggen voor alle namen 'ons' xD. Ons Esmée, ons Evi, .. Maarre, ik ga slapen |
| reactie 44
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Gefeliciteerd Summer - Bij ons is een tentamen een gewone toets/repetitie, maar dan telt hij mee voor je eindrapport |
| reactie 45
|
|
|
Slaap lekker Esmée, en ik zeg ook vaak 'ons' Ons mama, ons papa, ons leerkracht enz ;D - Ah, een belangrijke toets dus? |
| Naar boven | |