1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Feitjes en weetjes over jezelf!

datum 13-11-09 09:00
reactie 31
Dorpsgek
Hoi Wendy,
Peuters en kleuters. Ik vind het nooit leuk als er een peuter of kleuter is. Dan ga ik altijd zo ver weg mogelijk zitten. En kinderachtige pubers, daar heb ik geen angst voor. Daar heb ik gewoon een hekel aan. Komt denk ik omdat ik zelf nog al snel ontwikkeld was.

Toen jij rond mijn leeftijd was (17). Heb je toen ook nooit wat gedaan met drank of drugs? Dat lijkt mij vrij moeilijk. Misschien komt dat omdat ik in een andere generatie op groei. Ik zie mensen van 12 zich op hun dooie gemakje bezatten. En als je van je 12e tot +- 21 (Pubertijd) in een wereld van alcohol en drugs zit, lijkt het mij nogal lastig om er van af te blijven.
datum 13-11-09 19:26
reactie 32
Verwijderde gebruiker
Hallo Skip, een aparte fobie voor peuters en kleuters. Ik kan het mij eerlijk gezegd niet voorstellen maar jij hebt het, het is denk ik al vervelend genoeg.. zeker omdat er heel wat van die spruiten rond lopen.

Ik heb nog nooit drugs aangeraakt, en wel een een beetje alcohol op toen ik 17 was.. ik vond het niks aan.
Zeker de laatste jaren 'lijkt'het vrij normaal als je een kind van 12 met een joint op zijn lip ziet.
En coma zuipen blijkt ook zo'n idiote populaire sport te zijn.
Maar goed het gaat er ook om hoe sterk je in je schoenen staat. Nee= nee toch?
Ik vind dat het helemaal aan jezelf ligt of je drugs en alcohol gebruikt of niet. En als vrienden je pushen, ook al zeg je nee, dan zijn dat geen vrienden vind ik.
In de leeftijdsgroep onder de 20 is overmatig gebruik van alcohol en drugs wel degelijk schadelijk voor de ontwikkeling van je hersens.

Ik heb het niet nodig, helaas genoeg anderen wel.

datum 13-11-09 21:14
reactie 33
Verwijderde gebruiker
Ik ben weer terug uit het buitenland dus hier weer volop aanwezig. Ik ga niet overal op reageren, dat duurt te lang.

Ik vind Skip een heel leuke naam. Het deed me denken aan skippybal. Overigens vind ik een fobie voor peuters en kleuters apart, ik weet niet wat ik er eigenlijk van moet vinden.

Ik heb ben in mijn hele leven misschien 4x dronken geweest, heb één keer gerookt en daarna nooit weer behoefte gehad en nog nooit drugs gebruikt. Verreweg vind ik het niet aantrekkelijk, ik zie het 'goede' er niet van in. Ook denk ik dat je niet zomaar in de 'wereld van drank en drugs' belandt, daar moet heel wat voor gebeuren. En laat ik even zo stellen dat elk mens zijn keuzes bewust maakt, al is hij of zij daar zich NIET bewust van. Dat klinkt raar, maar het is zo. Die eerste keer weet je donders goed wat je aan het doen bent. En die keren daarop ook. Er is nooit een einde, zeker niet op deze leeftijd. Helaas denken mensen veel te veel binnen de lijntjes en willen ze zichzelf wijsmaken dat er geen mogelijkheden meer zijn en dat het hopeloos is, waardoor ze gewoon doorgaan. Er is immers toch niets aan te doen. Jammer, maar het zij zo. Je lichaam went niet zomaar aan de stoffen. Het moet eerst op regelmaat gebruikt worden voordat je lichaam er ook daadwerkelijk op reageert, dat je verslaafd zou raken na één sigaret/joint etc is pure onzin.
datum 24-11-09 19:23
reactie 34
laurahoudtvancharlottex
Hoe oud zijn jullie eigelijk ?
Ik voel mij jong als ik jullie berichten lees...
Ik ben 13.
Liefs.
datum 25-11-09 20:16
reactie 35
Verwijderde gebruiker
Roos, wat een wijze woorden!!
Ik ben het helemaal met je eens

Kort maar krachtig!

Groetjes Wendy
datum 25-11-09 21:30
reactie 36
Verwijderde gebruiker
Dankjewel Wendy. Het is helaas waar. Ik sta altijd open voor andere meningen, maar ik ben me er bewust van dat ik van bovengenoemde het juiste heb verteld.
datum 25-11-09 23:11
reactie 37
Verwijderde gebruiker
Tja, je kan je eigen weg kiezen.
obstakelsen en verleidingen onderweg maken je uiteindelijk tot wie je nu bent.
En ja, mensen kiezen er zelf voor.. heb ik geen medelijden mee.
Die smoesjes ook: slechte jeugd, ouders nooit thuis, verkeerde vrienden, weinig zelfvertrouwen etc. vind ik *** smoesjes.
Mensen kunnen zelf die keuze maken!!

Dit wou ik er ook nog over kwijt Roos
datum 26-11-09 16:10
reactie 38
Anoniempje123
Ikkk:

- kan niet van chocola afblijven XD
-ben sms verslaafd
- heb heel veel woorden die ik vaak zeg die nergens
op slaan...
- help altijd heel goed mee met het huis schoon houden.... uhummmm... (notttt!)
- doe een kwartier of langer over: tandenpoetsen omkleden en naar bed D:
- als ik alleen opblijf ga ik netjes toch op tijd naar bed.... (okeej... misschien 2 uur later ofzeuwww )

Dat was het wel een beetjee
datum 28-11-09 14:11
reactie 39
Verwijderde gebruiker
@ Wendy;

Mensen krijgen de eerste zetjes mee van huis, dus een slechte thuissituatie/verkeerde opvoeding/ etc etc kan een slechte start veroorzaken. Dat dit de oorzaak zou zijn van (vele) problemen is daarin tegen weer niet waar. Ieder mens heeft te maken met drempels in het leven, het is maar net hoe je ermee om gaat. Als jij een doorzetter bent, een doel voor ogen hebt, een gezond verstand, inlevingsvermogen en wilskracht hebt kom je heel ver. Dan zul je ook zien dat die 'vrienden' niet helemaal de juiste zijn, of wat dan ook.
Als jij snel toegeeft aan dingen, niet de kracht wil opbrengen om ergens voor te vechten, geen fouten onder ogen wilt zien, niet je ogen wilt openen voor de mogelijke fouten in de toekomst etc etc sla je snel de verkeerde weg in.

De conclusie die we samen hebben getrokken:
Elk mens is verantwoordelijk voor zijn of haar leven, omdat elk mens bewust keuzes maakt.
datum 29-11-09 17:28
reactie 40
Verwijderde gebruiker
Precies!

( moet dit bericht vullen met minimaal 20 tekens)
datum 21-07-11 15:18
reactie 41
writer
leuk om dat over je te lezen Roosje.

Nog boos?(A)
datum 27-08-11 04:12
reactie 42
CookiesMunchEather
ahah geweldig

- ik heb een zwakte voor rondje objecten en kan er uren mee spelen! Bij gym rende ik weg met een bal terwijl me gymdocent uitlegde wat we moesten doen xD net een kat ofzo
- Ik ben niet snel bang te maken en veel mensen hebben daar ook de indruk over maar als vliegen hoor zoemen ren ik als een bang meisje weg xD
- ik verveel me niet snel kan mezelf altijd vermaken (behalve als me mobiel uitvalt ;l dat verveel ik me echt)
- Haat vliegtuig reizen maar ben toch gek op reizen xP
- Ik zeg vaak dingen waarvan je denkt 'wtf?'
- ik heb een zwakte voor meisjes met brillen en die verlegen zijn xD (jup ben zelf een meisje xD)
- als ik vroeg wil slapen... slaap ik laat en als ik laat wil slapen .. slaap ik vroeg ;/?

heb er nog veel meer deze vond ik geweldig
datum 29-08-11 11:30
reactie 43
natie
Ik Zal me ook maar eens moeien

- Ik ben absoluut geen rassist, maar ik heb er een hekel aan als turken en marokkanen naar me toe stappen om een praatje te slaan, gevolgd op `mag ik je nummer?`
- Als ik ergens een piano zie staan, wil ik er absoluut op spelen !
- Als ik een dag of twee niet heb gespeeld op de piano of viool, of ik niet heb kunnen zingen, ben ik helemaal niet te genieten! (erg he ...)
-ik ben perfectionistisch wat wasknijpers betreft: Ik MOET dezelfde kleur per kledingstuk hebben!
- Als ik ergens een knappe jongen zie, begin ik spontaan te lachen of met mijn haar te spelen...
- mensen zeggen me dat ik zeer sociaal ben, en goed overweg kan met alle soorten van mensen, maar als het erop aan komt, ben ik veel te verlegen om te praten..
- Ik MOET elke dag een knuffel van iemand hebben!
-ik ben een zotte deur, zo erg dat ik gewoon alles durf...

ik hoop dat ik nog altijd het ene lieve renatatje ben die jullie zagen en geen freak die ergens in Noorwegen woont...

Greets
datum 29-08-11 22:56
reactie 44
essie94
Superleuk om te lezen!!

ik heb er ook een paar:

-Als ik een avond niet kan sporten sta ik de volgende dag vroeg op zodat ik dat alsnog kan doen

-Iedereen denkt dat ik heel open ben, maar in werkelijkheid ben ik best wel verlegen

-Ik wil altijd mijn gelijk hebben, ook al weet ik dat de ander gelijk heeft.

-Ik kom altijd liever een half uur optijd dan te laat

-Ik twijfel altijd bij dingen wat ik maak of doe of het wel goed is. (vooral bij gedichten twijfel ik)
datum 05-10-11 23:06
reactie 45
DaciaDaantje
Hoi allemaal, heerlijk om te lezen, al jullie feitjes en weetjes. Ik heb er zelf ook een hoop, teveel om op te noemen, ik doe een poging, maar de lijst zal niet compleet zijn:

-ik heb een scheve en rare neus
-ik heb 'gezellig' overgewicht (hou van lekker eten en drinken)
- ik heb een brede algemene ontwikkeling.
- ik kan veel, maar alles een beetje.
- ik haal graag mijn gelijk.
- volgens mijn man weet ik alles beter, hij heeft geen encyclopedie nodig, hij heeft mij.
- ik heb een enorme behoefte aan warmte en liefde.
- ik ben een mensenmens en hou van gezelschap.
- ik ben dol op mijn kinderen en alles wat hen bezig houdt.
- ik ben bijna altijd vrolijk, al is dat soms ook slechts de buitenkant.
- ik ben heel erg positief ingesteld.
- ik ben...... Diana.

En dat is nog niet eens alles!
Doei!
Naar boven

Reageren op: Feitjes en weetjes over jezelf!

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.