1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Feitjes en weetjes over jezelf!

datum 10-11-09 09:29
reactie 16
Verwijderde gebruiker
Hejj, dan zal ik mar niet achter blijven,

- Mensen schatten mij vaak 17/18 jaar, ik ben 15.
- Ik wil alles heel goed voor me kaar hebben, is dat niet het geval, dan ben ik vreselijk boos op me zelf.
- Als iemand laat merken dat ie me nie leuk vindt, ga ik naar die persoon toe en vraag waarom!
- Ik ben snel 'gek' op iemand.
- ze zeggen van mij, dat ik sociaal ben.
- als et mar iets uit komt zeg ik, bedankt of sorry! ha ha
- Ik wil graag wete hoe het met iemand gaat.
- Ik waardeer eerlijke mensen.
- Kheb soms 'iets te snel' mijn mond open.
- Ik heb weinig energie, en daarom snel sacharijnig.
- Ik hou veel van snoepjes, en eet ze dus ook heeeel veel, mar ik weet dat ut slecht voor me is..

wat over mij, en Wendy ik had jouw wel wat jonger geschat, zo op het forum.... is wel grappig, die weetjes...

Liefs Gerline
datum 10-11-09 09:34
reactie 17
MiekieMouse
Hier nog een paar over mij

- Ik heb de havo opgegeven omdat ik zo snel mogelijk mijn droom opleiding wil gaan doen ( ik doe nu vmbo omdat dit dan mijn laatste jaar is en ik volgend jaar al kan beginnen aan de opleiding recreatie)
- Ik wil alles graag goed doen, en leg de lat daardoor vaak erg hoog.
- Ik maak me van te voren altijd overal al super druk om maar achteraf valt het vaak harstikke mee
- Ik heb heel veel geduld
- In het bij zijn van zulke goede dichters op deze site voel ik mezelf een hele slechte dichter

x Miekie Mouse
datum 10-11-09 12:33
reactie 18
Verwijderde gebruiker
Als ik zo teruglees Wendy klinkt het ook wel crú om iemand zo voor de kop te slaan, maar geloof me dat als je het hele verhaal kent mij gelijk zult geven. Het was een heel gevecht waarvan hij de eerste mep uitdeelde. En ik laat me niet op de kop zitten.

Het is inderdaad lastig als mensen je overschatten. Ik ben jong, natuurlijk maak ik fouten. Het probleem is dat ik mensen niet wil teleurstellen, ik heb snel het gevoel dat ik faal. Dat zorgt soms voor lastige situaties.

Ik wil mezelf geen kampioen noemen, maar in het dansen. Ik verstop mijn talent niet, ik heb denk ik alleen te kampen met de zogehete vooroordelen. Ik train mezelf kapot, werk er enorm hard voor en heb soms zelfs het gevoel dat ik mijn 'leven' verlies, zo hard knok ik voor wat ik heb bereikt. Daar ben ik trots op, maar door sommige dingen ben ik voorzichtig geworden. Toch ben ik dankbaar. Ik besef dat ik bevoorrecht ben en het heeft me gemaakt tot wie ik ben.

En verder:
- Ik heb een voorliefde voor mascara, terwijl ik een hekel heb aan wandelende make-up dozen.
- Ik ben dol op Ben&Jerry ijs.
- Ik begin vaak spontaan te glimlachen.
- Ik ben enorm trots op mijn ouders, omdat ze zich ondanks het overlijden van mijn zusje niet uit het veld hebben laten slaan en zijn gebleven wie ze waren.
- Ik hoop dat ik later net zo'n sterke vrouw mag worden als mijn moeder, met zo'n sprekende persoonlijkheid.
- Mijn zusje is ingeschreven bij een modellenbureau en altijd als ze een casting heeft ga ik mee. Bijna niemand weet dat ik laatst een aanbod heb gekregen. Ik was enorm verbaasd, vooral omdat ik mezelf niet als 'mooi' beschouw. De mensen waren laaiend enthousiast en dat vond ik wel angsaanjagend. Ik heb er nog niet op gereageerd, ik denk dat ik te onzeker ben.
- Ik kijk mensen graag recht in hun ogen aan, en kan me er aan irriteren als mensen gelijk hun blik afwenden.
- Ik heb een heel ander gevoel voor vriendschap, waarden en vertrouwen dan de gemiddelde mens. Ik wil altijd zeker zijn van mijn beslissingen. Ik kan onder de indruk zijn van dingen die andere mensen niet eens hebben gezien, omdat ik veel meer op details let.
- Ik heb altijd veel meer tijd nodig om na te denken dan anderen. Ik wil alles goed op een rijtje hebben zodat ik zeker ben dat ik niets over het hoofd heb gezien en ik zeker ben van mijn beslissingen.

@ Mieke; Ik voel me ook regelmatig een slechte dichter. Ik denk dat dat een onzekerheid is die iedereen wel bezit.
datum 10-11-09 18:21
reactie 19
MiekieMouse
- Mensen vinden mij heel zeker over komen terwijl ik dat juist helemaal niet ben
- Het maakt me niet uit wat andere van mij vinden ik draag wat ik leuk vind en ik doe wat ik zelf wil
-Als ik iets ECHT wil dan ga ik er ook helemaal voor en dan kan niemand me tegen houden.
- Ik huil heel snel bij zielige films
- De eerste film waar ik bij gehuild heb is de lion king
- Ik was vroeger bang voor kapiteinhaak.
datum 10-11-09 19:36
reactie 20
Verwijderde gebruiker
Hey Gerline, Miekie & Roos

Ik vind, gezien julie leeftijden Roos de oudste volgens mij, dat jullie juist heel zeker over komen.
Toen ik 17 was was ik echt nog niet bezig met gedichten schrijven! De vocabulaire die jullie hebben en gebruiken, vind ik best knap voor iemand die nog 18 moet worden.
Vooral in deze tijd kan je twee kanten op: *Of de kant die jullie zijn ingeslagen dus goed taalgebruik, veel lezen, weten waar je over praat etc. * of de minder verstandige kant dus, weinig ambitie, school afgebroken, geen diploma, blowen, kinderen hebben.. kan ook geloof me.

En grappig dat de meeste lezers hier denken dat ik ook rond de 18 ben

Het feit gewoon dat jullie best al wijzer zijn dan toen ik zo jong was.

@@ Roos: Ik wacht op het hele vechtverhaal.. gooi het eruit. En ik geloof best dat er heel wat aan vooraf ging; Zoals ik je hier op het forum kan inschatten lijk jij me niet zo agressief.
En volgens mij moet er heel wat gebeuren tot jij ontploft Roos.
BTW een jongen in elkaar geslagen?! Dan heb je echt zelfvertrouwen en ben je niet bang

Waarom probeer je het niet als model? Als jij onzeker bent moet dat nu wel over zijn, gezien dat het bureau je wel ziet zitten. Wat heb je te verliezen? Voel jij je er niet lekker bij, dan doe je het niet.

Groetjes wendy

Een paar weetjes
-Ik leg ook vaak de lat hoog, vind ik een voordeel.. dan valt het altijd wel mee
- Ik wil graag alles goed doen maar.. soms moet je dingen wel uit handen geven. Er zijn altijd mensen om je heen die je helpen.

Tot slot
Het maakt niet uit wat je doet en wat je aantrekt,
er zijn altijd mensen die het afkeuren dusss..

lekker doen en kleden waar jij je lekker in voelt. Voel jij je goed, dan straal je dat uit en de mensen die om je geven stralen gezellig met je mee...
datum 10-11-09 19:53
reactie 21
MiekieMouse
Hey Wendy

Ik vind het wel grappig dat je het over rond de 18 hebt ... ik ben net 15

Voor de rest... ik vind het een nadeel als ik de lat hoog leg want ik kan bijna nooit aan die eisen voldoen en dan stel ik mezelf telleur....

xxx MIekie
datum 10-11-09 21:15
reactie 22
Verwijderde gebruiker
Hejjj

Wendy bedankt voor't compliment!!
leuk dat te horen!! Ik ben nouw ook niet een super goeie dichter!!

- Door dat ik me snel iets aan trek, zit ik snel in de problemen.
- Door dat ik me snel gekwetst voel, trek ik me terug!
- ik ben iemand die graag organiseert, ik neem graag de leiding.
- Kben niet een sportief persoon!

liefs Gerline
datum 11-11-09 09:02
reactie 23
Dorpsgek
Ik heb gelachen terwijl ik deze topic las, dan vind ik dat ik zelf ook mee moet doen:

- Ik heb maar één angst, kinderen.
- Ik heb nog nooit een potje monopoly verloren, als ik de bank niet ben doe ik niet mee.
- Als ik dronken ben trek ik altijd mijn broek uit, tot ergenis van iedereen die op dat moment bij me is.
- Ik praat nooit uit het niets tegen iemand en niemand praat ooit uit het niets tegen mij. Tenzij het versieren is.
- Als ik een knappe versie van het andere sekse zie dan ga ik meteen op de versiertour, tot ergenis van mijn vriendin.
- Ik heb mijn examens dronken gemaakt, en ben geslaagd.
- Ik win liever oneerlijk dan eerlijk.
- Ik ben ontgroent in de Intertoys. Toen ik maar liefst tien jaar was, schaam me nog steeds.
- Ik heb ooit gehuild bij de film: Kruimeltje
- Ik word altijd 23-25 geschat terwijl ik zeventien ben.
- Als ik ooit een maker van een ringtone reclame tegen kom, vind ik dat ik het recht heb om hem in ieder geval te beledigen.
- Ik haat mensen met een kinderlijk taalgebruik, terwijl ik zelf ook niet al te netjes schrijf/typ.
- Ik krijg een kick als ik iemand naar de grond heb geslagen daarom beoefen ik een vechtsport.
- Ik wil altijd met zo min mogelijk een maximaal resultaat.
- Ik kan non-stop Discovery channel en National geographic kijken.
- Ik heb denk ik meer dan 50% van wikipedia gelezen.

Niet dat je er iets aan hebt, best confronterend eigenlijk.

@wendyb: Wat is er mis met blowen? Werkt perfect tegen relatie problemen.

@Roosjee: Jou weetjes zijn echt heel erg grappig, en je feitjes interessant.
datum 11-11-09 12:11
reactie 24
Verwijderde gebruiker
Mijn vingers dwingen mij een lang verhaal te typen, dus hier komt ' ie.

Oke Wendy, mijn vechtverhaal: Ik ben over het algemeen een heel geduldig meisje die vrij veel tolereert, en ik ben alles behalve agressief. Misschien heb ik een rappe tong, maar mijn vingers raken nooit iemand. Het was een feest van een goede vriend van mij, en de drank vloeide rijkelijk, ( nee, ik was niet dronken. En nee, ook niet aangeschoten.) iedereen was een beetje jolig en aan het lollen. Ik was het enige meisje, dus de grappen liepen hoog op over al wat ik niet herhalen wil. Op een gegeven moment werden er door een bepaald persoon opmerkingen gemaakt over mijn jurk. Die jurk was overigens absoluut niet te kort of te bloot, gewoon een heel mooi zomerjurkje. Ik negeerde het en ging vrolijk verder. De betreffende persoon bleef de hele avond doorhameren, en mijn geduld raakte op. Op een gegeven moment kwam hij naar mij toe, gooide bier over mijn schoot, gaf me een klap in mijn gezicht en noemde me ' slet' . Toen was de maat vol. Ik heb hem een knieetje gegeven op zijn edele delen, zijn pols omgedraaid waarmee hij mij vastgreep en met mijn vrije hand een keer recht in zijn gezicht geslagen. Een keertje maar, maar het was gelijk raak. Toen ik mijn hand terug trok zat alles onder het bloed en ik dacht bij mezelf: " O mijn god, ik heb iemand een gebroken neus geslagen, mijn god, ik heb het echt gedaan." vervolgens heb ik 112 gebeld, me geexcuseerd tegenover mijn vriend en ben er vandoor gegaan. Er was niet echt zelfvertrouwen voor nodig, ik weet van mezelf dat ik fysiek sterk ben. Overigens ben ik absoluut niet bang voor jongens.

Oh, en over het zeker overkomen..
Technisch gezien heb ik niet een heel uitgebreide woordenschat, ik heb ook eigenlijk nooit heel erg mijn best op school gedaan, leren ging me makkelijk af. Wel heb ik altijd teveel nagedacht en was mijn gedachtengang niet te koppelen aan mijn leeftijd. Op mijn 11e hielp ik mijn vader bij de boekhouding. Ik ben altijd iets verder geweest, wat lastig was omdat mijn leeftijdsgenootjes dat nooit begrepen. Zij gingen hutten bouwen, maar ik ging kijken hoe een constructie het stevigste werd zonder dat de hut in elkaar zakte, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb je trouwens nooit 18 geschat! Ik dacht ergens tussen 25 en 30. Het is hier nogal moeilijk af te leiden, leeftijd kun je hier eigenlijk alleen afleiden uit taalgebruik en woordenschat, wat vaak niet eens zo heel veel zegt.

En over dat model zijn... Ik weet het niet. Het is zo'n harde wereld. Je word aan alle kanten afgekraakt, je bent altijd te dik, je haar is nooit vol genoeg en je ogen zijn te dof van kleur. Ik kan best kritiek hebben, maar ik weet niet of dat wereldje iets voor mij is. Misschien dat ik er later nog op reageer, ik weet het niet. Ik ben niet zo heel zeker van mezelf op dat gebied. Overigens draag ik wel gewoon waar ik me prettig in voel ( en dat is eigenlijk gewoon met de mode mee) zodat ik altijd blijf ' stralen'

@ Dorpsgek; Leuk dat je mijn weetjes grappig vindt en mijn feitjes interessant, ik kan er ook niets aan doen. Zo ben ik nou eenmaal.

Omdat het verhaal nog niet lang genoeg is:
- Net als Gerline neem ik graag de leiding. Ik vertel mensen graag wat ze moeten doen, stuur graag de boel en houdt de controle bij mezelf. Ook spreken in het openbaar vind ik leuk. Ik heb voor mijn ' titels' met de pers gepraat en dat was enorm interessant.
- Ik ga volgend jaar forensisch onderzoek studeren, en ik ben niet geinspireerd door CSI.
- Ik haat het dat mensen in het OV elkaar nooit aankijken. Als ze mekaar wel aankijken is het of A) afkeurend of B) flirten.
- Ik kon de snake op mijn 6e.
- Mijn broertje heeft ooit al mijn ondergoed uit het raam gegooid.
- Ik ben niet snel verlegen. Nooit, eigelijk.
- Er zit een rode vlek op mijn muur, verstopt achter een fotolijstje, waar ik ooit een kont heb getekend met vetkrijt omdat ik boos was op mijn moeder.
- Ik vind Wendy een wijze vrouw, Miekie een onzeker meisje die nog veel over zichzelf moet leren ( positief bedoeld) en Dorpsgek een grenzenzoeker.

Als er een pipo is die alles heeft gelezen bedank ik hem of haar op mijn blote knieen.
datum 11-11-09 12:34
reactie 25
Dorpsgek
Ik hoop niet dat "pipo" een beledeging is, anders voel ik mij beledigd.

Leuk verhaal. Ik ben het wel helemaal met die jongen eens, die zomerjurkjes kunnen echt niet.

Ik vind wel dat jullie me onderhand wel bij mijn (wie weet) echte naam mogen noemen. Dorpsgek klinkt een beetje apart. mijn echte naam is Skip. Beetje een aparte naam ik weet het maar, Mijn opa is zijn hele leven lang schipper geweest. Skip komt van schipper. Mijn opa is overleden op de dag van mijn geboorte. Dus het is een eerbetoon.

Ik heb voor het eerst in tijden hardop gelachen voor mijn computer toen ik las:
"- Mijn broertje heeft ooit al mijn ondergoed uit het raam gegooid". Bedankt daar voor Roos.
datum 11-11-09 14:49
reactie 26
MiekieMouse
Dankje Roos ik ben dus een pipo mr goed daar kan ik wel mee leven

Ik ben een beetje verwondert over jouw verhaal ik vind je niet echt het type dat iemand een bloedneus slaat maar zover ik kan zien geef ik je gelijk

Voor de rest , dat ik een onzeker meisje ben dat heb je wel goed ingeschat mr dat ik nog veel over mezelf moet leren daar ben ik het niet echt mee eens. Ik denk eerder dat ik onzeker ben door wat ik heb mee gemaakt... sommige mensen komen sterk uit hun problemen ... anderen ( zoals ik ) worden er alleen maar onzeker van. Maar goed het is ook moeilijk inschatten hoe iemand is dmv een forum

Voor de rest vind ik dat je wel humor hebt en je schrijft op een leuke manier.... ooit gedacht aan een boek schrijven????

xxx
datum 11-11-09 16:32
reactie 27
Verwijderde gebruiker
Hejj

Mieke ik ben et met je eens, Roos heeft humor!
egt grappig omdat te lezen.

en Roos, Ik ben een beetje een perfectionist, dus ze dan doe ik et ook graag goed, het leiding geven bedeol ik dan!
- je bent niet de enige die een keerjte van zichafslaat, ik heb je mijn zusje ook weleens een tik verkocht! haha

xxxx
datum 11-11-09 23:18
reactie 28
Verwijderde gebruiker
Hallo Roos, niet lang gewacht maar toch gekregen..
Zoals ik heb gelezen kon jij niets anders dan uithalen. Praten had geen zin en als jij niks had gedaan was het misschien van kwaad tot erger gegaan! Ik vind het wel ‘lef ’hebben tussen al die jongens van je af slaan. Ik spoor natuurlijk geen geweld aan maar in dit geval heb jij het goed opgelost Roos.
Nu ‘ik’ weer ( met een paar stappen vooruit ), stel dat je niets had gedaan en weg was gelopen. Dan had een dergelijk incident wel schade kunnen aanbrengen voor de rest van je leven. Ik bedoel dat je wegkruipt, onzeker en nooit meer voor jezelf op durft te komen.. door dat ene moment, had je ook een onzeker meisje kunnen worden zonder zelfvertrouwen, nooit meer naar feestjes….

Maar goed, dat ben jij dus niet Roos.

-Jij was als jong meisje dus al best slim, als ik zo mag noemen. Dan is het voor jou best moeilijk om een juiste draai in je leven te krijgen.
Het lijkt mij soms frustrerend.. jouw gedachten en feiten over het leven zijn best breed want het ene moment heb je behoefte aan leeftijdsgenoten maar anderzijds wil je dingen ondernemen/ bespreken waar een groot gedeelte van de 17 jarigen nog niet over nadenkt.
Bv: schrijven, gedichten keuren, hoe jij soms denkt over dingen.. maar dat ben jij.
Risico neem je liever niet want alles moet gewoon gaan zoals op jouw manier, niet uit te leggen en ook niet te beschrijven alleen hoe jij het ziet en niet anders.. dat kunnen (willen) sommige mensen niet begrijpen.

-Over model zijn. Dat is wel zo, het is nooit goed. Je moet het wel willen en ja je zelfvertrouwen kan erdoor afnemen. Als model moet je alles pikken, daar dulden ze geen tegenspraak. (beetje moeilijk voor jou). Het feit is wel: in die wereld word je gemaakt en zie je alleen kleding en accessoires en geen persoonlijkheid. Uiteindelijk is uiterlijk wat telt. Dat is denk ik niks voor je is.. hoofdstuk afgesloten.

@@ Skip, angst voor kinderen?! Bedoel je papa worden of dat jij bij het zien van een kind zeven kleuren stront schijt en je vertopt achter een auto ofzo?
Over het blowen in het kort: ik vind dat het meer kapot maakt dan je lief is, net als alcohol. (veelvuldig gebruik bedoel ik daarmee)

@@ Gerline: een tik is heel wat anders dan een gebroken neus.
Maar eh niet kunnen sporten of niks gevonden wat leuk lijkt.

BTW Roos, goed idee deze topic

Groetjes Wendy
datum 12-11-09 10:41
reactie 29
Dorpsgek
@ Wendy: Mijn angst voor kinderen is hetzelfde als iemand die bang is voor een hond.

Ik blow wel eens.. niet vaak, maar wel eens. Gewoon om even lekker beetje van de wereld te zijn. ik snap nooit iets van mensen die anti drugs zijn. En al helemaal niet van gelovigen die anti drugs zijn. God heeft niet voor niets wiet gemaakt (Als je in God gelooft).
datum 12-11-09 19:35
reactie 30
Verwijderde gebruiker
Hoi Skip.
Kinderen is heel breed, heb jij een bepaalde leeftijdsgroep die je liever niet tegenkomt?

Over het blowen: Ik wil controle houden over mezelf. Drank en drugs maken geen deel uit van mijn leven. Zolang ik er geen last van heb moet ieder zijn/ haar leven zelf invullen.
Naar boven

Reageren op: Feitjes en weetjes over jezelf!

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.