1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Lieve Ana

datum 26-05-09 21:32
reactie 76
katink
:'(ik kan niet houden van mezelf. Het spijt me, ik doe zo m'n best en dan gaat het zo...
datum 26-05-09 21:36
reactie 77
Verwijderde gebruiker
Zoals ik al meerdere malen eerder heb gezegd, je moet je gevoel voor eigenwaarde terug krijgen. En het is heel moeilijk. Ana heerst in je hoofd, je houd van Ana, maar je haat Ana ook. Je luistert naar Ana, en toch wil je niet.
datum 26-05-09 21:39
reactie 78
katink
Ik weet het...en dat is juist zo moeilijk, dat ik van haar hou...het is zo dubbel allemaal, zo'n tweestrijd..
datum 26-05-09 21:39
reactie 79
marcie94
Ik haat mezelf ook, ook door de problemen, weetje ik heb zo'n stem in mijn hoofd die keistoer doet enzeu, en daar krijg ik ook heel veel problemen
datum 26-05-09 21:40
reactie 80
droomster
dank je marco. lees mijn gedichten en voel dat veel mensen ergens hun verdriet en gevoel inleggen.
het leven is echt geen sprookje,voor niemand niet.roosje en katink ooit joga geprobeert.leer je van jezelf je lichaam te controleren en je geest! deze kan het weten hoor lieve groetjes.
datum 26-05-09 21:41
reactie 81
Verwijderde gebruiker
Lieve tip, Doom. Ik doe niet aan yoga, ik kom tot rust d.m.v dansen en dichten. Anders, maar het helpt.
datum 26-05-09 21:42
reactie 82
Marcoo
Ik vind dat iedereen hier elkaar super goed helpt, vind ik fijn te zien. Ik zie de maatschappij meestal als heel "anders" (zie gedicht "afscheidingsmaatschappij), daar laat iedereen elkaar verdrinken (de meeste)
datum 26-05-09 21:43
reactie 83
katink
Ja idd. En Marco, wat je bij dat andere gedicht zei over dat je het niet had moeten zeggen, het maakt niet uit, ik kan er tegen, ik hoor zo vaak van dit soort dingen.

Misschien moet ik het hier ook maar plaatsen, iets logischer denk ik...kunnen marcie en droom t ook lezen als ze willen.
datum 26-05-09 21:44
reactie 84
droomster
ja doe ik er nog bij liefst maraton dansen en alleen muziek horen en je lichaam met alles wat er in zit voelen en los gooien!
datum 26-05-09 21:46
reactie 85
marcie94
Ik moet zo naar bed en morgen gesprek met mijn onderbouwdirecteur.
datum 26-05-09 21:47
reactie 86
Marcoo
Maar zie het niet als een belediging Katinka, maar ik probeerde je juist te helpen door te zeggen wat beter is (voor jezelf en voor een ander). In dit geval had ik het beter niet kunnen doen, mijn excuus daarvoor!!
datum 26-05-09 21:49
reactie 87
katink
Dit is hier iets toepasselijker omdat het over mij gaat, dus plaats ik het ook hier maar even...

Daar sta ik dan. Rillend voor de spiegel, in het donker, ergens midden in de nacht. Ik durf het licht niet aan te doen, ik wil niet naar mezelf kijken. Het is niet donker genoeg, bij het zwakke maanlicht zie ik een traan langs mijn wang rollen. Ik veeg hem niet weg, nu in het donker mag ik huilen. Ik luister naar de stilte. Ik weet dat als ik het licht aandoe, de stilte over is, het veilige donker zal dan weg zijn. Daarom doe ik het niet. Ik ga op de grond liggen en begin oefeningen te doen. Zo maar, er zit geen logica in. Buikspieren, beenspieren, armspieren, alles. Nog steeds is het stil en donker. Veilig. Als ik klaar ben, ga ik weer voor de spiegel staan. Ik durf nog steeds het licht niet aan te doen, dus kijk ik in het donker naar mezelf. Langzaam ga ik mijn hele lichaam langs. Ik voel nog een traan ,en nog een. Mijn tranen blijven maar stromen, het lijkt alsof ze nooit meer stoppen. Ik dwing mezelf in de spiegel te kijken. Overal zie ik vet. Ik zak op de grond en daar zit ik dan te huilen in het donker. Het voelt veilig. Als ik een tijdje later weer opsta, ben ik ijskoud en ik tril over mijn hele lichaam. Ik heb geen idee hoelang ik daar heb gezeten. Ik kijk nog een keer in de spiegel en ik voel dat ik vanbinnen kapot ga van haat en verdriet. Haat tegenover mezelf.
Als ik me omdraai valt mijn oog op een doosje laxeerpillen. Ik twijfel. En dan neem ik er veel te veel. Het maakt niet uit. Langzaam loop ik terug naar mijn bed. Een golf van duizeligheid gaat door me heen en ik val bijna. Nog twee stappen, nog een stap...en dan zak ik in elkaar van vermoeidheid. Mijn hoofd komt ergens tegenaan en ik voel een scherpe pijn. Ik hijs mezelf weer in bed en blijf even doodstil liggen. Hoeveel pijn ik ook heb, ik geniet toch even van dit moment. De duizeligheid trekt langzaam weg, maar als ik ga zitten komt het weer terug. Ik neem voorzichtig een slokje water en kijk naar buiten. Ik zie hoe de maan langzaam achter een wolk verdwijnt en dan val ik steeds dieper in slaap...
datum 26-05-09 21:52
reactie 88
droomster
katinka je zou een groep van ana slachtoffers kunnen starten met ervaringen uitwisselen,MAAR ook met jongeren erbij die weer zelf controle hebben kunnen opbouwen,en hun weg daar naartoe met al hun problemen en overwinningen!
datum 26-05-09 21:54
reactie 89
katink
Ik? Ik ben zelf nog niet over Ana heen, dus of ik andere mensen zou kunnen helpen...? Ik zou het willen, om ze de steun en kracht te geven die ze nodig hebben...maar hoe doe ik dat dan?

En wat vind je van m'n stukje tekst?
datum 26-05-09 21:59
reactie 90
Marcoo
Ik ga ook weer, tot morgen!

Veel sterkte voor degene die het hier moeilijk hebben op het forum;

Groeten Marco
Naar boven

Reageren op: Lieve Ana

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.