1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: mededeling

datum 04-01-14 15:55
reactie 16
Hardboy
Tuurlijk is jou leven nog wel lang Jorinda
Je bent nog jong, er gaat nog vanalles veranderen.. maar als je nu zelfmoord zou plegen ben je echt dom bezig.. Kijk naar wat je in je toekomst zou kunnen hebben? Een leuke man! Of vrouw als je dat liever hebt. Kinderen. Een leuke baan, een eigen huis, een hond of kat ofzo.. veel vrienden waar je je problemen mee kan delen.. Het nu al opgeven is als niet een lot kopen voor de loterij omdat je al weet dat je toch niet wint. Je moet wel proberen

Je weet me te vinden en desnoods kom je hier heen ik heb weer tijd namelijk
datum 04-01-14 16:30
reactie 17
Verwijderde gebruiker
Lucas en Maril hebben gelijk. Het leven is inderdaad niet makkelijk en je hebt het nu moeilijk, maar het blijft niet moeilijk. Het is misschien nog ver weg (of juist heel dichtbij), het wordt heus beter. Blijven volhouden meis, al lukt het niet. Maar de volhouder wint
En geniet van de mooie dingen om je heen
datum 04-01-14 17:11
reactie 18
Seren
Ik ken je niet, maar ik hoop dat je blijft. Ik heb mij soms ook zo gevoeld en daarom ben ik mij gaan verdiepen in het dichten. Geloof me, met zelfmoord bereik je niks. Hoe weet je dat je de pijn niet meer blijft voelen als je de wereld verlaat? Zoek hulp, ga praten met je vrienden,mensen of ga in therapie. Ik ben er ook als je wilt praten. Maar doe dit alsjeblieft niet, je bereikt er niks mee. Je doet de mensen om je heen meer pijn dan je denkt.
datum 04-01-14 17:19
reactie 19
Jolie-Denise
Doe nou geen zelfmoord
Dat is niet wat iemand graag hoort
Heel veel mensen houden van jou
Ga door met het leven
Al is het nog zo grauw!
datum 04-01-14 18:29
reactie 20
Verwijderde gebruiker
Jorinda, het hoeft niet voorbij te zijn. Ook al heb je pijn, ook al zie je geen toekomst, ze is er wel. En ze zit te wachten op het moment dat je haar toelaat. Zelfmoord is geen optie, het brengt enkel verdriet, depressie bij vrienden, familie, geliefde, .. en meer onnodige dood. Ik weet niet hoe het voelt om jou te zijn, maar ik ken ook pijn. Wellesins andere. Maar kijk even naar je toekomst. Laat je verleden achter je. Onthou ze, maar keer je rug ernaar. Als je moet blijven stilstaan bij alle rotdingen, ga je nooit verder. Hou vol, Jorinda, want ik, wij, houden van je. En ik faal uitdrukken, maar blijf bij ons? x Esmée
datum 04-01-14 19:54
reactie 21
Hardboy
Dat wat je net zegt: Zelfmoord is geen optie, het brengt enkel verdriet, depressie bij vrienden, familie, geliefde..

Is een slecht voorbeeld.. Zij loopt met dat kut gevoel de familie vrienden etc niet.

Maar anderen zijn de hoofdzaak niet.. straks pleeg je wel zelfmoord.. bedenk eens wat voor moois je allemaal zou mislopen? Wat je nog had kunnen doen toen je er nog was? Geniet van elke dag alsof het je laatste is, haal alles eruit wat er in zit.. geniet van alles wat je doet..

Maar opgeven is gewoon geen optie.
datum 05-01-14 17:22
reactie 22
Verwijderde gebruiker
Esmée en Lucas hebben gelijk, zelfmoord is geen optie. Er staan nog zoveel dingen te wachten; Reizen, iemand speciaal ontmoeten, trouwen..
ik klink misschien wat melig, maar het leven is té mooi, om jezelf te straffen. Ik heb ook zo'n tijden, maar, je moet het leven positief zien.. Als je dat doet, zie je het leven als een mooie regenboog, met grazende eenhoorns, en prachtige bloemen.. Geen regenbui, met flitsende bliksemschichten..
datum 05-01-14 19:16
reactie 23
Patros-Fibros
Nu stormt het een tijdje in je hoofd, maar het regent niet voor altijd. De zon zal weer snel gaan schijnen. Je leven zal snel beter worden
datum 05-01-14 19:59
reactie 24
Verwijderde gebruiker
Idd.. Nu hangt de regenbui letterlijk over je hoofd. Maar, alsjeblieft, geef niet op. We kunnen je niet missen! Dit is simpel gezegd, in woorden,.. Maar ik zou het echt tegen je willen zeggen..
datum 05-01-14 21:31
reactie 25
Verwijderde gebruiker
Precies, al wat zij zeggen is echt waar. Nu heb jij het slecht/moeilijk. Maar dat blijft niet zo. Er komt een tijd dat het beter gaat, zeker weten
datum 05-01-14 22:12
reactie 26
Patros-Fibros
Het leven is een podium. De mensen om je heen zijn maar gewoon publiek, maar jij bent de echte grote ster. Je hebt de kans gekregen om verder te leven, nu moet jij die kans nog grijpen.
datum 05-01-14 22:34
reactie 27
DJolien
Jorinda ♡

Zelfmoord plegen geeft verdriet
Het is geen oplossing, geloof me
Jou troost het misschien...
maar anderen...

Enkel de gedachte al,
tranen geloof me Jorinda
Mensen zullen verdriet hebben
Echt waar, zelfmoord is geen optie

Ik spreek uit ervaring, ik weet iemand
Een vriend was het niet van mij
Maar wel van vrienden die ik sprak
Ik zag ze breken, en het deed mij pijn

De gedachte, zo jong en dan al...
Je wilt er toch niet aan denken..
Ik niet in iedergeval, jou kwijt te raken!
Je toekomst gaat, en je krijgt nog zoveel moois!

Zie het voor je, die pijn bij ieder
Zelfmoord zo jong... nee
Ga hem niet achterna
Diegene stond op een brug..

Bij het Treinspoor.. Je weet het wel,
Verloren..
Nee Jorinda, dat is geen optie
Alle mensen die je achterlaat...

Ze zullen eeuwig verdriet hebben
Weet je wat jij moet?
Jij moet praten over je problemen
Alleen dat helpt, echt waar en het lucht op

Iedereen heeft kansen, na zon komt regen
En omgekeerd natuurlijk hetzelfde!
Jorinda, zoals ik eerder in 2013 ook deed,
Je weet wel.. ik was er voor je en dat ben ik nog steeds

Onthou dat, het komt wel goed!

Xxx ♥♡ Jolien
Naar boven

Reageren op: mededeling

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.