1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Belgen Moppen

datum 17-07-13 11:53
startpost
Verwijderde gebruiker
He hoii,

Ik weet, als Belg, dat wij moppen over Nederlanders hebben,
Maar hebben jullie ook moppen over ons?
Laat ze weten
datum 17-07-13 12:09
reactie 1
Patros-Fibros
Heb je nog een uurtje?
-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----

Een belg vraagt in een topic naar een goede belgenmop, misschien was het beter om eerst in de spiegel te kijken.

Waarom heeft een belg een mes bij zich tijdens het autorijden? Om de weg af te snijden natuurlijk.

Koning Albert en onze Willem-Alexander zijn met elkaar aan het onderhandelen. "Jullie Nederlanders hebben zove grappen over ons, nu wil ik ook dat wij geappen over jullie kunnen maken." zegt koning Albert. "Oké, dat is dan afgesproken. We bouwen een brug over een stuk droog land." Een paar weken later belt Albert onze koning op om te zeggen dat ze al genoeg grappen hebben verzameld over Nederlanders. "Sorry koning Albert, maar dat kan ik niet doen. Er zitten nu al een paar weken twee Belgen te vissen."

Een Belg zegt tegen een andere Belg: "Ik heb later liever Alzheimer dan Parkison" "Hoezo?" vraagt de andere Belg. Het antwoord was "Ik heb liever dat ik vergeet om mijn pint te betalen, dan dat ik hem omstoot"

Een Belg komt de pizzaria binnen en bestelt een pizza. "Wilt u de pizza in vieren of in achten?" "Doe maar vier stukken, acht kan ik nooit weer op.

(niet echt specifiek aan de Belgen maar toch)

Geheime boodschap via Italië aan België:
Fuck
You
Rich
Assholes
datum 17-07-13 13:06
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Ik vond ze niet lollig, maar jah,
Waarschijnlijk omdat ik Belg ben.
En over Friezen kan ik geen gemene dingen vertellen, want Friezen zijn een tof volkje.
datum 17-07-13 13:17
reactie 3
Patros-Fibros
We know, Frisian on the Top
Het probleem bij Belgen? Ze begrijpen niet wat ze willen, en ze willen niet wat ze begrijpen. Die eerste zou wel duidelijk moeten zijn toch?

Ik bedoel maar. Vorige week is er een Belg gestikt in een condoom. Op de verpakking stond "Strak over de kop trekken"

Laatst zag ik een Belg die deed het pak melk in de supermarkt al open. Ik craag hem waarom hij dat doet. Is zijn antwoord: "Amai, hier staat toch duidelijk da ik het pakske hier moet openmaken hé".

-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----

Geef dan eens een paar moppen over Nederland.
datum 17-07-13 13:22
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Ja sorry, ik snap die allereerste niet,
Waarom moet ik in de spiegel kijken?
Nu zit je me zo hard uit te lachen voor je pc, maar i don't care!

Waarom gaat een Hollander buiten staan met zijn eitje als het gevroren heeft? Als de strooidiensten komen heeft hij zout op zijn eitje.

Welk zijn de drie eerste woorden uit een Nederlands kookboek? Leen een ei. Deze zin wordt gevolgd door: Schep een beetje water uit de beek, doe het ei erbij en plaats het in de zon.

In het jaar 2020 zullen de Nederlanders met België in oorlog zijn. Weet jij waarom? Omdat ze tegen die tijd de Nederlandermoppen zullen begrijpen die wij nu aan het vertellen zijn.

Een Hollander komt bij de huisarts met een splinter in zijn tong. "Hoe is dat gekomen? "vraagt de arts verbaasd. "Ik had een druppel jenever gemorst op een ruwe houten tafel." verklaart de Hollander.

Zo kan ik nog even doorgaan ...
datum 17-07-13 13:55
reactie 5
Patros-Fibros
1. Ik zit met mijn mobiel op 1001gedichten
2. Elke Belg is al een grap opzich
3. Ga maar door met die Nederlandse moppen in een andere topic, die ene met het strooien is een leuke tip

Een Hollander znapt jullie grappen al in 2020, een Fries in 2013. Een Belg kan onze grappen niet snappen.

Een Belg komt bij de dokter met een splinter in haar tong. De dokter vraagt hoe dit kan. Het antwoord kwam er een beetje houterig uit: "Ik heb Pinokkio een beurt gegeven"

Een Belg bestelt bij de bakker een wit brood. De bakker zegt: "U komt zeker uit België?" "Ja, maar hoe weet ge da?" "Ik hoor het aan Uw accent. De Belg heeft Nederlandsr les genomen en komt een week later terug om weer een wit brood te bestellen. "U bent Belgisch is het niet?" "Ja, mar dat is toch niet meer te horen?" de bakker zegt: "Nee, maar U bestelt een brood bij de slager"
datum 17-07-13 14:10
reactie 6
Verwijderde gebruiker
Oke, ik voel dat dit verkeerd gaat lopen.

Laten we stoppen met deze moppen, want ik word agressief
Eumh, ik bedoelde ook niks verkeerd over Friezen.
Damn, iedereen snapt me verkeerd !
datum 17-07-13 14:14
reactie 7
Patros-Fibros
Een belg bijft een belg hè, altijd verstand op nul. Dat mag ik wel van de belgen. Noou ja, dat, en natuurlijk de belgische wafels en vlaamse frieten
datum 17-07-13 14:30
reactie 8
Verwijderde gebruiker
Ha, en onze chocolade.
Ik vind het grappig dat jullie vinden dat we een leuk accent hebben
(dat zeggen de meeste Nederlanders toch)
Want wij vinden dat jullie een grappig accent hebben, en we krijgen dorst als we jullie horen praten
datum 17-07-13 14:36
reactie 9
Bibilovesskielos
ik zelf vind dat jullie een accent hebben want wij kunnen jullie nadoen met jullie accent maar jullie kunnen ons niet praten.

ook slaan alle moppen tegen elkaar nergens op (mijn mening)
want je kunt vanplaats dat er belg staat ook hollander schrijven en natuurlijk ook andersom!
datum 17-07-13 14:43
reactie 10
Patros-Fibros
Daar staat dan wel weer tegenover dat Limburgers beter Belgisch kunnen praten dan Bijvoorbeeld Drenthen en Friezen
datum 17-07-13 14:46
reactie 11
Verwijderde gebruiker
Misschien omdat er in België een provincie Limburg is en in Nederland ook
datum 17-07-13 14:49
reactie 12
Bibilovesskielos
nee volgens mij zegt patros dat omdat hij weet dat ik uit Limburg, Maastricht kom
datum 17-07-13 14:52
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Ja waarschijnlijk wel.
Pff, soms wou ik dat ik wat meer snapte
datum 17-07-13 15:42
reactie 14
Patros-Fibros
Een mens kan niet alles snappen hè
datum 17-07-13 15:58
reactie 15
Bibilovesskielos
haha wat maakt het uit!
Naar boven

Reageren op: Belgen Moppen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.