1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Kletstopic.

datum 05-01-13 18:07
reactie 16
Verwijderde gebruiker
Lang geleden heb ik een moeilijk moment gehad. Maar da's gelukkig voorbij.
Ik heb ooit een gedicht geschreven over moeilijke momenten, om het zo te noemen. 'Als Je Het Moeilijk Hebt' heet het. Misschien dat dat tekstje je helpt om je een beetje op te kikkeren(?)
datum 05-01-13 19:13
reactie 17
Verwijderde gebruiker
Ik vind het echt fijn dat jullie me willen helpen!!
En Rianne, ja ik ''snij '' mezelf. Nouja ik kras. Ongeveer hetzelfde.
En bidden heeft voor mij niet echt zin want als ik een partij zou moeten kiezen kies ik voor Satan. Hij geeft mij steun, en zo geef ik alle shit in mijn leven een soort van verklaring. Ik heb zoveel shit omdat Satan me plaagd en ik moet er niet aan toegeven... Ik weet het een beetje vaag.
En ik zet ook graag altijd me muziek keihard!! Heerlijk als mensen tegen je schreeuwen. Jullie helpen echt goed!
En Nathan, ik zou eens naar je gedicht kijken.

Liefs Sheala
datum 05-01-13 23:12
reactie 18
SterreYalou
Het is ook hoe je er zelf in staat! Je hebt een rotte periode, dat kan, maar het ligt er ook aan hoe je daar mee om gaat.
Als je het positief bekijkt en er positief mee omgaat, ben je er veel sneller uit dan dat je jezelf meer de put in praat door alles heel donker te bekijken.
Vecht ertegen (: En dan niet met een mes, en niet in je pols of waar je het ook doet!
datum 05-01-13 23:25
reactie 19
Verwijderde gebruiker
Ik probeer het ook en soms lukt het, maar ik kan niet leven zonder iets ergs. Ik kan niet anders denken! Dat is mijn probleem dus ook! Ik hoef maar naar iemand anders te kijken die lacht met vrienden, dan voel ik me weer eenzaam omdat ik die niet heb. Ik probeer ook te vechten en dat heb ik al jaren gedaan, maar ik merk dat het telkens terug blijf slaan. Het is alsof je in een gevecht gaat met iemand die veel groter en sterker is dan jou, en je probeert het en vecht terug, maar je raakt uitgeput en je tegenstander blijft maar klappen uitdelen. Sommige dagen heb ik er ook geen last van, maar in de vakanties gaat het mis. Ik slaap slecht, ik eet soms niets, vergeet de tijd, zit de hele dag op mijn kamer, ik heb niets te doen, ik ben gewoon een beetje eenzaam. Er valt maar met 1 iemand te praten maar die heeft het zelfs erger dan mij! Dan vind ik dat ik mezelf aanstel omdat het met mij (als je vanbuiten kijkt op mijn leven) helemaal niets aan de hand is, maar het zijn mijn gedachten en gevoelens die me zo martelen. Zelf denk ik trouwens ook dat ik manisch depressief ben, want de symptomen kloppen, maar dan denk ik ook weer van, dat is gewoon een domme gedachten voor aandacht om het een verklaring te geven.
Geloof me ik doe me best, maar mijn gedachten zijn zo verschillend en vliegen altijd alle kanten op. Het is goed en slecht door elkaar heen en dat maakt alles lastig!
Snapt iemand het eigenlijk nog??
datum 06-01-13 06:05
reactie 20
marill
Hoi Sheala, je verhaal snap ik wel.
Wat ik nu schrijf is zoals ik het meen te voelen, het is wit of zwart, niets ertussen in, dat is erg lastig.
Praten met iemand die je echt vertrouwt is denk ik het begin. Zoek iemand bij wie je VOELT het kwijt te kunnen, iemand die je vooral laat uitpraten.
Na alles wat ik op dit topic van je gelezen heb, voel ik verzet, verdriet, angst, eenzaamheid, al die emoties dwarrelen door je heen.

Iedere keer weer
plof ik uitgeput neer
laat ik de duivel in me los

razende pijnen
die pas verdwijnen
als ik mezelf laat bloeden
wie kan me hiervoor behoeden

dat mijn kind
kan je alleen zelf.

Laat hulp toe, is de eerste stap.
Ja, ik heb ook heel moeilijke jaren gehad, die put waar ik uiteindelijk in belandde voelde eerst wel fijn, gewoon veilig op de bodem blijven liggen en niets hoeven, niets willen, toch verlangde ik na een poos weer naar wat licht.
Met veel moeite en pijn, niet slapen, malende gedachten en wat er nog meer bij hoort heb ik me toch uit die put zien te krabbelen. Het heeft me gebracht waar ik nu ben, inzichten in mezelf. Eerlijk DURVEN zijn tegen mezelf. Soms, dan word ik wel weer eens meegesleurd in mijn emoties, alleen herken ik het nu en dan zeg ik letterlijk tegen mezelf STOP.

De eerste stap is het zelf willen.

Nu wens ik je de WIL en KRACHT die je nodig hebt.

Liefs,
Marill.
datum 06-01-13 10:30
reactie 21
Verwijderde gebruiker
Ik denk dat je wel gelijk hebt. En ik praat ook wel met 1 iemand echt over alles. En hier doe ik dat ook. En ik ga me best doen om uit de put te komen.
Trouwens, je maakt echt super gedichten!!

Liefs Sheala
datum 06-01-13 10:31
reactie 22
Verwijderde gebruiker
Tja, moeilijk, maar ik snap het. Soms ben ik ook wel eenzaam.
Misschien kun je er met je ouders over praten. Of leerkracht, iemand die je vertrouwt in je naaste omgeving. Want samen sta je wel sterker
En bij mij kun je ook terecht, ik wil ook graag helpen

Sterkte
datum 06-01-13 11:32
reactie 23
Verwijderde gebruiker
Hoe kan dat? Ik heb mijn gedicht 2 dagen geleden verstuurt en nog is het niet goed gekeurd?
datum 06-01-13 12:00
reactie 24
marill
Samen

niet alleen
als ik ween
niet alleen
als ik lach
niet alleen
als ik schreeuw
niet alleen
als ik .............
maar samen
met jou
waar ik van hou
jij bent ik
samen zijn we wij

het kind in mij is niet dood, maar leeft
het kind in mij wat aandacht nodig heeft
het kind in mij wat soms erg stil is
dat tot mijn ergernis

als het kind in mij waardering krijgt
niet meer zwijgt
maar samen met mij verder leeft
mij zelfs aandacht geeft
dan weet ik het komt goed
datum 07-01-13 17:40
reactie 25
Verwijderde gebruiker
Woow mooi marill!
datum 04-06-13 18:34
reactie 26
Paulinator
Uch! School kan zo hatelijk zijn! Zeker als je leraares denkt dat ze interessant is.
datum 04-06-13 18:45
reactie 27
Suusie
@paulinator hahaha ja dat klopt..zo'n mentrix heb ik dus -.-
datum 04-06-13 19:02
reactie 28
Paulinator
Ai! Mijn mentor kan gewoon geen orde houden, ze is echt de hele les aan het roepen van "de volgende die ik hoor stuur ik eruit". Nou er word de hele les niemand uit gestuurd . Ze is wel aardig in 1-op-1 gesprekken maar je hebt er helaas niet zo veel aan.
datum 07-06-13 19:10
reactie 29
Patros-Fibros
Why is it so boring,
Why is it so school.
He's working everyday,
He's going back to school.
Not as student but as teacher.
How I'm thinking about this?
"You are a fool."
datum 08-06-13 10:28
reactie 30
Kirbybom
Hm... interesant topic.
Naar boven

Reageren op: Kletstopic.

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.