1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Lieve Ana

1 2 3 ... 6 7 Volgende »
datum 22-05-09 21:20
startpost
katink
Lieve Ana,
Ga nou alsjeblieft weg
Ik kan zo niet meer leven
Je maakt me kapot

Lieve Ana,
Waarom blijf je nou?
Ik word nooit dun,
Dus ga maar

Lieve Ana,
Het spijt me
Ik blijf van je houden
Maar verlaat me nu alsjeblieft

Lieve Ana,
Ik kan jou niet loslaten
Jij moet mij laten gaan
En alles komt goed

Lieve Ana,
Ik ben kapot
Ik ben gebroken
Dus laat me maar met rust

Lieve Ana
Ik hou van je
Ik blijf van je houden
Ik kan er niks aan doen

Lieve Ana,
Het spijt me
Ik moet verder zonder jou
Vaarwel, liefste Ana.
datum 23-05-09 16:52
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Ik denk dat ik begrijp waar dit over gaat, en als dat zo is, heftig!

Mooi geschreven.
datum 24-05-09 14:25
reactie 2
katink
Dank je.

Het gaat over anorexia...en het is moeilijk, maar juist door deze gedichten te schrijven wordt het wat duidelijker voor mij..

Jij schrijft ook superknap!
xx
datum 24-05-09 14:29
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Wat er ook gebeurt, je moet blijven vechten, en volhouden!

Welke gedichten heb je van mij gelezen, waar je steeds over hebt dat ik mooi schrijf?

Xx.
datum 24-05-09 14:32
reactie 4
katink
Ik plaats hier ook even wat ik net bij Roos haar gedicht heb geplaatst, omdat het over mij gaat en dat is iets logischer:

Toen ik in de brugklas zat, hadden we het in de pauze een keer over dik zijn, niet eten, jeweetwel. Een meisje uit mijn klas zei dat ik eigenlijk wel dik was, dat ze mij niet wilde zijn. Omdat ik al onzeker was, geloofde ik het. Ik ging aan de lijn doen, eerst gewoon iets minder snoepen, iets meer sporten. Maar al snel was dat niet meer genoeg. Ik sneed ook, en ik dacht er steeds vaker aan om zelfmoord te plegen. Ik was ervan overtuigd dat er niemand van me hield, dat er niemand was die om me gaf.
Ik had dit wel eens met m\'n mentor besproken, en hij stuurde me naar de school-psycholoog. Maar omdat ik zo gesloten was, hielp dat niet. Ik ging maar door met lijnen en werd steeds somberder.
Eind brugklas hoorde ik voor het eerst iets over Pro-ana en die sites. Ik ging daar maar eens kijken, misschien dat dat me kon helpen. Toen ik dat voor de eerste keer allemaal las, kon ik het niet begrijpen. Maar toch kwam ik terug, en ik begon het steeds beter te snappen. Zo is Ana in mijn leven gekomen, ze is langzaam mijn hoofd ingeslopen.
Mijn ouders wisten ondertussen wel wat, en ik ben bij allerlei hulpinstanties geweest en bij verschillende psychologen. Maar ik bleef gesloten en ik bleef naar Ana luisteren. Het werd steeds erger. Thuis moest ik eten, maar ik wilde niet, dus begon ik met spugen, laxeerpillen...De zelfmoordgedachtes waren er nog steeds en ook nog steeds sneed ik.
Ik zit nu in de derde en Ana is alleen maar erger geworden.
Ik krijg nu hulp, en ik weet dat ik met Ana moet stoppen, maar het is zo moeilijk...ik heb nu echt besloten om met Ana te stoppen (vandaar die gedichten), voor een hele lieve vriendin van mij. Maar Ana is boos, en ik blijf naar haar luisteren, ik blijf spugen en laxeerpillen slikken. Ik heb laatst geprobeerd om zelfmoord te plegen, ik weet dat ik het niet moet doen, maar mijn leven is 1 grote chaos nu...
Het erge vind ik, dat het mijn eigen schuld is dat ik nu zo ongelukkig ben. En ik weet dat Ana me veel verdriet doet, maar toch hou ik van haar...
Als ik nu in de spiegel kijk, zie ik een vies, dik lichaam. Veel mensen zeggen dat ik mooi slank ben, en ik weet het echt niet meer...ik haat het om naar mezelf te kijken, ik ben mijn eigen lichaam zo zat...ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen, want hoe word ik dun als ik stop met Ana...?
datum 24-05-09 17:21
reactie 5
Marcoo
Hoi,

Ik vond het verschrikkelijk moeilijk om jouw verhaal te lezen, vooral omdat het me zo erg raakt. Je schrijft al van je af dat is al een heel goed begin, maar wat vaak ook erg goed helpt naast gedichten (om chaos weg te werken) is mindmappen.

Mocht je dit systeempje nog niet kennen, dan zou ik als ik jou was 's even googlen op "mindmappen". Soms lijken onmogelijkheden niet weg te werken, terwijl er een andere zijde aan het verhaal zit gebonden. Het is namelijk weg te werken.

Ik weet zeker dat je er niet vreselijk uit ziet, vooral omdat mensen die dat zeggen juist vaak mooi zijn. Ik zou vooral deze zin goed onthouden als ik jou was. Even tussendoor dit is om je te helpen he, niet om je af te kraken of om betweterig te doen ofzo!

Ik hoop dat je toch uit dit dal weet te klauteren en weet ondanks dat ik je niet ken, dat het je gewoon gaat lukken. Zet tegengedachtes in tegen die anorexia, hoe onmogelijk het ook lijkt en hoe unfair.

Je zegt trouwens nog iets waarvan ik vind dat het totaal niet klopt. "Het erge vind ik, dat het mijn eigen schuld is dat ik nu zo ongelukkig ben".
Het is je overkomen doordat je een pestverleden achter de rug hebt, dat betekent dus dat je er zelf een schepje bovenop hebt gedaan. Maar dus niet dat jíj het zelf hebt gedaan.

Ana doet je veel verdriet, maar toch hou je van haar. Dat is denk ik, vooral omdat je niet anders weet (gewoonte). Als je er vanaf bent (ik weet dat ik nu wel heel er makkelijk praten heb), zul je sterker zijn geworden. Zowel mentaal als fysiek. Je zult later terugkijken op een jeugd met een boze ana ipv een lieve en boze ana.

Ik hoop dat ik je toch wat heb kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben of het er oneens mee zijn, dan mag je dat uiteraard ook zeggen Als je iets wilt posten, moet je het wel even hier neerzetten zodat ik zeker weet waar ik moet kijken.

Heel veel sterkte (vooral de komende tijd) en doe het rustig aan,
Groetjes Marco
datum 25-05-09 16:49
reactie 6
katink
Hey!

Bedankt voor je lieve reactie. Ik krijg van meerdere mensen hier zoveel lieve steun, en ookal ken ik jullie niet goed, het geeft me toch wat kracht.

Op school gaat het vreselijk nu, echt niet normaal meer, de hele klas (behalve twee meisjes) is tegen me, voor mijn gevoel, en ik ben het helemaal zat...ik weet niet meer of dit nog goed komt...

Maar iig bedankt! Ik hoop dat ik hier zolang het nodig is de steun uit kan halen die ik nodig heb om niet op te geven.

xx
datum 25-05-09 17:28
reactie 7
RoosXx
katinka!!

OMGG ik herken mij zo erg in jou !!!
ik heb je nu op msn en meis!!!
ik vind het echt eng worden
ik heb ook gesneden. altijd een kruisje. nu is er 1 een litteken geworden en elke keer als ik daar naar kijk heb ik 2 gevoelens
van trots dat ik het kan en mezelf de baas kan zijn
en gevoelens van pijn verdriet en dat ik wil aankomen!! het is echt nooit mooi en ik ben er dan weer mee gepest dat ik zo dun ben :S het is ook echt nooit goed!
en zelfmoord en alles...
ik praat nog wel een keer met je op msn

Liefss(L)
datum 25-05-09 18:05
reactie 8
katink
Dank je meis!

Ik weet het, het is zo moeilijk...dit is de enige plek waar ik een beetje mezelf kan zijn, waar ik een beetje eerlijk kan zijn...
Ik weet niet hoe lang ik dit nog volhou, alles gaat op het moment zo ontzettend rot...het gaat niet meer zo...

Andere mogen me ook toevoegen op msn als ze willen,

xx<3
datum 25-05-09 18:40
reactie 9
Marcoo
Hee,

Hoop dat die steun je wat goeds brengt, dat verdien je! Als je wat kracht nodig hebt, moet je een van mijn nieuwe gedichten maar even lezen. Het heet: "l'espere dat de hoop betekent

Groetjes Marco
datum 25-05-09 19:31
reactie 10
katink
Dank je! Jullie zijn echt aardig. Veel aardiger dan de mensen in mijn klas enzo.

Je gedicht is echt super! Ik haal echt steun uit alle mooie en lieve gedichten die hier staan.

Go on!

Xx
datum 25-05-09 19:49
reactie 11
Marcoo
Mooi dat je zo positief bent over mijn gedicht. Ook al vind je het minder, dat mag je gewoon zeggen he Ik geloof wel dat je het goed vindt, maar mocht het anders zijn dan hoor ik het graag;

Nog een tip: probeer ook eens een (super)posititief gedicht te maken. Dat geeft een voldaan gevoel. Try!

Groetje Marco
datum 25-05-09 19:55
reactie 12
katink
Nee ik vind het echt mooi! Er zijn sowieso niet veel gedichten die ik niet mooi vind, maar die van jou spreken me gewoon aan...
En wat vind jij van de mijne:$?

Ik zal het eens proberen.

xx
datum 25-05-09 20:00
reactie 13
Marcoo
Je hebt jouw gedichten met je hart geschreven, dat voel ik zelf ook als ik het lees. Het is zo geschreven dat je exact voelt, wat jij ook meemaakt.

Dat is niet een kwestie van doen, maar van kunnen. Jij hebt het in je om zo'n gedicht op papier te zetten. Ik vind sommige gedichten van je wel een beetje op elkaar lijken, maar toch zit er een merkbaar verschil in. Dat maakt het voor mij zo bijzonder!

Maar wat maakt het voor jou dan dat mijn gedichten je zo aanspreken? Tsja, dan vraag ik het ook terug haha

Groetjes!
datum 25-05-09 20:09
reactie 14
katink
Dank je.
Ja ik weet dat mijn gedichten op elkaar lijken, maar zo maak ik het elke dag weer mee dus...

Ja ik weet niet precies, ik kan me er goed in plaatsen en dat zijn de gedichten die mijn ontroeren en waar ik van hou. Je schrijft op een speciale, bijzondere manier, zoals iedereen dat op z'n eigen manier doet, maar jouw gedichten spreken me gewoon echt aan. Ik zou graag meer van je lezen.

Xx
datum 25-05-09 20:12
reactie 15
Marcoo
leuk leuk! Ik zal het je vertellen als ik een nieuw gedicht heb, maar andersom ook he!
Naar boven

1 2 3 ... 6 7 Volgende »

Reageren op: Lieve Ana

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.