Vader
Na twintig jaar, kan ik het nog steeds niet.
Je bent nooit geen vader geweest.
Je liet ons voor alles alleen staan.
Zelfs als persoon was je een verschrikkelijk beest.
Je verkrachte mijn moeder.
Je deed ons allen pijn.
Was je het vergeten?
Hoe moeilijk het is om een kind te zijn?
Je sloeg ons allen.
Elke keer weer.
En als we je echt nodig hadden.
Dan was je er niet meer.
Je probeerde ons leven te sturen.
Je wou ons maken zoals jij.
We mochten niets zelf bepalen.
We waren bij jou niet vrij.
Ondanks dat je 3 kinderen hebt.
Ben je ze allemaal kwijt.
We zijn eindelijk van je af.
Nu is er niemand meer die er onder lijd.
Ingezonden door
Hardboy
Geplaatst op
13-05-2014
Over dit gedicht
~
Geef uw waardering
Op basis van 9 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
VaderReacties op ‘Vader’
-
sterk :O
Verwijderde gebruiker - 14-05-2014 om 17:51
-
Heftig. Ik hoop dat een niet over jou gaat... Sterk en mooi geschreven ook!
Evi - 17-05-2014 om 13:04
-
ik ben er even stil van.. wat een mooi gedicht. ik weet verder ook niet wat te zeggen. wauw.
sharingan - 01-03-2015 om 22:59
