Alles van toen is goed
Ik werd gepest, en haatte het leven
Verder was alles goed, maar toch
Ik was mislukt, had niks om te geven
Het ging maar voort, zelfs jaren later nog
Het deed pijn, maar ik liet het gebeuren
Ik hield het geheim, het maakte niet uit
Bang voor reacties, bang om te zeuren
Wensend, dat ik die periode maar snel afsluit
De woorden, vielen als kogels op me neer
Het deed zeer, maar ik liet me niet kennen
Ik moest doorgaan, ook al wilde ik niet meer
Ik was het gewent, toch moest ik er aan wennen
Tranen vielen, onzichtbaar als de wind
Ik schaamde me, en hield het stil
Het is lang geleden, ik was een kind
Met een laffe persoonlijkheid, zo kil
Pas later zag ik, dat het veel erger kon
Nu wil ik terug naar toen, zo graag
Het was een gevecht, dat ik niet won
Maar het was niks, enkel wat geplaag
Vergeleken met nu, valt het in het niet
Wat ik doormaakte, valt in het niet bij jou
De pijn, is niks vergeleken met dit verdriet
Laat dit alsjeblieft ophouden, en gauw
Zoveel bewondering, had ik maar jouw moed
Veel van je geleerd, jij had zoveel kracht
Ik weet nu, alles van toen is goed
Het kan altijd erger, veel erger dan je verwacht
Reacties op ‘Alles van toen is goed’
-
Ontroerend
Ik dicht - 14-04-2014 om 11:32
-
mooi geschreven...
cleo'tje - 14-04-2014 om 21:20
-
Echt mooi!
Verwijderde gebruiker - 15-04-2014 om 15:36
-
Zeer mooi en ook pakkend vind ik. Liefs, Emma
Emma - 25-04-2014 om 13:39
