ik sta op de brug
Ik sta op de brug
onder mij staan de mensen
ik zie de gezichten, geen weg terug
wat ze ook willen, wat ze ook wensen
Ik heb teveel geleden, teveel moeten doorstaan
het is onmogelijk door dit alles te leven
om op deze manier door te gaan
het duurt gelukkig nog maar even
Ik denk aan mijn familie
de verraders wilden me niet meer kennen
aan mijn vriendin die ik nooit meer zie
nu zij de brug op komt rennen
Ik neem de stap, loop vooruit
sommigen schreeuwen, anderen zijn stil van angst
hier komt het moment dat ik mijn ogen sluit
Ik raak het water, het voelt als steen
alles wordt zwart, een kou omringt mij
de dood slaat zijn armen om mij heen
ze kust me, maakt me blij
Ingezonden door
Arthur Wildeboer
Geplaatst op
01-04-2014
Geef uw waardering
Op basis van 5 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
DoodReacties op ‘ik sta op de brug’
-
Wauw!! Dit is een heel mooi gedicht, zo aangrijpend... Heb je dit bedacht of heb je er zelf mee te maken gehad?
Michelle den Elzen - 02-04-2014 om 15:59
