Accepteren
Ik heb altijd alles geaccepteerd, dat het mijn schuld is.
Maar daar ben ik klaar mee.
Ik ben misschien makkelijk te gebruiken.
Maar op een dag ben ik er klaar mee
En dat is vandaag!
De dag dat ik voor mezelf opkom.
Ik ga het niet meer accepteren.
Ik laat niet meer over me heenlopen.
Daardoor kan ruzie ontstaan.
Omdat ik nu nee zeg, terwijl het altijd een ja was.
Maar ik recht me rug en ga door met mijn leven.
Met of zonder jou
Ik ben niet zwak zonder jou.
Er wordt dan wel gezegd dat ik zielig of zwak ben omdat ik huil.
Maar je bent sterk als je, je zwakke kant aan mensen durft te laten zien.
Dat je verdrietig bent, dat je emoties hebt, dat je open stelt.
De zwakke kant die je laat zien is voor even, daarna val je weer terug op de sterke kant.
De zwakke kant die alles even los moet laten, omdat je sterk voor te lang bent geweest.
Ingezonden door
VAR
Geplaatst op
23-03-2013
Geef uw waardering
Op basis van 2 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
AccepterenReacties op ‘Accepteren’
-
Goedzo, sterk in je schoenen staan :) Mooie tekst :)
Verwijderde gebruiker - 27-11-2013 om 10:48
