Het oog van de storm
in 't oog van de storm
voel ik me zielsalleen
intens verdriet neemt bezit
van de hulpeloosheid
die hierin verborgen zit
felle zon verwarmd mijn pijn
voel me daardoor wel geborgen
stiekem toch ook wel safe en fijn
veiligheid van vertrouwen
van alleen en op jezelf te zijn
storm moet worden bedwongen
strijd dient te worden aangegaan
een stap in de richting van wantrouwen
anderen vragen me er doorheen te gaan
de storm woedt door mijn gedachten
hoorde ik daar dat ze me uitlachten?
de veiligheid van binnenin de kern
op mezelf te kunnen vertrouwen
de storm om mij heen betekent
trachten op anderen te kunnen bouwen
sterke wind en hoosbuien trotseren
vergt het uiterste van mijn kracht
de angst om gekwetst te worden
heeft dit trachten in zijn macht
voorzichtig zijn met vertrouwen geven
staat voor mij voorop in dit leven
in het oog te worden teruggesmeten
voelt anders aan dan het zelf te weten
dat binnenin mijn veiligheid zit verweven
Ingezonden door
ByKyra
Geplaatst op
27-02-2013
Geef uw waardering
Op basis van 8 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
Alleen Kracht Veiligheid Verdriet VertrouwenReacties op ‘Het oog van de storm’
-
Mooi verwoord en erg herkenbaar! Liefss
Myself - 27-02-2013 om 20:10
-
Een gedicht waarin ook veel tussen de regels is te lezen, graag gelezen.
mobar - 27-02-2013 om 21:01
-
Mooi geschreven Kyra!
Reiziger - 01-03-2013 om 14:18
-
prachtig!
Verwijderde gebruiker - 01-03-2013 om 16:39
