Honing en azijn
Soms heb ik vragen
Hoe moet ik mij gedragen
Hoe moet ik wezen
Wat moet ik vrezen
Wat kan ik beter niet doen
Hoe word ik een kampioen
Dan denk ik aan twee woorden
Die ik ooit eens hoorden
Honing en azijn
Twee woorden zo klein
Beantwoorden al mijn vragen
Laten mijn twijfels vervagen
Ben ik zoet als de honing
Ontvang ik mijn beloning
Ben ik zuur als azijn
Oogst ik alleen maar venijn
Ook zonder mezelf te bedriegen
Vang ik met honing de meeste vliegen
Een beetje azijn is soms wel nodig
Alleen teveel is overbodig
Teveel honing lijkt op slijmen
Alsof ik iedereen wil lijmen
Honing en azijn in evenwicht
Geeft mij de beste zicht
Geeft antwoorden op mijn vragen
Zonder twijfels die mij plagen
Vertelt wat ik moet doen
Maakt van mij een kampioen
Ingezonden door
Britta Nijhuis
Geplaatst op
22-01-2013
Over dit gedicht
het leven in evenwicht
Geef uw waardering
Op basis van 5 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
Antwoorden Evenwicht Kampioen VragenReacties op ‘Honing en azijn’
-
Mooi gedicht! Leest fijn en een mooie woordkeuze!
Reiziger - 22-01-2013 om 23:10
-
Mooi geschreven inderdaad :)
Verwijderde gebruiker - 25-01-2013 om 10:18
-
Goed gezegd Ik vindt het een mooi gedicht Ga zo veder
Melenie - 26-01-2013 om 13:26
