vorige gedicht
volgende gedicht
vorige gedicht
volgende gedicht
Mensen in ‘Zeurland’
Ben er trots op om
in Nederland te wonen,
maar begin het mij
steeds meer af te vragen,
want velen drinken
dagelijks ‘wijnazijn’,
en zijn kampioenen
in zeuren en klagen.
Op facebook, teevee
en in de kranten,
lees en hoor je dan
het commentaar,
laten we eerst eens
naar onszelf kijken,
en dan ben je voor
het eerst niet klaar.
Waarom die jaloezie, haat
en boosheid naar elkaar,
laten we elkaar wat
meer de ruimte geven,
die sociale controle
gaat nu echt te ver,
ga ondanks de beperkingen
genieten van het leven
Ingezonden door
Janneke Troost
Geplaatst op
21-10-2020
Foto's
Geef uw waardering
Op basis van 3 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
Klagen Mopperen Nederlanders Tevredenzijn ZeurenReacties op ‘Mensen in ‘Zeurland’’
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit gedicht, een reactie plaatsen kan hieronder!
