Ode aan onze ouderen
In deze tijden van crisis en zorgen,
waarbij niemand weet wat er
komen zal morgen,
is er één ding waaraan wij ons
vast kunnen klampen,
het middel bij uitstek en bij
alle rampen,
't Zijn de wijze lessen, door
U destijds gegeven,
die bepalend zijn
in een mensenleven,
't is de raad om gewoon
op je tanden te bijten,
en je nauwgezet van je
taken te kwijten,
om als één blok steeds
zij aan zij te staan,
nooit op te geven en
vooral dóór te gaan.
Wij hebben Uw raad
regelmatig verzaakt
en vergaten wat U vroeger
mee heeft gemaakt.
In een wereld die groten-
deels draait om het ' ik ',
zien wij nu pas Uw wijsheid,
Uw vooruitziende blik.
Dat je sámen moet werken
voor het grotere goed,
dat het beter zal worden
als eenieder dat doet.
Uw wijsheid geeft ons
nu een nieuwe start
en ik dank U daarvoor
uit de grond van mijn hart.
Ingezonden door
Huub
Geplaatst op
07-04-2020
Geef uw waardering
Op basis van 9 stemmen krijgt dit gedicht 3 van de 5 sterren.Tags
OdeReacties op ‘Ode aan onze ouderen’
-
Dit zou in alle rusthuizen mogen voorgedragen worden. Zo juist en pauselijk. Ze hebben zoveel meer geleefd en beleefd dan wij. Respect!
Inge - 01-10-2025 om 10:22
