de hemel
toen ik klein was, was de hemel
ergens boven in de lucht..
en je kon er enkel komen
met een allerlaatste zucht..
iedereen droeg witte lakens,
en je liep langs goude straten
over pleinen met fonteinen
vol met rode limonade..
en je vloog door witte wolken
en een engel hield je vast
en je kon op water lopen,
want het water was van glas
iedereen was daar gelukkig
nooit meer honger, nooit meer pijn
had je hier allemaal elende?
daar zou alles anders zijn!
maar ik weet niet meer,
waar de hemel is..
ik weet niet waar ik heen ga
na dit leven
toen zag ik de hemel met de ogen van een kind
maar die hemel is voorgoed verdwenen...
Ingezonden door
Aishalove
Geplaatst op
31-12-2015
Geef uw waardering
Op basis van 3 stemmen krijgt dit gedicht 2 van de 5 sterren.Tags
HemelReacties op ‘de hemel’
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit gedicht, een reactie plaatsen kan hieronder!
