Als het even kon
23/5/2015
Zou ik willen
dat ik ontkom
aan de krolse menselijke beelden
wat voor mij niet kon
zou ik zelf willen rondlopen
in de betovering
weg chillen
van je blauwe ogen
en zo ...
ben ik meermaals
te laat gekomen
omdat ik vroeger anders was
geworden
ik was een vreemde
voor mezelf
overleven kon ik enkel
dankzij de magie
van muziek en boeken
nu ben ik iets anders
nam bewustzijn toe
spijtig genoeg
besef ik ook
wat al die jaren
me niet hebben geleerd :
wat ik steeds heb gemist
kon ik die tijd terugnemen
van treindeuren
panische angst
en zo...en zo
als het even kon
zou ik in je leven
leven willen
deelgenoot en partner
voor goed en slecht
zolang mijn eigen leven
maar aan kwaliteit wint
als compensatie
als compensatie
voor die gruwelijke tijd
van de nonsens
van de vreemdste gedachten
als het even kon ...
wil ik nog steeds
steevast iets verwachten
Reacties op ‘Als het even kon’
-
Zeer mooi, hou er echt van. Doet me denken aan mijn eigen leven...
Isel Leukemans - 01-06-2015 om 22:55
