Gedichten check: Flora
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Keez Berichten: 2 |
Hallo, Ik heb laatst een gedichtje geschreven voor een meisje van school. Stiekem heb ik dat gedichtje samen met een cd'tje van Louis Armstrong bij haar in de tas geschoven. Sindsdien heb ik haar eigenlijk helemaal niet meer gesproken. Ik begon te denken dat dat lag aan dat gedicht. Vond ze het eigenlijk wel leuk? Vond ze het walgelijk? Ik twijfel hier over, dus ik zou graag de mening van jullie willen horen. Het gedicht is voor een meisje dat Flora heet. Ik ben alleen al verliefd op die naam, dus daar is het gedicht op geinspireerd. In het gedicht maak ik een reis door haar lichaam waar ik haar flora tegenkom. Ik vraag me af of dit gedicht niet te erotisch is voor een liefdesgedicht, of ze dit als smerig of oversext op zou kunnen vatten. Komtie: Flora Als ik naar je kijk, loop ik door een bloementuin. Door het landschap van je lichaam lopen de paden van mijn gedachten die ik bewandel. Aan het begin liggen de heidevelden van je haar golvend, glanzend je lokken kriebelen aangenaam mijn blote voeten als ik loop naar de oase van je gezicht. Bijna verdrink ik in de twee diepblauwe poelen van je ogen ondoorgrondelijk, mysterieus. Ik houd me vast aan de waterlelie van je wimper en drijf naar de oever. Hier ruikt het zo heerlijk zoet, de narcissen van je lieve neus staan in volle bloei. Dan verderop, de uitgestrekte fruittuinen van je prachtige lippen rood aarbei bosvrucht framboos vervoeren me in extase klim ik over de krokus van je kin glij ik langs de lelies van je hals zweef ik verder door je rustig glooiende heuvellandschap -rust even op de top lieve roze tulp- glij verder tot uiteindelijk de heilige roos. Ik nestel me daar, en droom van jou. Uw menig graag! Groeten Keez |
| reactie 1
|
|
|
joycejoy Berichten: 87 |
erotisch!!! maar heel mooi uitgedrukt, ik vindt van niet,(oversex) wat ik heel mooi vindt is dat je de FLORA heeft gebruikt, om je verlangen uit te drukken in je gedicht de FLORA'S des LIEFDE. Misschien is dat meisje heeft geen verstand van een mooie gedichten Je moet doorgaan met schrijven, je hebt een talent hoor! |
| reactie 2
|
|
|
Keez Berichten: 2 |
Bedankt Joyce! Dit is eigenlijk het eerste liefdesgedicht dat ik geschreven heb, en zo'n reactie heb je dan net even nodig Heeft iemand verder nog tips over dingen die ik anders had kunnen doen (korter, vast aantal zinnen per alinea, bijvoorbeeld)? |
| reactie 3
|
|
|
droomster Berichten: 338 |
hoi keez mooi geschreven beslist geen oversex gedicht. Alleen nu hoeven bij gedichten of poezie niet altijd punten en komma's te staan,doe je dat wel kan je beter het hele gedicht zo doen. Verder bij extase en naar beneden vind ik de verdeling mooi,probeer de rest van het gedicht ook zo te verdelen.groetjes doomster |
| Naar boven | |