Gedichten check: Eindeloos gebrek
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ironic Berichten: 93 |
De wind Lopend langs mij heen Eeuwig lopend naar het einde dat niet komt Schurend geluid Van schurend metaal op metaal Van schurend trein op spoor Dat zijn geluiden die ik hoor Op het station, perron Ik bewonder de verte Maar hoe ver ik ook kijk Ik zie niets Buiten een spoor dat net als de wind Naar het einde loopt dat niet komt Maar dan verschijnt een vlek Een minuscuul puntje aan het einde van het spoor En elke seconde wegglijdend Groeit het maar door en door Tot hij verschijnt in al z’n glorie De schurende trein vliegend op ’t metaal Massa’s mensen, allen met haast Geen enkele van hen die mij ziet staan En voor ik het weet is ze er weer vandoor En sta ik daar weer alleen Alleen voor dat eindeloze spoor wachtend tot die ene komt Die mij redt van de eenzaamheid, samen met mij naar huis gaat, en eeuwig bij me blijft Dus morgen zal ik er weer staan Morgen vroeg in de ochtendstond Wachtend op mijn geliefde Mijn geliefde die niet komt. ------- Eerlijke Reacties heel welkom -Ironic- ------- |
| Naar boven | |