Gedichten check: Geschiedenisgedicht
|
startpost
|
|
|---|---|
|
onedirectionfanforever Berichten: 13 |
hallo allemaal, ik moet voor geschiedenis een gedicht schrijven over de tweede wereldoorlog. Nu heb ik een gedicht geschreven en ik zou het waarderen als jullie hem even willen lezen. Die dag Dat ze het ontdekten Dat de buren ons geheim uitlekten Dat ze het kindje zagen Waar wij ons leven voor wilden wagen Die dag Zal ik altijd onthouden Want degenen die we blind vertrouwden Hebben ons verraden Maar de buren waren niet de kwaden Die dag Die onze laatste dag samen ik geweest En dat raakt me het allermeest Want wij hielpen elkaar altijd Het probleem was de tijd De tijd Die we samen hadden was te kort Ons gezin was ineens ingestort We waren niet meer samen Omdat de nazi’s ons dat ontnamen Hebben jullie nog tips? |
| reactie 1
|
|
|
iakon Berichten: 32 |
Tips over de inhoud: de buren waren niet het kwaad,, ondanks dat ze aan de nazi's jullie hebben verraden. De nazi's dachten nog voor een goede zaak te strijden, hoe groot die waanzin dan ook was, maar de buren hadden die gedachte niet. Daardoor vind ik de verraderlijke buren een groter kwaad dan de nazi's. Tips over de vorm van het gedicht kan ik je geven, maar dan zou ik het gedicht helemaal moeten analyseren. Zaken als taalgebruik, ritme, melodie en rijmschema's zijn zaken die dan aan de orden komen. |
| Naar boven | |