Gedichten check: Ik speel het spel niet meer mee
|
startpost
|
|
|---|---|
|
painkillers Berichten: 14 |
Je hebt mijn hart voor de zoveelste keer gebroken... Ik stond altijd voor je klaar en steunde jou door dik en dun. Wat ik ervoor terug kreeg was een mes door mijn rug diep doorgestoken. Je had mijn vertrouwen, ik gaf je mijn liefde en gaf je zoveel kansen... Blijkbaar was dat niet genoeg voor jou. Alles wat je zei tegen mij leek zo echt en oprecht, maar wat je deed was alles verbloemen en romancen. Hoeveel ik ook nog van jou hou... Ik laat je nu gaan, ik laat je nu los, hoe pijnlijk en moeilijk het ook is. Wil niet meer gekwetst worden, dat je speelt met mijn gevoelens of dat je me laat staan in de kou. Ik zeg vaarwel... Ik kijk niet meer achterom en huil niet meer om ons maar lach naar het verleden omdat het zo mooi was. Ik ga alleen verder, heb mijn kaarten uitgespeeld en speel niet meer langer mee met je achterbakse spel. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Tip: gebruik kortere zinnen ik zou het stukje na de komma onder de vorige zin typen snap je wat ik bedoel? |
| reactie 2
|
|
|
Bedankt voor je tip en snap wat je bedoelt! Heb hem verbeterd: Voor de zoveelste keer gebroken... Ik stond voor je klaar. Stond aan jou zijde. Steunde je door dik en dun. Wat ik er voor terug kreeg. Was een mes door mijn rug gestoken. Ik gaf je zoveel kansen... Je had mijn vertrouwen. Je had mijn liefde. Blijkbaar was dat niet genoeg voor je. Je leek zo echt en oprecht. Maar wat je deed was verbloemen en romancen. Hoeveel ik ook nog van jou hou... Ik laat je nu los. Ik laat je nu gaan. Wil niet meer gekwetst worden. Dat je speelt met mijn gevoelens. Dat je mij laat staan in de kou. Ik zeg vaarwel... Huil niet meer om ons. Kijk niet meer achterom. Lach naar het verleden omdat het zo mooi was. Ik ga alleen verder. Speel niet meer het zelfde spel. |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Ziezo, de lezer krijgt dan meer zin om het gedicht te lezen |
| reactie 4
|
|
|
iakon Berichten: 32 |
je kunt dichten om je eigen hart te luchten, maar je kunt ook dichten om de lezers iets moois te schenken. Dwz als je je hart lucht doe dat dan in de woorden die de lezer ook zo zal voelen. Maar zoals je zelf wel zult inzien gaat het over onderwerpen die vooral in de pubertijd spelen en dan móet het wel gaan om je eigen hart te verlichten. Je woordkeus is nog te beperkt om het 'poëzie' te noemen, maar de consequentie in je vers-indeling is prima. |
| reactie 5
|
|
|
cabael Berichten: 9 |
Er niks mis met het uiten van gevoel in een gedicht maar uiteindelijk komt het voor de lezer aan op smaak. Ik proef zoet, zuur en bitter, terwijl ik van kruiden hou. Kruiden zijn voor mij verrassende woordkeuzes en stijlfiguren. |
| reactie 6
|
|
|
iakon Berichten: 32 |
mooi gezegd, cabael. |
| reactie 7
|
|
|
Allemaal bedankt voor jullie mening en tips♥ |