1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Zo ver weg van mij:

1
datum 15-12-15 18:12
startpost
Eendje
Ik fluister je naam
maar je hoort me niet
Je bent mijlen ver weg
mijlen ver weg van mij

Ik word er droevig van
want ik dacht en hoopte
dat jij en ik voor eeuwig
voor eeuwig en altijd samen bleven...
datum 06-01-16 14:02
reactie 1
iakon
Een schattig gedichtje, maar net zo droevig als het lief is. Het doet me denken aan het allereerste gedicht, dat in onze taal is geschreven Dat luidt, vrij vertaald in het hedendaags Nederlands:" Hebben alle vogels nesten, behalve jij en ik...."
datum 09-01-16 10:15
reactie 2
cabael
Inderdaad schattig zoals iakon zegt en de herhaling werkt hier wel voor mij, alleen eeuwig en altijd in dezelfde zin staan mij tegen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
datum 09-01-16 11:10
reactie 3
iakon
Ben jet met je eens, cabael, maar voor een mens van zestien jaar is de eeuwigheid veel verder weg dan voor een tachtigjarige,.... en duurt 'altijd' veel langer. Wat mij echter wel aanspreekt in dit versje is dat er een zekere discipline in zit. In de regel- en coupletvorming, bedoel ik. Dat zie je niet zo vaak meer en doet welhaast wat ouderwets aan.
datum 09-01-16 12:15
reactie 4
cabael
Wat dat betreft ben ik het zeker met je eens iakon, het geeft me ook iets van déjà vu, de aangename soort.
Naar boven

1

Reageren op: Zo ver weg van mij:

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.