Stel je voor: Even voorstellen
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Bertje61 Berichten: 6 |
Hallo, Ik ben vanmiddag ook maar eens gaan typen en er zijn twee gedichtjes uit gekomen. Met schrijven heb ik totaal geen ervaring en ik sta open voor commentaar. Groeten, Bert |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Welkom! |
| reactie 2
|
|
|
Dank je wel Rand :-) |
| reactie 3
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
welkom Bert, ik heb net je gedichten gelezen en mijn complimenten voor je mooie teksten. |
| reactie 4
|
|
|
Dank je wel Marill en ook voor het compliment dat je mij geeft. Ik ben niet echt een schrijver, maar heb er wel lol in en het heeft voor mij ook wel een therapeutische werking. nogmaals bedankt. |
| reactie 5
|
|
|
graag gedaan en wat die therapeutische werking betreft, ik denk dat dit voor heel veel dichters hier zo werkt, voor mij in ieder geval wel. Veel schreef ik van me af en dan gaf het wat lucht, merkte ik dat het weer opspeelde, schreef ik het weer van me af en op een dag was ik het zomaar kwijt. Sommige herinneringen of ervaringen waren voor mij heel moeilijk om met iemand te bespreken, dus schreef ik het in dichtvorm of als een verhaal. Ook heb ik een zwijgplicht vanwege mijn beroep en ik merk nu ik niet meer werk, dat vele gebeurtenissen die me heel erg geraakt hebben, vooral tussen mijn 20 en 40 jarige leeftijd, me nu parten spelen, ik heb nu teveel tijd om na te denken, dus nu schrijf ik alles wat naar boven komt op in een schrift. Op een geheim plekje leg ik het dan neer, want ja, zwijgplicht is zwijgplicht en dat neem ik serieus. Wat ik wil zeggen is, dat het nu gaat helpen dat geschrijf, ik merk dat ik al wat kan loslaten. Dus............schrijf en wat je wilt/kunt delen, deel het of zoek een andere oplossing. Liefs, Marill. |
| reactie 6
|
|
|
Klopt wat je zegt en het is voor mij echt een uitlaatklep. Gisteren had ik weer therapie en heb vooraf die gedichten laten lezen aan mijn therapeute. Ze gaf aan dat ze het mooi geschreven vond en zei, dat ik hier eindelijk met mijn gevoel naar buiten kwam. Het voelt ook goed en je bent redelijk anoniem. Voor jou is het balen dat je met die zwijgplicht zit omdat dit je beperkt in je gevoel uiten. |
| reactie 7
|
|
|
die beperking accepteer ik, dat is eigenlijk ook een "sleutel", acceptatie. |
| reactie 8
|
|
|
Joepie Berichten: 103 |
Mooie woorden hierboven. Kan ik wat van leren. |
| reactie 9
|
|
|
Joepie, nooit te oud om te leren zegt men altijd, dat klopt echt. Bertje, wat ik nog wilde zeggen tegen je, heel goed van je om de gedichten te laten lezen aan je therapeute, gevoelens uiten, ga zo door en deel het, je zult merken dat het allemaal helpt om weer wat "gemakkelijker" in het leven te staan. Fijn weekend en ik hoop nog veel van je te kunnen lezen. Liefs, Marill. |
| reactie 10
|
|
|
Dank je wel Marill en ik wens je ook een goed weekend toe |
| reactie 11
|
|
|
deze prachtige herfstdagen hoor je mij niet klagen vandaag bewonder ik de kleuren die mijn gemoed zullen opbeuren Jullie ook fijn weekend allemaal, Liefs, Marill. |
| Naar boven | |