1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: eerste poging

1
datum 01-10-15 12:18
startpost
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Hoi allemaal,
ik ben sinds kort begonnen een poging te wagen een verhaal te schrijven.
Nu heb ik al een aardig begin, maar ik zou graag van jullie willen weten wat jullie er tot nu toe van vinden. Ook qua spelling enzo.
Tips zijn ook altijd welkom!

Gr,
Tim

verhaal

Ik liep door de stad en plots zag ik haar... Het mooiste meisje dat ik ooit gezien had. Onze blikken kruisten elkaar en ze stopte. We bleven daar een tijdje staan voordat een van ons iets durfde te zeggen. “Hoi”, kwam er zachtjes uit mijn mond, het was zo zacht dat ik me af vroeg of ze het wel gehoord kon hebben. Langzaam keek ze op en verscheen er een verlegen lach op haar gezicht. “Hoi”, zei ze verlegen terug. Ik verzamelde alle moed in mij en vroeg haar: “heb je zin om een keer iets te gaan doen samen?” Ze deed haar mond open om te antwoorden, maar toen ging de wekker... “Shit!, het was maar een droom”, zei ik in mezelf. Ik wilde zo graag nog verder slapen, hopen dat ik dan het antwoord zou weten, maar helaas, ik moest er uit. Met veel tegenzin gooide ik de dekens van mij af en stond ik op. Ik liep naar de badkamer en gooide een plens koud water in mijn gezicht. Vandaag is het mijn laatste werkdag voor ik op vakantie ga naar Amerika. Mijn koffer was al ingepakt, dat had ik gisteren al gedaan namelijk. Na het wassen liep ik terug naar mijn kamer om me aan te kleden. Toen ik klaar was pakte ik mijn mobiel en portemonnee en liep naar beneden. Ik maakte wat ontbijt klaar en ging aan tafel zitten. Ondertussen kreeg ik een berichtje van Suus: “Hey! hoe is het? ben je al helemaal klaar voor de reis?”
Suus is een van mijn beste vriendinnen en we kunnen het heel goed samen vinden.
"Jaaaa, ik ben er helemaal klaar voor! Ik kan niet wachten tot het zo ver is!!!", stuurde ik terug. Toen was het tijd om te vertrekken naar het werk. We spraken af om die avond nog te Skypen. Ik liep naar de garage, pakte mijn fiets en ging naar mijn werk.
Aangekomen op mijn werk werden de taken van de dag verdeeld over de deelnemers. Ik had als taak om de bestellingen van de webshop af te handelen. Er waren 3 bestellingen en één was zelfs een hele grote. Ik haalde de boeken uit het magazijn, en maakte vervolgens de facturen klaar. Toen ik dat gedaan had zocht ik een paar dozen om de boeken in op te sturen. Na een tijdje had ik een paar goede dozen gevonden en ze netjes verpakt. Daarna heb ik nog samen met een andere deelnemer de afwas gedaan. En toen we klaar waren mochten we naar huis toe. Nu kon ik eindelijk gaan uitkijken naar de vakantie! En met een brede lach liep ik naar mijn fiets en ging naar huis. De zon scheen heerlijk en er was weinig bewolking, kortom, heerlijk fietsweer.
In gedachte zag ik mezelf al staan op de rand van de Grand Canyon, of lopend 's avonds over “de strip" van Las Vegas. En met die gedachten fietste ik naar huis toe.
Thuis aangekomen belde ik mama op om door te geven wat ik bij de frites wilde. Daarna ging ik alvast de tafel dekken en toen dat gedaan was ging ik naar mijn kamer. Ik zette de pc aan en ging naar Facebook om te kijken wat er gepost was en ging ik nog een spelletje spelen tot mama thuis was met het eten. Toen ik de trap af liep kwam de geur van frites mij al tegemoet. Onder het eten werd er over de dag gepraat en werd er ook gelachen.
Na het eten ging ik weer terug naar boven en startte Skype op. Suus was nog niet online, dus besloot ik op Youtube nog wat liedjes te luisteren tot ze online kwam. Niet veel later kreeg ik een melding dat ze online was en belde ze mij. Ik nam op: “Hey!”, zei ik, en ik zwaaide naar haar. Ze groette en zwaaide terug. "Hoe is het?", vroeg ik. "Goed hoor, en met jou?", vroeg ze. "Ja ook goed hoor, maar ja hoe kan het ook anders als ik bijna voor 2 weken naar Amerika ga!", zei ik enthousiast, en er verscheen een brede glimlach op mijn gezicht. "Mooi zo", zei ze, "dat is fijn om te horen" en ze lacht terug. We bespraken hoe de dag was verlopen en wat we meegemaakt hadden. Er werd een hoop gek gedaan en gelachen. Toen werd het tijd om te gaan slapen, want ik moest er al om 4 uur 's ochtends uit. Ze wenste mij een fijne reis toe. Ik beloofde haar een berichtje te sturen zodra ik in Amerika was. En met die woorden sloten we af en ging ik naar bed toe. Het duurde even voordat ik in slaap viel, maar uiteindelijk heb ik heerlijk geslapen.
De volgende ochtend heel vroeg liep mijn wekker af. Yes, vandaag ga ik naar Amerika!!!
Ik stapte snel uit bed en ging douchen, ondertussen was de rest ook wakker geworden.
Nadat ik me had aangekleed pakte ik mijn koffer en zette deze alvast beneden neer. Ik loop naar de keuken en maak wat broodjes klaar voor het ontbijt. Daarna pak ik mijn schoenen en ga aan tafel zitten. Terwijl ik me schoenen aan doe, eet ik mijn ontbijt op.
Rond 5 uur kwam de taxi ons ophalen en naar Schiphol brengen. Ik hielp de chauffeur mee de koffers in de taxi te laden. Toen dat gedaan was stapte wij ook in en vertrokken we naar het vliegveld. Onderweg vroeg de chauffeur waar we heen gingen en vertelde ik enthousiast over Amerika en wat we er te zien krijgen. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk spannend vond en het behoorlijk begon te kriebelen naarmate we dichter bij het vliegveld kwamen. Eenmaal aangekomen bedankte we de chauffeur en liepen we met de koffers naar binnen. We besloten om eerst maar in te checken en de bagage af te geven en daarna te gaan eten. Ik liep naar een van de grote schermen om te kijken waar we moesten zijn. En vervolgens liepen we daar heen. We moesten de bagage zelf inchecken, dus gingen in de rij staan. Toen we aan de beurt waren liep ik naar de machine en volgde de instructies op het scherm. Na dat ik mijn koffer had ingecheckt kreeg ik een bagagelabel die ik om de koffer heen moest doen. Toen ik dat gedaan had ging de machine dicht en werd de koffer naar het laadruim geladen. Nadat we allemaal dit gedaan hadden gingen we alvast een stuk richting de vertrekhallen en zochten daar een plek om te gaan eten. Ongeveer een half uur voordat we vertrokken werd bekend welke gate we zouden hebben en besloten we om daar in de wachtruimte te gaan zitten. niet veel later werd er omgeroepen dat we mochten boarden. We liepen naar de gate toe waar onze vliegtickets en paspoorten gecontroleerd werden en ingeschreven werden. Vervolgens liepen we de buis door naar het vliegtuig en gingen naar onze stoelen toe.
Na een tijdje sprak er een stem uit de speakers: "Goedemorgen dames en heren. Ik heet u van harte welkom aan boord van deze Boeing 747-500 naar Los Angeles". Hij stelde zichzelf en de bemanning voor en vervolgens nog wat vluchtgegevens. We zouden rond 11.00 uur aankomen in Amerika. Ondertussen was het vliegtuig naar de startbaan gereden en klaar voor vertrek. Niet veel later begint het vliegtuig vaart te maken om vervolgens op te stijgen. Onderweg speelde ik samen met mijn broertje Jeroen spelletjes op de tablet en heb ik nog wat films gekeken. Ondertussen kregen we onbeperkt drinken en verschillende snacks en maaltijden.
Na bijna 11 uur te hebben gevlogen sprak de piloot weer door de speakers: "Dames en heren, zoals u gezien hebt is het signaal stoelriemen vast zojuist aangedaan. U wordt verzocht terug te keren naar uw stoel en uw bagage op te bergen". En niet veel later waren we geland in Los Angeles. Jeroen en ik keken nieuwsgierig uit het vliegtuigraampje en keken onze ogen uit. Langzaam kwam het besef dat we er nu toch echt waren, de USA, een droom die uitkwam. We stapte uit het vliegtuig en liepen de luchthaven binnen naar de bagageband. Na een tijdje kwamen onze koffers en toen we deze hadden liepen we naar de uitgang. Hier zochten we de shuttlebus naar ons aankomst hotel. Niet veel later hadden we hem gevonden en vertrokken we naar het hotel. Eenmaal aangekomen bij het hotel liepen we naar binnen. "Wat was het hier mooi en luxe!" dacht ik bij mezelf. We liepen naar de receptie toe om ons in te checken. Ik kon niet wachten om de kamer te zien.
We lieten het besef dat we er nu echt waren even in ons bezinken en ondertussen hadden we ons wat opgefrist. Toen liepen we naar onze tourgids beneden. Hier kregen we de informatie voor de rest van de vakantie mee en stelde we ons aan elkaar voor. We gingen weer terug naar de kamer en probeerde met veel moeite wakker te blijven de hele dag.
Het was 22.00 uur en eindelijk konden we gaan slapen, dus dat deden we dan ook zeker.
De volgende ochtend moesten we al vroeg op staan. Vandaag gingen we voor het eerst met de groep op pad. We gingen naar San Diego en zouden einde van de dag weer terug in het hotel zijn. Eerst gingen we beneden eten in het restaurant en nadat we ons buikje rond hadden gegeten gingen we naar de bus.
datum 04-10-15 08:33
reactie 1
marill
avatar Berichten: 1058
Hoi Tim, niet slecht voor de eerste keer, maak je er een dagboek van?
Nu ben ik namelijk wel nieuwsgierig hoe je reis in Amerika verloopt.
datum 05-10-15 17:56
reactie 2
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Die reis heb ik al gemaakt in juni/juli, en hij was echt super, heb daar me huidige vriendin leren kennen en we zijn nu sinds gisteren 3 maanden heel gelukkig samen
datum 21-10-15 21:15
reactie 3
marill
avatar Berichten: 1058
geweldig Tim, vertel je ons over jullie geluk samen?
Ben wat laat met reageren, daar ik even gevloerd was, maar ik ben weer overeind gekrabbeld
datum 26-10-15 17:16
reactie 4
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Ik wil er graag over vertellen, vraag maar wat je wilt weten
datum 26-10-15 17:39
reactie 5
marill
avatar Berichten: 1058
Hoi Tim, het lijkt me leuk om te lezen hoe jullie elkaar ontmoet hebben en wat jullie ervaringen zijn in het verre Amerika, of vraag ik nu teveel?
datum 26-10-15 23:45
reactie 6
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Nee hoor, dat mag je gerust weten. Weet alleen niet waar ik het zal plaatsen. Gewoon in dit topic of ergens anders.
Naar boven

1

Reageren op: eerste poging

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.