Gedichten check: Het aangespoelde kindje
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Skyline Berichten: 25 |
Zijn kleine ontzielde lichaampje Zo kwetsbaar en alleen Aangespoeld in 't beoogde land Verdronken, want nergens kon hij heen Op de vlucht genomen met zijn familie Leefde hij altijd in gevaar Ze hoopten op een neter leven Maar niets is minder waar Hij heeft geen enkele kans gehad Om te leven, om te leren Om te lachen, om te zijn Nog zo klein, hij kon zich niet weren En nu gaat zijn foto de wereld over Zo onrechtvaardig, zo machteloos Geboren in oorlog, opgroeiend in haat Het lot waar hij niet voor koos De hulp die hij nodig had Maar nooit heeft gekregen In geen woorden te begrijpen Hoe eenzaam hij heeft geleden Hij was een van de duizenden Maar elk slachtoffer is er één te veel Zo blijkt maar weer, een oorlog kun je nooit winnen Want wat kapot gaat wordt nooit meer heel Mijn hart bloedt, mijn ziel huilt Een klein jongetje drijvend in de duistere oceaan De toekomst van hem afgenomen Hij had geen kans om te bestaan We kunnen niet meer toekijken, we moeten helpen Al is het voor velen al te laat, hun lot ligt in onze macht Nooit meer mag dit gebeuren Het spijt me lieve jongen, rust maar zacht |
| reactie 1
|
|
|
jarissaxxx Berichten: 1 |
Wat een mooi gedicht! |
| Naar boven | |