1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten aanvraag: Ongeboren kleinkind.

1
datum 22-07-15 00:09
startpost
Ilonaj87
avatar Berichten: 1
Ik ben op zoek naar hulp!! Wie wil mij helpen?
Ik ben 34 weken in verwachting van een zoontje, genieten zou je zeggen, maar helaas is dat niet het geval.
Ongeveer twee maanden geleden hebben wij het heftige nieuws gekregen dat mijn schoonmoeder ongeneeslijk ziek is: kanker.
Alvleesklierkanker met al vele uitzaaiingen op andere organen.
Het gaat helaas erg snel met de ziekte en waarschijnlijk heeft ze nog maar enkele weken te leven, er is dus haast bij.
Nu ben ik op zoek naar een gedichtje voor mijn schoonmoeder van haar ongeboren kleinkind.
Ik kan hiervan niets vinden op het internet, wie helpt mij?

Liefs, Ilona.
datum 25-07-15 10:44
reactie 1
marill
avatar Berichten: 1058
heftig!
Tevens heel moeilijk als "buitenstaander" om hier over te dichten.
Schrijf gewoon wat je voelt is mijn advies, eigen tekst is in dit geval toch het mooiste wat je haar nog kan meegeven.
Heel veel sterkte!
datum 24-01-16 13:13
reactie 2
iakon
avatar Berichten: 32
Lieve Ilonaj87,
Wat een verdrietige tijd, waar je doorheen moet. Als er geen keus meer is, moet een mens berusting zien te vinden. Enerzijds een nieuw leven en anderzijds een scheidend leven. Beide horen bij jouw eigen leven, als moeder en als kind van je moeder. Als het je kan helpen heb ik hieronder enkele dichtregeltjes voor je geschreven. Wees vrij om het al dan niet te gebruiken. Ik wens je alle kracht je te handhaven volgens je eigen plan. Lach naar nieuwe leven en verblijd je in de toekomst.
groet
Iakon

ik sterf in jou
van verdriet
jij leeft in ons
als troost
je kind kan ik niet meer zijn
maar zal het wel altijd blijven
mijn kind en jouw kind
ik sta er tussenin
en zal jullie voor eeuwig
met elkaar verbinden.

ik begraaf je
in de grond van ons hart
Naar boven

1

Reageren op: Ongeboren kleinkind.

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.