Gedichten check: Herkent iemand zich hier in?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
janieke23 Berichten: 3 |
Depressie Elke ochtend als ik wakker word, Begint mijn hoofd alweer met malen. Hoe kom ik deze dag weer door, Zonder telkens van mezelf te balen. Mijn gedachten gaan als een wervelwind tekeer, Het staat nooit eventjes stil. Zeker op dagen zoals deze, Zijn mijn gedachten koud en kil. Ik krijg de rillingen over mijn lijf Als ik denk aan wat de dag me geven zal. Met nu al zo´n akelig leeg gevoel, Raak ik steeds verder in een dal. De dalen worden dieper, De pieken zijn er niet. Ik voel me vreselijk eenzaam, Terwijl iedereen om me heen geniet. Ik lig nog steeds in bed, Maar langzaam sta ik op. Makkelijke kleren trek ik aan, En het vrolijke masker op mijn kop. Niemand ziet aan mij dat ik ongelukkig ben, Ook de mensen die ik al jaren ken. Ik zadel liever niemand op met mijn probleem, Dus doe ik het helemaal alleen. Natuurlijk weet ik dat het hierdoor echt niet beter gaat, De dagen worden ook steeds zwaarder. Geen idee hoe ik het veranderen moet, Voor mijn gevoel doe ik toch nooit iets goed. Het begint buiten alweer donker te worden, Mijn dag is zoals gewoonlijk met gedachten gevuld, Ik ben verder tot niets gekomen, Maar dat is mijn eigen schuld. Morgen weer een nieuwe dag en hopelijk gaat het dan wat beter. Ze zeggen altijd: ‘tijd is het beste medicijn’, Daar zal ik op vertrouwen, mits ik snel de oude mag zijn. |
| reactie 1
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Echt herkenbaar dit... echt mooi geschreven Mij mag je gerust opzadelen met je problem, I will help you als het nodig is |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Heel herkenbaar, jammer genoeg :/ Wel mooi geschreven, mooi verwoord |
| reactie 3
|
|
|
liezai Berichten: 1164 |
Ook herkenbaar voor mij, al is het een tijdje geleden... Heel mooi geschreven! Enne, je mag mij altijd een berichtje sturen! xxlisanne |
| reactie 4
|
|
|
jasonikhouvanj Berichten: 29 |
ja ik herken mij hier in en tis een kei mooi gedichtje xxx |
| reactie 5
|
|
|
Wat een lieve, fijne berichtjes van mensen met die ik helemaal niet ken. doet me goed. Hartstikke akelig om je er in te herkennen, maar daarnaast geeft t troost dat je niet de enige bent. Lieve groetjes |
| reactie 6
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
You're welcome ^u^ Als je ergens over wilt praten, stuur maar een pm |
| reactie 7
|
|
|
Myhappyself Berichten: 58 |
Proficiat zot mooi verwoord waar vele mensen geen woorden voor hebben. Keep going Ik herken me zeker en vast.. Ik heb er zelf een gedicht over gemaakt die ik met u graag zou delen. De titel is fake lach Hopeloos en verloren mijn geheugen is bevroren. Mijn lichaam gaat tekeer.Ohnee daar gaan we weer. Elke dag op en af met een goeie dag en een fake lach. Diep van binnen liggen mijn gevoelens met dubbele kinnen. Amuseren doen ze zich niet. Diep vanbinnen is er veel verdriet. Maar van buiten niet aan de hand, .. al voelen mensen mij soms wel eens aan de tand : Is er echt niets. Kan ik helpen of doen kleine kapoen. Helpen of doen kleine Kapoen ? Ik ben groter dan 1m80 is dat dan niet prachtig. Niet als mensen mij breken en mijn gevoelens niet meer durven spreken. Maar ik ben op zoek naar dat 1ne persoon uit die ene droom. Die persoon die er was mijn steunde al zat ik tegen de kas(t). T van treurend maar ook de T van toppy terwijl ik naar een lach speurend ben. Hierbij wil ik ook duidelijk maken dat je echt je leven zelf in handen kan nemen! Kijk niet naar die ander maar naar jezelf. Kijk naar jou talent, maak je niet druk doe je eigen ding Daarom zijn we toch allemaal hier om onze/ons (talent) te uiten. |
| reactie 8
|
|
|
Thanks. Dat is ook een erg mooi gedicht. Fijn om te weten dat er mensen je willen helpen. In mijn vrienden en kennissen kring willen ze dat ook, maar niemand snapt hoe het echt zit... Groetjes |
| reactie 9
|
|
|
jasonikhouvanj Berichten: 29 |
myhappyself dat gedichtj is egt prachtig |
| reactie 10
|
|
|
lutwine Berichten: 33 |
Depri Ik heb een dipje, ik voel me depri Ik voel dat ik er niet goed uitzie Mijn huid is vlekkerig, vale kleur Droge lippen, neus zonder geur Alles rondom mij is vervelend en saai Ik vind nergens mijn draai Mijn familie, vrienden en vriendinnen Kan ik niet eens beminnen Het lome gevoel is binnengeslopen Is dicht bij mij gekropen Het is eng, het doet zelfs pijn Om niet echt mezelf te zijn Ik ga naar buiten, frisse lucht Ik slaak een diepe zucht Geen opluchting, mijn maag draait Ik hoop dat dit gevoel overwaait Waarom overkomt dit mij Was ik niet altijd blij? Of heb ik te snel geleefd Zware emoties op mijn hart gekleefd? Ik wil uit dit nare dal klimmen Om opnieuw te kunnen beminnen Het valt me zwaar mezelf zo te zien Ik voel me echt een ongelukkige trien Ze zeggen dat praten helpt Dat het die eigenaardige wonden stelpt Misschien kan dat wel waar zijn Maar waarom doet alles zo een pijn? Mensen die me liefhebben om me heen Begrijp me als ik af en toe ween Mijn hart voelt als een steen, zo koud Mijn diepste wensen , soms heel stout Jullie allen zeggen , verzorg je goed Maar weten jullie wel wat zoiets met je doet Zo simpel werkt het niet, er is dat intens verdriet Dat blijft kleven aan je vel, dat je niet ziet Vergeet niet, ik doe mijn best, ik wil vooruit Al ziet dat er soms zo niet uit Daarom , lieve mensen om me heen Maak mij terug blij, zet me terug op de been Ik zal jullie danken, voor wat jullie doen Al is het maar met een simpele zoen Ik heb steeds zin om alles neer te pennen Het voelt aan als mezelf verwennen Ik zal mijn best doen, ik wil mij herpakken Content zijn en de moed niet laten zakken Ik heb tijd nodig om te helen Nadien kan ik alles terug met jullie delen Lutwine 01 mei 2012 Depri Ik heb een dipje, ik voel me depri Ik voel dat ik er niet goed uitzie Mijn huid is vlekkerig, vale kleur Droge lippen, neus zonder geur Alles rondom mij is vervelend en saai Ik vind nergens mijn draai Mijn familie, vrienden en vriendinnen Kan ik niet eens beminnen Het lome gevoel is binnengeslopen Is dicht bij mij gekropen Het is eng, het doet zelfs pijn Om niet echt mezelf te zijn Ik ga naar buiten, frisse lucht Ik slaak een diepe zucht Geen opluchting, mijn maag draait Ik hoop dat dit gevoel overwaait Waarom overkomt dit mij Was ik niet altijd blij? Of heb ik te snel geleefd Zware emoties op mijn hart gekleefd? Ik wil uit dit nare dal klimmen Om opnieuw te kunnen beminnen Het valt me zwaar mezelf zo te zien Ik voel me echt een ongelukkige trien Ze zeggen dat praten helpt Dat het die eigenaardige wonden stelpt Misschien kan dat wel waar zijn Maar waarom doet alles zo een pijn? Mensen die me liefhebben om me heen Begrijp me als ik af en toe ween Mijn hart voelt als een steen, zo koud Mijn diepste wensen , soms heel stout Jullie allen zeggen , verzorg je goed Maar weten jullie wel wat zoiets met je doet Zo simpel werkt het niet, er is dat intens verdriet Dat blijft kleven aan je vel, dat je niet ziet Vergeet niet, ik doe mijn best, ik wil vooruit Al ziet dat er soms zo niet uit Daarom , lieve mensen om me heen Maak mij terug blij, zet me terug op de been Ik zal jullie danken, voor wat jullie doen Al is het maar met een simpele zoen Ik heb steeds zin om alles neer te pennen Het voelt aan als mezelf verwennen Ik zal mijn best doen, ik wil mij herpakken Content zijn en de moed niet laten zakken Ik heb tijd nodig om te helen Nadien kan ik alles terug met jullie delen Lutwine 01 mei 2012 |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1 |
Heel mooi geschreven! Ook naar mij kun je altijd een privé berichtje sturen, ookal ken je me niet |
| reactie 12
|
|
|
exeter Berichten: 12 |
Mooi, ik denk dat iedereen zich hierin kan herkennen tot zekere mate |
| reactie 13
|
|
|
TheMagicStory Berichten: 1 |
Heel herkenbaar |