1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Ideeën en suggesties: Categorie "religie"

1
datum 05-11-14 16:18
startpost
Anon2
Ik vind dichten geweldig, en ben er best bedreven in. Ik keek naar de categorieen. Ik zag het Christendom en de Islam in het rijtje staan. Mijn keuze was al snel gemaakt: nee dankje. Hier ga ik geen gedichten plaatsen. Mijn woorden zijn niet verkleefd met desillusionerende hersenspinsels. Dat is het gevoel dat ik krijg met de huidige trend.

Het zou me niet sieren als ik niet met een alternatief zou komen. Mijn suggestie is dus "religie" als alternatief en de Islam en Christendom weghalen. Want het gaat allemaal samen, onder 1 noemer: de mens en haar geloof.

Nog een fijne dag verder, en succes met je zoektocht naar een vredelievende gedichtensite.
datum 05-11-14 16:49
reactie 1
Patros-Fibros
Dan kun je net zo goed religie weghalen en alles plaatsen in cultuur, want het geloof hoort ook bij een bepaalde cultuur. Dan zul je ook wel merken dat paasgedichten ooknmoet verdwijnen omdat het christelijk is dus religie dus cultuur. Aan het eind van de rit heb je dus al vier categorieën die weg moeten omdat cultuur ook vooral over leven gaat en dus bij levensgedichten thuishoren.

Daarbij, als je toch alleen de categorie religie krijgt, moet je ook nog maar eens een christelijk gedicht zien te vinden tussen alle islamitische gedichten en anders om
datum 05-11-14 16:53
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Mja, ook al is het wel religie. Toch zijn het nogal 2 verschillende geloven/religies. Wat wel kan is die categorie 'religie' maken en dan met sub-categories werken. Dus een sub-categorie met chr. gedichten, 1 met islamitische, 1 met boedhistische, ...
datum 05-11-14 21:38
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Ik vind dat er een categorie moet bijkomen maar ik weet niet juist welk.. De overige gedichten staan in de top 3 meest populair...
datum 06-11-14 13:21
reactie 4
Bartart
Ik snap je punt wel en in essentie heb je gelijk, zou het niets uit moeten maken.
Maar wanneer ik de Islamitische categorie en die Christelijke vergelijk denk ik dat het onderscheid wel degelijk bestaat, niet omdat de kern van de de religies verschillen maar omdat de verwoordingen en beeldspraak vaak uit bijv. de Koran en de Bijbel en andere specieke zaken komen.

Ik neem aan dat je deze categorisering weg zou willen hebben omdat je zelf volledig vanuit eigen geloof schrijft en niet vanuit een religie per sé.
Daarom zou ik zelf liever een nieuwe categorie "geloof" zien, religie betekent namelijk letterlijk de georganiseerde manifestatie van geloofsovertuiging, dus OF de Islam OF het Christendom etc.
datum 06-11-14 19:54
reactie 5
besto
We snappen jullie meningen hierover, echter als we zulke categorieën gaan samenvoegen wordt het opzoeken van een passend gedicht ontzettend lastig.

We voegen ook kerst, sinterklaas, vaderdag, moederdag en pasen niet samen als feestdagen? De categorieën zijn in de eerste plaats om eenvoudig te navigeren, niet per definitie om een standpunt in te nemen.
Naar boven

1

Reageren op: Categorie "religie"

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.