Gedichten check: Boukan
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Boukan -------------------------------------------------- Boku wa shiranai hoe moet ik deze wereld noemen gebroken leeg hopeloos met angst voor handen zonder enige vorm van troost omdat de horizon te ver ligt blijven we in onwetendheid achter we zoeken niet, we breken zonder op antwoorden te wachten ik weet niet hoe ik kan vinden dat wat ons bestaan mist wanneer door het bestaan alleen licht laat zien waar duisternis is Boku wa mienai ik breng leegtes naar oppervlakten zonder daar voorbij te kijken zonder het kleurloze in te vullen zinnen kunnen mij niet bereiken ik hul mij in misten om de werkelijkheid te verdoven want van alles wat ik niet heb zal niemand mij kunnen beroven zou ik meer zien als ik blind was zou de duisternis mijn dorst kunnen lessen want de nacht brengt stille woorden en herinneringen aan koude messen Boku wa kitanai ik heb geen schone handen na met messen te hebben gespeeld het leven te hebben vergeten me rauwe lusten te hebben verbeeld zonder te knipperen heb ik gelachen ik heb de as in mijn mond genomen ik zal het nooit weg kunnen wassen de walging die daarmee is gekomen ik kan jou niet van mij afschudden na in jou te hebben gebaad en ik zal nooit kunnen minderen te drinken van zwart haat Boku wa kietai zo goed als nooit zal ik blijven net zo min als niets zal ik zijn misschien niet omdat niemand mij kent misschien ook niet vanwege de pijn als een onbeschreven blad wens ik jouw en mijn geheugen verlaten, ik zal verdampen ik zal verdwijnen in een leugen als een fluistering waarvan niemand weet of het gehoord is zo kies ik mijn laatste letters: ik ben jouw en jij mijn erfenis Geïnspireerd door het lied "Boukan" van Ling Tosite Sigure: www.youtube.com/watch?v=K9OCULJHLkA |
| Naar boven | |