1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: het begin van dichten

1
datum 22-09-14 20:10
startpost
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Beste mededichters,

graag zou ik van jullie willen weten wat de aanleiding was tot het beginnen met schrijven van gedichten.
alvast bedankt voor jullie reacties
gr,
datum 22-09-14 20:50
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Wat is jouw aanleiding?

In het prille begin deed ik het vooral voor het plezier en gewoon om te proberen, zonder enig doel. Voor het plezier doe ik het nog steeds trouwens
datum 23-09-14 21:14
reactie 2
timmyboy014
avatar Berichten: 445
mijn aanleiding was toen ik een gedicht ging maken voor mijn eerste liefde. En zij vond hem zo mooi en ze zei dat ik er wat mee moest doen. Toen ben ik dat gedicht gaan plaatsen en kreeg meteen veel bekijks en hele positieve reacties en zodoende ben ik er mee doorgegaan
datum 23-09-14 21:26
reactie 3
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Groot gelijk heeft dat meisje dan En hoelang hoop je het schrijven nog vol te houden?
datum 23-09-14 21:36
reactie 4
timmyboy014
avatar Berichten: 445
haha, zeker weten. Sterker nog, elk meisje die mijn gedichten leest en ook jongens, maar vooral meiden, zeggen allemaal dat ik er mee door moet gaan, en er heel goed in ben.
En hoe lang ik er nog mee doorga? ik heb geen idee, ik denk tot ik het niet meer leuk vind, en dat is voorlopig nog niet het geval
datum 24-09-14 17:23
reactie 5
gekke-ikke
avatar Berichten: 28
Heey,

ik ben begonnen met schrijven op de basisschool toen had ik veel nachtmerries en daar maakte ik gedichten van maar vaak werd het hierdoor zo echt dat ik erin ging geloven

nu doe ik het voor mijn plezier en als uitlaatklep
voorderest leest bijna niemand mijn gedichten aangezien k bang ben voor negatieve reacties.

Groetjess
datum 24-09-14 19:58
reactie 6
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 379
Ik begon te schrijven toen ik in de basisschool zat... We moesten een gedicht maken als taak en de leerkracht vond de mijne het best :p maar ik heb daar mijn aandacht niet echt aan gegeven... maar toen ik een leuke jongen leerde kennen, begon ik te schrijven
datum 13-06-15 09:26
reactie 7
Zomaar-Iemand
avatar Berichten: 32
Voor mij was het emoties van me afschrijven als ik het moeilijk had. Het was de perfecte uitlaatklep
datum 15-06-15 21:38
reactie 8
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 322
Begon bij mij ook als uitlaatklep, ondertussen is het veel meer
datum 17-06-15 09:42
reactie 9
marill
avatar Berichten: 1058
Vroeger vond ik gedichten saai, doordat ik op school verplicht werd om een gedichtenbundel te lezen. Als mij iets VERPLICHT wordt, dan doe ik het juist niet, maar dit moest dus. Nu weet ik nog niet welke gedichtenbundel ik heb gelezen, gewoon omdat ik het niet oppikte.
In 2001 is mijn vader overleden en in die zomer liep ik plots tegen een klein gedichtenboekje aan en dit sprak me zo aan, het raakte me diep en recht in mijn hart. De dag erna zat ik buiten in het zonnetje daar zo over na te denken en plots kwam er een "heldere" zonnestraal recht mijn hart in en had ik de drang om dit te beschrijven en als vanzelf ging het op rijm en zo ben ik begonnen. Nog steeds heb ik het gevoel dat dit vanuit mijn gedachten aan mijn vader naar me toe gezonden is, zoals ik ook het gevoel heb dat mijn vader bij me is.
datum 19-06-15 00:08
reactie 10
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Wow, wat een mooie gedachte Maril! Ik weet zeker dat hij trots op je is!
datum 19-06-15 02:42
reactie 11
marill
avatar Berichten: 1058
dank je Timmyboy, ik denk het ook
Naar boven

1

Reageren op: het begin van dichten

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.