1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Wat doen jullie ermee?

datum 15-04-14 15:57
startpost
Verwijderde gebruiker
Hey beste dichters!

Ik vraag mij eigenlijk af of ik een raar stijl heb van gedichten schrijven... ik pak soms een blad en een potlood en begin met noteren of soms pak ik mijn gsm en typ ik bij mijn notities. Nadat mijn gedicht af is schrijf ik het in mijn schrift. Ik heb al heel wat schriften!

Nu de vraag hoe schrijven jullie jullie gedichten wanneer jullie inspiratie hebben? Of doen jullie er iets extra mee? Bewaren op cd , computer...? Zijn ze prive?

Altijd tof om te weten en proberen

Groetjes
datum 15-04-14 17:01
reactie 1
Patros-Fibros
Ik schrijf ze meestal in de notities en soms doe ik het op papier. Ik zet ze bijna altijd op internet, heb iets van 3 ofzo die gewoon te persoonlijk zijn...
datum 15-04-14 17:07
reactie 2
liezai
Tja, ik heb eigenlijk altijd de computer aan staan en dan gooi ik ze in een concept en daarna (bijna) allemaal hier. Voor de rest krijgt niemand in mijn directe omgeving ze te zien eigenlijk.
datum 15-04-14 17:28
reactie 3
Patros-Fibros
Van de 240 die ik heb gemaakt weten mijn ouders maar 6 gedichten, de rest weten ze nis van af
datum 15-04-14 19:28
reactie 4
Je-ns
Bij mij ligt het aan de situatie, als ik het in mijn schrift kan schrijven schrijf ik het op, en anders laat ik het vaak gaan. Voor mij heeft het alleen maar zin om te schrijven als ik er op het moment zelf mee bezig ben, als ik aantekeningen maak om op een later moment een gedicht te schrijven lukt het niet meer.
datum 15-04-14 19:47
reactie 5
liezai
Daar heb ik ook last van Jens(?!) Moet echt opeens in me opkomen...
datum 16-04-14 00:39
reactie 6
besto
Wellicht relevant voor dit topic, nieuwe optie is om gedichten eerst als concept op te slaan. Zo raak je ze niet kwijt, en kun je ze eventueel later afmaken en dan pas insturen Concepten staan bij 'Mijn gedichten' in het rijtje met Snelle opties.
datum 16-04-14 01:15
reactie 7
Bartart
Misschien wat stom, maar ik begin altijd met schrijven op de "Gedicht insturen" pagina. Dan voel ik inspiratie en begin ik gewoon, vaak zet ik het ondertussen in een bestandje op de computer.
Vaak schrijf ik eerst een stuk of 4 zinnen, waar ik vervolgens het hele gedicht omheen schrijf. Die eerste zinnen komen uiteindelijk pas halverwege het gedicht te staan of helemaal niet.
Het duurt bij mij altijd wel een tijd, stiekem ben ik een beetje een perfectionist en ik doe erg m'n best niets te herhalen in gedichten, iedere zin moet iets nieuws toevoegen vind ik altijd. Dat gaat wel ten koste van leesbaarheid.

-Bart
datum 16-04-14 12:36
reactie 8
liezai
Klinkt goed Besto!
datum 16-04-14 17:04
reactie 9
Verwijderde gebruiker
Amai allemaal tof om te horen! Die van mij zijn privé eigenlijk maar nu hier niemand mij kent en mijn echte naam niet gebruik maakt dit niet veel uit
datum 16-04-14 17:11
reactie 10
kamilla1
ik lees mijn gedichten nooit meer terug. anders verwijder ik ze.

hebben jullile dat ook.
datum 16-04-14 18:18
reactie 11
Verwijderde gebruiker
Ik schreef ze in een schrift tot mijn klasgenoten het schrift stolen. (Ze hebben dan gelukkig alleen het eerste gedicht gelezen) en nu schrijf ik ze in mijn documenten of op papier, wat ik dan overtyp en het papier weg gooi.
datum 16-04-14 19:17
reactie 12
kamilla1
Ik weet niet hoe jij eruit ziet.
Of dat je psychische klasgenoten hebt.
Maar in mijn tijd werd niet gepest.
datum 18-04-14 11:26
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Tsja, zo waren ze nu eenmaal..
_

Ik heb eens 2 korte, en kleine gedichtjes in een kladschrift geschreven, voor de lol, en omdat ik ze anders niet meer wist, maar ik typ altijd via het begin bij 'Gedicht Insturen' Ik weet niet waarom..

xx Emma
datum 18-04-14 17:04
reactie 14
liezai
Dan was jouw tijd wel heel lang geleden...

Ik heb het probleem dat ik de helft van mijn gedichten vlak nadat ik het instuurde al heb verwijderd...
datum 19-04-14 15:54
reactie 15
xsannie
Hey! ik schrijf ze meestal op mijn laptop in een Word bestand, of op mijn iPad bij mijn notities, en dan schrijf ik ze in een boek waar ze allemaal in staan
als inspiratie lees ik vaak gedichten hier door, om dan een beetje inspi te krijgen, of de gedichten schieten mij opeens te binnen door de mensen om mij heen. Er is 1 vriendin die ze allemaal mag lezen, en mijn ouders weten maar van een klein aantal gedichten iets... x
Naar boven

Reageren op: Wat doen jullie ermee?

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.