Gedichten check: .........tik
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Bartart Berichten: 262 |
Tollend liggen ze op mijn kussen Cynisch en ongelukkig flakkerende hypotheses Het vuur van mijn hart dat hen tot gassen verhit Van woeste vlammen, met daglicht gestookt Begonnen met het verdringen van de dag vol structuren Hele rammelkasten leeg die mijn brein doen knappen Wachten daar op mij die eindeloze gedachtes Die alleen door tijd hun chaos verlaten Zelfs door tijd niet hun hitte kwijtraken En lig ik dan even in reine stilte Dan valt er een baan licht uit het waterchroom Als het kloppen van een ader in mijn hoofd Een druppel bloed die mijn nachtrust verstoort (on)verstoord razen de gedachtes weer verder Ontwaakt door het tikken in het porselein Elke nacht moet ik opnieuw de kraan dichtdraaien Steeds maar vaster tot geen druppel meer ontsnapt Woel ik nog even, tot het laatste water verdampt is Tot het laatste rood uit mijn hoofd verdwenen is Hopend dat het de laatste druppel was In stilte lig ik hier te wachten op de tik die mijn wanhoop bevestigt Zoals ik hier twee spinsels eerder al lag, hopend op niets Maar dit keer blijft het stil, worden ze niet meer wakker Vind ook ik mijn rust |
| reactie 1
|
|
|
Je-ns Berichten: 81 |
Heel mooi gedicht! Vind 'm echt bijzonder, je gebruikt hele mooie woorden. Dat getuigt van een goede schrijver! |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Sterk, mooi |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Heel mooi!! Echt prachtig! xx Emma. |
| reactie 4
|
|
|
liezai Berichten: 1164 |
Erg mooi geschreven! xxlisanne |
| reactie 5
|
|
|
kamilla1 Berichten: 220 |
Vaag je gebruikt teveel moelijke woorden voor een gedicht. |
| reactie 6
|
|
|
Bartart Berichten: 262 |
Gedichten hoeven niet per sé laagdrempelig te zijn. Ingewikkelde woorden kunnen nuanceren. Dank jullie wel! |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Moeilijke woorden zijn juist het leukste in dit soort gedichten (zie trouwens geen moeilijke woorden) |
| Naar boven | |