Gedichten check: Vier gedichten, goed of niet?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Jasia Berichten: 1 |
Hoi, Ik schrijf niet vaak gedichten, maar soms rolt er ineens iets uit.. Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en waar ik op zou moeten letten? De eerste vier zijn al wat ouder, de laatste is 'nieuw'. Wat vinden jullie? Jij, ik, wij Elk begin is moeilijk, dachten wij toen Jij was een draak, ik nog zo groen Samen zouden we er wel komen Ik gaf niet op, ik bleef dromen Dat eeuwige vechten voelde soms zo alleen Maar één lieve blik van jou, sleepte mij daar doorheen Een kleine glimp van dat lieve paard Dat schuilde diep van binnen Dat maakte het dat gevecht weer waard Een gevecht dat wij ooit samen zouden winnen De jaren brachten ons steeds dichter bij elkaar Al mijn kleine meisjes dromen werden waar Samen rijden, samen knuffelen, altijd met z’n twee Alles zat ons toen eens mee Helaas ging dit veel te snel voorbij Jouw slechte benen keerden voor ons het tij Maar ondanks dat jouw benen je dwingen op rust te staan kan niks of niemand ons nog verslaan Samen zullen we genieten van de tijd die ons nog rest Samen staan we sterk, samen zijn wij op ons best! Mijn hoofd vs. mijn lijf Mijn hoofd is jong, mijn lijf voelt oud Raak ik ooit aan dit gevoel gewend? Een hoofd dat mijn lichaam niet vertrouwt Dit had ik zeker niet gepland… Mijn hoofd wilt wel, mijn lijf wilt niet Een onophoudelijk gevecht Dat brengt een groot verdriet Het is zo onterecht Mijn hoofd wilt door, mijn lijf zegt STOP! Mijn hoofd dat lacht, mijn lijf dat grient Wanneer houdt het een keer op? Waar heb ik dit toch aan verdiend? Gevangen Ik ben gevangen in dit lichaam Mijn hoofd hoort hier niet bij Toch ben ik het gehoorzaam En zet mijn leven nu op zij Ik wil er uit en wel meteen Geen pijn meer, geen verdriet Dat is wat ik wil, daar wil ik heen Maar met mÃjn lijf, kan dat niet Ik voel me als gevangen Gevangen in mijn eigen lijf Is het dan echt een loos verlangen Dat ik hier niet al te lang verblijf? Ik ben bang Bang voor wat me te wachten staat Bang voor wat er nog komen gaat Bang voor dat wat ik nog niet weet Bang voor het nog niet geleden leed Altijd die angst, lukt het wel, lukt het niet? Altijd die angst, dat brengt veel verdriet Maar alles komt goed, ik kom er door heen Het liefste met jou, maar ik kom er ook wel alleen En de laatste: Verloren droom Verwachtingen worden bijgesteld, dromen zijn verloren gegaan Hoe lang gaat dit nog duren? Hoe lang kan ik dit nog aan? ‘Blijf positief!’ zeggen ze.. En ik doe écht wel mijn best.. Maar ben ik dan zo anders, zo anders dan de rest? Nog zoveel ideeën, nog zoveel te doen Maar wat als mijn lichaam daar niet aan kan voldoen? Altijd die angst, waar gaat mijn leven naartoe? Nog zoveel te doen, maar ik weet niet hoe.. Sterk zijn, doorgaan, altijd lachen, altijd blij Maar er zijn grenzen, zelfs voor mij Ooit houdt het op, op een dag blijf ik staan Dan laat ik de wereld zien ‘ik kan het écht niet meer aan’. Wat vinden jullie? Groetjes Jacyntha |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Zijn mooie gedichten. Ik denk dat meisjesdromen (bij 1) wel aan elkaar kan |
| reactie 2
|
|
|
kamilla1 Berichten: 220 |
Ja ik vind de eerst mooi. |