Gedichten check: Welke gedichten voor school?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 32 |
Hey, Er is binnenkort een gedichtenwedstrijd bij mij op school en ik wil dit jaar weer op het podium komen te staan. Nu is het lastige het kiezen van de gedichten. Schrijven kan ik best, maar praten ben ik minder goed in. Wat er in mijn gedichten staat, weet de wereld dus meestal niet van mij. Het lastige is daarom dat ik niet alle gedichten kan kiezen, omdat veel simpelweg te heftig zijn en veel andere te slecht. Het volgende lijstje maakt een grote kans om gekozen te worden (ik mag er drie): -raad me -nu vertrouwen opklimt -begrijp mijn zwijgen (is deze niet te heftig?) -elk woord leek een beschuldiging (misschien ook tè?) -ik ben als een gesloten boek -zonder ketens En deze maken ook kans, maar minder: -het onheilspellende gefluit -gesluierd in angst -het verleden knuffelde -rondzwerven -richt beschuldigend de vinger -zonder huiver gefluister -echo uit een ver verleden -mijn symfonie imponeerde je -een afscheid van maar drie regels Ik ben wat laat, maar als iemand voor maandag iets zou willen bijdragen, graag! Een ander gedicht mag je ook gerust opperen, maar dit was mijn idee. |
| reactie 1
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Deze 3 vind ik hetm beste: Begrijp mijn zwijgen Ik ben als een gesloten boek Raad me |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Ik vind begrijp mijn zwijgen, zonder ketens en raad me het mooist |
| reactie 3
|
|
|
mairevdberg Berichten: 28 |
te laat maar ik vind begrijp mijn zwijgen wel heel mooi |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 32 |
Dank jullie wel. Gelukkig hoor ik gedichten langskomen van welke ik heb gekozen, dat waren namelijk raad me, begrijp mijn zwijgen en het verleden knuffelde. Thanks voor het lezen en meedenken! |
| Naar boven | |