Gedichten check: Hulp met inkorten?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 32 |
Hallo allemaal, Ik heb gisteren een gedicht geschreven en de een na de andere strofe kwam in me op. Nou is het zo dat het voor een gedichtenwedstrijd op school bedoeld is en het daarvoor te lang is. Bovendien hou ik zelf ook niet van zulke langdradige gedichten. Zouden jullie je mening willen geven over welke strofes sterk zijn, welke beter weg kunnen en wat ik zou kunnen aanpassen? Ik ga er zelf ook alvast mee aan de slag. Alvast bedankt! vrees me zonder angsten zoals ik jou vrees gevreesd word ik ben niet bang vrees me toch breek me met je blote handen pak me vast maar raak me niet aan ik lijm me wel weer en verberg de scheuren verafschuw me zoals iedereen doet een simpele overtuiging zoals niemand dat doet ik geloof je niet / een ogenschijnlijke onwaarschijnlijkheid je zult niet de eerste zijn verwoest me zoals ik mezelf verwoest vuur in impotentie ik kan de hele wereld aan verlies mijn spel ik heel mezelf verlies me in onhandige dialogen aan de kant van de weg de trein gemist, verlies me wanneer ik me verstop ik ren je achterna vergeet me mijn verachtende blik naar je die jij altijd weg kuste mijn heimelijk verzwegen woorden in onvergane trots en schande vergeet mij maar, dat is beter vind me je vindt me nooit waar mensen existeren noch in verlaten vergetelheid ik ben niet te vinden ik vind jou eerst hoor me het weergaloos vermogen in verzwegen smeekbedes blik niet gericht op eerste indruk luister naar de kern ik zwijg als het graf / mijn lippen zijn verzegeld begrijp me zoals niemand dat gedaan heeft ik denk het te kunnen ik ben mijn eigen paradox begrijp me nu en vertel me hoe ik werk bescherm me tegen mijn eigen ongelijk de wereld die me pijn doet maar ik kan de wereld aan al kun jij dat beter ik weet het beter hou me waar geen mens ons vinden kan mijn kerven genezen zijn de stok verbrand en leeg is en houd me altijd vast ik loop toch wel weg |
| reactie 1
|
|
|
liezai Berichten: 1164 |
Hey, ten eerste, mooi gedicht! Als ik jou was zou ik deze ertussen uit halen, spreekt mij het minst van allen aan... begrijp me zoals niemand dat gedaan heeft ik denk het te kunnen ik ben mijn eigen paradox begrijp me nu en vertel me hoe ik werk Succes! xxlisanne |
| reactie 2
|
|
|
Thanks! Die heb ik zelf inderdaad ook al vrij snel weggehaald, net als verafschuw me, hoor me, begrijp me en bescherm me. En vergeet me heb ik totaal veranderd. Nu wil ik er nog één strofe uit en verder het een en ander aanpassen. Suggesties zijn altijd welkom Nou, ik blijk geen tweede reactie te mogen plaatsen, dus dan maar hieronder: Het resultaat is bij mijn gedichten te zien. |
| reactie 3
|
|
|
liezai Berichten: 1164 |
Hoe heet het?! Of is het nog niet goed gekeurd? Ben benieuwd! xxlisanne |
| reactie 4
|
|
|
'raad me' is net goedgekeurd |