Gedichten check: Emery - Fractions
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Een nederlandstalige interpretatie van het nummer "fractions" van Emery, waar ik de laatste tijd helemaal gek van ben geweest. Een link naar het origineel: www.youtube.com/watch?v=vzsxGI1pSV4 Een link naar een cover die ik hiervan heb gemaakt: www.youtube.com/watch?v=ZC_zk0FDpQI Fractions Eén op drie ben jij hier om mij te vertellen dat dit niet meer gaat. Drie op drie ben ik het niet eens, gepijnigd kijkend naar jou, gebroken op straat. Je haren in je handen, voor de spiegel, tegen je gezicht, terwijl ik stilzwijgend achteruit stap voor ik verpletterd wordt onder het gewicht. Het is voorbij wanneer één van ons gaat, net als wanneer mensen alles van je stelen. De wereld geeft en neemt je alles af en vergeet jou en je gebroken delen. “Ik ben blij je te zien, ‘k heb je gemist. De kleur van deze nacht past bij jouw ogen, maar wat ik wil zeggen is moeilijker dan lijkt.†Het zijn keuzes die nooit hebben gelogen. “Als je niet kunt beslissen, laat het dan weten, verbrandt niet in kaarslicht wat je niet mag vergeten.†We mochten niet zo beginnen, omdat je niet zo wilde leven, maar toch deden we alsof je jezelf kon vergeven. Ik heb altijd alles voor jou willen betekenen, maar zo verbogen en verkeerd voelt het nu aan. Keer op keer wil je wel en niet op mij rekenen en het lukt me niet meer om te blijven staan. Ik antwoord niet meer onder de sterrennacht, omdat niemand weet hoe lang ik heb gewacht tot vertrouwen jou meenam en zenuwen ontbond, tot je eindelijk mijn hart en jouw ziel verstond. ’t Is niet moeilijk om de getijden te zien komen om woorden tot lippen te beperken en geluiden niet te laten stromen. We weten beiden dat die weg en alle stappen die je niet hebt genomen hebben geleid tot nu en wat ik nu zeg. ‘k Heb altijd al alles voor jou willen betekenen, maar alles is verwrongen en verkeerd. Keer op keer kom jij kapot in mijn armen en ik verlies deze strijd telkens weer. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Wauw, ik vind het heel mooi |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Mooi Ichigo! |