1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: De infectie begint

1
datum 29-12-13 13:11
startpost
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 99
Sam ging de volgende dag zoals gewoonlijk slapen met een schrik in zijn hart. 'Ik wil niet gaan slapen' zegt Sam. 'De dode zullen komen wanneer ik slaap, want dan ben ik zwak'. Zijn ouders probeerde hem gerust te stellen en moeder zingt een liedje terwijl ze hem in bed stopt.

Uiteindelijk sliep Sam, hij begon rond te draaien in ben. Hij begon te zweten, en hij werd terug wakker midden in de nacht. Hij zei tegen zichzelf. 'Rustig Sam, er is niks aan de hand. Probeer wat te slapen.'
Net voordat hij in slaap viel greep er iets aan zijn been. Sam trok zijn been weg en had zijn deken helemaal over zich getrokken van schrik. Hij begon te bibberen en kon niet schreeuwen om hulp omdat hij in een shock was beland. Hij probeerde zijn moeder te roepen maar er kwam niet meer dan een grom uit zijn mond. Hij was doodsbang.
Die nacht hoorde hij allemaal geluiden in zijn kamer. Mensen die schreeuwden van de pijn, andere die kwaadaardig waren en naar hem lachte in een diepe stem. Tot dat het vier uur 's morgens allemaal in eens ophield, hij hoorde niks meer, er was totale stilte. Sam probeert uit zijn bed te stappen wanneer hij daarna een beet in zijn voet voelde. Het deed geen pijn, het was alleen even schrikken.

Hij stond op en ging tv kijken. Zijn ouders werden wakker om zeven uur zoals altijd om te gaan werken.
Ze zagen dat Sam zich niet goed voelde, hij was helemaal wit met blauwe plakken op zijn gezicht en borst. Ze vroegen 'Sam is alles in orde?' Maar Sam reageerde niet. Hij viel neer en er kwam schuim uit zijn mond. Zijn ouders waren in paniek en belde de dokter.

Toen de dokter aankwam deed hij paar testen met Sam om te zien wat de oorzaak was van al die symptomen. En toen kreeg Sam een aanval, hij begon in zijn bed te trillen en schreeuwen, zijn lichaam was niet meer in bedwang. De dokter gaf hem een spuit om te kalmeren. Hij werd kalm en ademde heel diep. De dokter wist niet wat er aan de hand was en zei 'laat hem maar even rusten misschien is het van te weinig slaap'.
Dat deden de ouders ook.
Na hun werk gingen ze in zijn kamer om te zien hoe het met Sam ging. Hij was nog steeds in zijn bed, rustig, en met een diepe ademhaling. Toen stopte zijn ademhaling, de vader wist niet wat er aan de hand was, hij voelde met zijn vingers aan zijn keel opzoek naar een hartslag. Die was er niet, zijn vader en moeder waren kapot, ze huilden boven zijn bed. Tot dat Sam ineens wakker springt uit zijn bed, en zijn ogen hadden een doffe witte kleur. hij viel zijn ouders aan en beet de vader in de hand en de moeder in de keel. De vader was verrast en probeerde hem te kalmeren. Zijn vader liep het huis uit van schrik, liet de moeder achter met Sam.

Later viel de vader ook neer met de zelfde symptomen als Sam.



Het verhaal volgt in deel 2 op 1001korteverhalen.nl

Laat me weten wat je ervan vindt!
datum 29-12-13 14:25
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
Hallo
Ik vind het een leuk verhaal, en zal eens kijken op kort, maar een ding misschien, als ik mag .. Alles volgt zich nogal snel op. Vind ik persoonlijk dan. Als je meer details schrijft, ziet alles er langer uit .. Stel nu (sorry, als je wat vraagt, dan zeg ik ook wat ik wil x'D) Tot dat Sam ineens wakker sprongt uit zijn bed, en zijn ogen hadden een doffe witte kleur. Hij leek niemand te herkennen, en zijn ouders schrokken heel erg. Hij viel zijn ouders, maar die doken opzij. De ouders twijfelde, want hem wegslaan .. Het bleef tenslotte hen zoon ! Maar Sam leek er niets van te merken, en sprong tegen zijn vader op. Hij greep vader's hand, en beet erin. ZIjn vader wist niet waar hij het had, maar Sam was al weg. Hij beet zijn moeder ik haar keel. Nu is het al een stuk langer. En misschien kijken dat alles in tegenwoordige tijd staat, of juist alles verleden tijd. Hoop dat je er wat mee kunt, maar vor de rest echt een heel erg leuk verhaaltje, ga het zeker lezen
datum 29-12-13 15:52
reactie 2
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 99
Hey

Dankje voor je advies. Dit is normaal een heel lang verhaal dat uitgebreid gedetailleerd is. Maar ik dacht eerlijk gezegd dat als een verhaal te lang word dat mensen dat ook minder graag zouden lezen, maar nu jij het zegt. Zie ik dat jullie het liever uitgebreid willen. Dus ik zal het aanpassen, nogmaals bedankt voor je advies.
datum 30-12-13 08:26
reactie 3
Valab
avatar Berichten: 210
super cool verhaal!!!!!!!
Het is een vampier toch???
En ik hou van bovennatuurlijke wezens!!!!!
En ik hou ook van dikke boeken dus ja langer is leuker.
ik sta te popelen voor het vervolg
datum 30-12-13 09:16
reactie 4
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1657
Wow, Awesome verhaal! Wel een typefout;
Bij de 2e alinea; Uiteindelijk sliep Sam, hij begon te draaien in ben
Ben moet bed zijn
datum 30-12-13 13:25
reactie 5
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 99
Dankje Valab, ik verklap niet over welke wezen het gaat De uitgebreide versie van dit verhaal is hier te zien www.1001korteverhalen.nl/horror-verhalen/1783-de-infectie-begint/
En deel 2 is hier te zien www.1001korteverhalen.nl/horror-verhalen/1784-de-infectie/
Alvast veel leesplezier !

En Musicbird, Ik had het al eerder opgemerkt maar ik kan deze tekst niet meer bewerken en in de versie dat op 1001korteverhalen.nl staat, is er geen typefout meer in. Bedankt voor je reactie !
datum 31-12-13 13:40
reactie 6
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
*Komt nog even storen*

Als ik mag, het valt me op dat je bij het tweede deel ook dan in verleden tijd, dan ik tegenwoordige tijd schrijft
datum 31-12-13 21:24
reactie 7
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1657
En je moet kiezen tussen v.t. of t.t. (-,-)
datum 01-01-14 02:04
reactie 8
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 99
Het probleem met v.t of t.t is aangepast, ook sorry voor dat.
Ik weet dat het niet fijn lezen is.
Mijn excuses, en veel leesplezier !

Ze staan aangepast op 1001korteverhalen.nl
Naar boven

1

Reageren op: De infectie begint

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.