Gedichten check: Kerst & jaarwisseling
|
startpost
|
|
|---|---|
|
weeteennaam Berichten: 232 |
Mij leek het leuk om iedereen hier een gedicht te maken over wat ze van kerst en jaarwisseling vinden . Wat je er aan leuk vindt maar ook wat je er minder aan leuk vindt. Mijn gedicht: Kerst gezellig en leuk Met familie samen Ik lig dan altijd in een deuk Dan hoef ik me niet te schamen En dan de jaarwisseling Met al die vuurwerk Dan geven de meeste zijn bling Om vuurwerk te kopen van een goed merk Die knallen zijn best hard Maar siervuurwerk vindt ik mooi Ik vindt het soms wel apart En dan die rotzooi |
| reactie 1
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
De Kerstdagen kunnen me wel behagen de eerste dag zal ik een paar uurtjes besteden aan een eenzame die leeft in het verleden met geen enkele familie. Na deze vermoeide uren laat ik me naar het sprookjesbos sturen waar ik dan wonderlijk uitrust terwijl de fakir het elfje kust of is het de prins met een muiltje die Assepoester met haar innemende kuiltje schuchter het schoentje laat passen terwijl de kabouter wijst, waar je kunt plassen. Dag twee gaan we familie bezoeken daar wacht ons chocolade en koeken om over een diner maar te zwijgen misschien dat we nog presentjes krijgen. De dag van het oude jaar zet ik meestal mijn pantoffels klaar het liefst zak ik dan onderuit kijkend van achter mijn ruit hoe de kinderen in de buurt hun knallen rondstuurt vreselijk, die aanslag op mijn oren nee, deze dag kan me niet bekoren terwijl de champagne wacht de oliebollen zijn gebakken ik naar mijn bedje kan snakken blijf ik trouw tot na middernacht binnen de boel bekijken terwijl de minuten traag verstrijken. Wat ik gewoon nooit snap al dat knallen voor de grap onrust rondzaaiend ieder jaar maakt het me laaiend al die troep op de stoep die de veroorzakers nooit wegvegen want dat komt hun dan net niet gelegen. Optimistisch zoals ik ben al ben ik van vuurwerk geen fan wetend dat het er wel bij hoort ben ik die ene dag dan maar "gestoord". |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
Met kerst kan ik het leven vieren, omdat Jezus is geboren zonder Hem was er geen leven, Dan was ik echt verloren. Maar dankzij Hem is er hoop en daar geniet ik van Met vrienden en familie en teveel eten in de pan - niet dat ik normaal niet geniet hoor |
| reactie 3
|
|
|
Haha leuk! |
| reactie 4
|
|
|
liezai Berichten: 1164 |
zwarte dagen voor een nieuw begin vol met liefde in een nieuw gezin nieuwe omgeving nieuwe vrienden zonder enkele ingeving is de keuze gemaakt nieuwe start na lange tijd van verlangen beetje verward over hoe zij mij ontvangen Zeker niet mijn beste gedicht, maar dit is wel hoe ik dit jaar deze kerstdagen door ga komen. Allemaal prettige feestdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar! xxlisanne |
| reactie 5
|
|
|
liezai hetzelfde toegewenst! en natuurlijk ook naar de andere |
| Naar boven | |