1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Hulp gezocht!!!

1
datum 18-11-13 19:34
startpost
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Beste mede-dichters en schrijvers,

Ik heb een tijdje geleden een bericht geplaatst over een verhaal waar ik aan wil gaan werken. Maar nu ben ik tegen het volgende probleem aangelopen. En dat is dat ik geen begin weet te bedenken. Ik heb me verhaal namelijk al helemaal in mijn hoofd, maar ik mis dus een begin...
Iemand tips?
datum 18-11-13 19:57
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 322
schrijf het hele verhaal op zou ik zeggen, als je dat al wel weeet. en bedenk dan wat je mist. hier kun je een begin en/of eind van maken misschien? en bedenk; alle begin is lastig, maar de volhouder wint! succes met je verhaal!
datum 18-11-13 20:18
reactie 2
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Mijn verhaal wil ik baseren op mijn verleden, heden en toekomst. Voor een deel is het fictie en voor een deel non-fictie. En geschreven in de hij/zij vorm.
Wat zou dan een mooi begin zijn?
datum 18-11-13 20:43
reactie 3
Meryfel
avatar Berichten: 33
Je kunt op een hedendaags moment beginnen en dan terugblikken en vooruitblikken, of je kan in chronologische volgorde vertellen. Afhankelijk van wat jij wilt kan je een begin kiezen, aan het begin van de tijd of in een omschrijving kenmerkend voor waar je nu staat
datum 04-03-14 19:35
reactie 4
mairevdberg
avatar Berichten: 28
misschien is het inderdaad handig om gewoon alles wat je al weet op te schrijven ( anders vergeet j dat misschien nog wel ) en ga dan een begin schrijven.
ik moest een keer voor school een verhaal schrijven en ik kon niks verzinnen. ik had precies hetzelfde als jij wat ik toen gedaan heb is ik heb de plek van het begin bedagt toen wat diegene doet ( ik zelf begon met een gedachte vond ik iets makkelijker) en zo zou je door kunnen gaan
ik hoop fat je er eat aan hebt succes
datum 04-03-14 22:01
reactie 5
Je-ns
avatar Berichten: 81
Misschien kun je eerst globaal opschrijven wat je er allemaal in wilt, gebeurtenis voor gebeurtenis, en vaak heb je dan op gevoel al een goede verhaallijn/volgorde, maar anders kun je altijd nog schuiven. En dan daarna de stukjes met elkaar verbinden! Succes
Naar boven

1

Reageren op: Hulp gezocht!!!

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.