1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: mijn verleden

datum 12-11-13 21:29
startpost
sander0701
avatar Berichten: 10
Mijn leven was fijn, ik had vrienden ik vond het leuk op school. Het enige waar ik me druk over hoefde te maken was dat ik op tijd thuis kwam. Maar helaas kon dat niet eeuwig duren want dit was alleen op de basisschool. Ik zat tegen het eind van de basisschool zelfs bij een dans groepje, waar ik een paar leuke meiden leerde kennen, tot en met de 2de van het vmbo (dit groepje is waar door ik door de eerste 3 jaar van de middelbare school heen kwam)

En zelfs daar was het niet allemaal goed en wel want in 2004 (toen ik 10 was ongeveer) kreeg mijn moeder borstkanker. Dat was echt een schok voor mij, maar gelukkig heeft ze het overleefd en is het niet meer terug gekomen. Maar het was niet leuk om haar zo zwak te zien liggen in het ziekenhuis bed met een infuus in haar arm.

Een jaar eerder was mijn oma overleden. Toentertijd vond ik het wel vervelend maar misschien realiseerde ik me nog niet goed wat het zou betekenen. Maar nu heb ik er veel meer moeite mee, want sinds zij is overleden is mijn opa ook heel anders geworden. Ik vond het altijd leuk om naar hun toe te gaan en zelfs te blijven slapen, maar sinds mijn oma is overleden is het niet echt leuk meer daar. Mijn opa wist vanaf het begin al niet goed hoe hij voor zichzelf moest zorgen en is dan ook nog zo koppig dat hij geen hulp wil vragen. Maar meer daar over later.

Vanaf het moment dat ik naar de middelbare school ging, ging het echt helemaal mis. Ik was meteen vanaf de eerste schooldag al mijn vrienden van de basisschool kwijt, ik zag sommige nog wel eens lopen en dan deden we heel even praten maar na een paar maanden was dat ook al voorbij. Ik kende niemand in de nieuwe klas omdat ik de enige van mijn klas was die havo-steun moest doen (tussen havo en vmbo-t). Gelukkig had ik wel meteen een beetje een klik met 1 jongen in de klas. Maar doordat ik wat onzeker was, was ik een makkelijk doelwit voor pesterijen net als de jongen waar ik het wel mee kon vinden. Dus wanneer ze mij niet deden pesten, werd hij gepest en dat het hele jaar door. Ze pakte spullen af, scholden me uit, lieten me struikelen enz.

Het lukte ondanks al het gepest toch om goed het jaar te doorlopen waardoor ik naar de havo mocht en de meeste van de pesters naar de vmbo. Ik dacht dus eindelijk van ze af te zijn, maar ik had het goed mis in de 2de bleef het pesten door gaan. Maar nu door de hele klas, echt iedereen was tegen mij en ik kon niemand vertrouwen. Elke keer wanneer iemand iets aardigs tegen mij leek te doen was het alleen maar afleiding voor iemand anders.

Ook de stof van de havo was wat lastig en vaak was het onduidelijk voor mij wat er nou allemaal moest gebeuren. Door al die prikkels bij elkaar kon ik het allemaal niet vol houden en werd ik elke 3de week ziek dit leiden er toe dat er werd besloten dat ik van 2 havo naar 2 vmbo moest aangezien mijn punten niet al te best waren en ik bijna 1/3 van het jaar had gemist.

2 vmbo, het derde schooljaar achter elkaar waar ik absoluut niemand van de klas kende het leek dat jaar even beter te gaan. In het begin ging het allemaal goed, ik haalde goede punten, ik werd niet gepest, wel was in nog steeds elke 3de week ziek. Maar ja, het was nog steeds dezelfde school dus de mensen van de havo herkende mij nog wel. En toen ze zagen dat ik bij een groepje stond dachten ze dat het leuk was om wat dingen over mij te vertellen aan dat groepje, en vanaf toen werd ik alweer gepest, maar gelukkig minder erg dan eerst (voor een deel doordat ik ondertussen een beetje wist hoe ik er mee om moest gaan)

Uiteindelijk ontdekte we waar door ik zo vaak ziek werd, ik bleek autisme te hebben. Ik vond het super fijn dat ik eindelijk wist waardoor het kwam dat ik soms heel anders reageerde dan anderen, waar door ik zo vaak ziek was enz.

Gelukkig ontmoette ik toen Tim, voor jullie bekent als: timmyboy014. Dit was echt puur toeval want wij zaten niet in dezelfde klas, we hadden elkaar nog nooit gezien, en we ontmoetten elkaar door onze lerares verzorging. Want wij moesten voor verzorging groepjes maken en allebei hadden we een klas met een oneven aantal leerlingen waardoor wij twee van onze klassen de enige waren die over bleven. Waardoor de juf besloot ons twee bij elkaar te zetten. meteen vanaf de eerste dag hadden we een super goede klik die tot op de dag van vandaag het nog steeds houdt.

Uiteindelijk zijn wij naar een school voor mensen met autisme gaan kijken en hebben die ook gevonden. Ik mocht toen ik naar 3 vmbo ging dus ook naar die school, 4de klas waar ik niemand kende maar gelukkig ben ik vanaf toen niet meer gepest en gaat het verder ook goed met de vakken, bijna cum laude mijn vmbo diploma gehaald en ondertussen zit ik in het tweede jaar van mijn opleiding.

Vorig jaar leerde ik dankzij Tim Suus kennen, dat was een moment waar het weer wat beter werd. Ik had er eindelijk weer een vriendin bij. Niet veel later werd ze zelfs mijn vriendin. Dat was tegelijkertijd de moeilijkste tijd en de beste tijd van mijn leven. Omdat ze eerst de vriendin van Tim was, maar gelukkig is hij nooit boos op mij geweest en zijn Tim en ik nog vrienden gebleven en heb ik nu een super lieve vriendin.

Maar aangezien het op de ene plek goed ging moest het op een andere plek natuurlijk minder goed gaan. Want langzaam begon in mijn overige vrienden te verliezen, op het moment kan ik zelfs alleen nog maar Tim een vriend noemen. En gelukkig heb ik Suus nog als mijn vriendin <3. Eerst had ik nog 3 andere vrienden, namelijk de meiden van de dansgroep. Maar ondertussen heb ik daar zo weinig contact meer mee dat ik ze geen vrienden meer kan noemen, hooguit kennissen.

En ondertussen gaat het ook steeds slechter met mijn opa en het helpt ook niet dat hij zo koppig is. Hij wil zo min mogelijk hulp krijgen terwijl hij eigenlijk niet meer voor zichzelf kan zorgen, wanneer we bij hem komen eten moeten we dat altijd vlak van te voren laten weten omdat hij anders veel te vroeg het eten in koopt en het al half bedorven is. Waardoor wij ons af vragen of hij altijd zo eet. Hij heeft ook 2 keer niet lang achter elkaar een botsing gehad een keer tegen een wegversmalling aan. En tijdje later is hij de bosjes van zijn overburen in gereden. Gelukkig heeft hij nu toch besloten om niet meer te gaan rijden maar zijn gezondheid gaat toch steeds verder achteruit.

Ik ben benieuwd hoe mijn toekomst er uit gaat zien, maar hoop zeker die met Suus te kunnen delen
Wanneer er nog iets gebeurd zal ik hier een update bij zetten
datum 12-11-13 21:33
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Spannend verleden, hopend op een mooie toekomst
datum 13-11-13 13:37
reactie 2
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Wow, wat een verhaal. Echt mooi geschreven.
En als je er een keer, of vaker over wilt praten, dan kan dat altijd hè
Want je weet: Beste maatjes 4 ever
datum 13-11-13 14:39
reactie 3
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1657
Prachtig.. Er staan tranen in m'n ogen.. Sterkte Sander...
Echt een mooi verhaal.. Misschien kun je er een gedicht van maken,
Dan zet ik het in m'n favo's... Nogmaals, Sterkte!!
datum 13-11-13 16:45
reactie 4
sander0701
avatar Berichten: 10
Bedankt voor de reacties
@Tim, als ik er over wel praten zal ik dat doen
@Musicbird, ik zou het kunnen proberen maar denk niet dat het gaat lukken om dat allemaal in een gedicht te zetten :$
datum 13-11-13 17:44
reactie 5
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
Dat snapt Emma vast en zeker wel :-)
(Emma=Musicbird -.-)

Ik heb een idee, ik kan een topic maken met de namen van de dichters, voor Sander ;P
datum 13-11-13 17:53
reactie 6
Robbin
avatar Berichten: 33
wow, mooi geschreven verhaal. sterkte toegewenst !
datum 13-11-13 18:08
reactie 7
sander0701
avatar Berichten: 10
bedankt allebij, dat hoeft niet Esmeé ik heb het nu op een blaadje geschreven :$
datum 13-11-13 18:31
reactie 8
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 3539
Ja, het duurt niet lang meer vooraleer hij deze mafkezen (inc. ik) op de site kent
datum 13-11-13 18:40
reactie 9
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
-.-

Sander, voor verdere vergissingen, het is Esmée
datum 13-11-13 18:47
reactie 10
timmyboy014
avatar Berichten: 445
Haha Nathan,
Dat zal zeker niet moeilijk zijn. Want zulke gekke mensen als wij hier(en ja ook ik) zijn niet snel te vergeten XD
datum 13-11-13 18:52
reactie 11
sander0701
avatar Berichten: 10
sorry Esmée verkeerd gelezen :S, kan je me vergeven?
datum 13-11-13 20:19
reactie 12
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
Nooit xP
datum 13-11-13 20:46
reactie 13
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1657
Weer moeilijk doen Ezmeé? ;P
datum 14-11-13 07:10
reactie 14
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 4562
Emma, haal die Z van je snoet of ik kom hem eraf halen !
Doe normaal, bitch, je weet dat ik het haat als je Ezmée zegt ! Esmée ! oke?
(I mean bitch, you know, friendly xP)
datum 16-11-13 13:59
reactie 15
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 1657
Uhu -_-

Tuurlijk weet ik dat ge Ezmée haat.. Doe het ma om te plage.
Naar boven

Reageren op: mijn verleden

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.