Gedichten check: Een vraagje over vraagtekens
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Ik vroeg mij het volgende af: is de hoeveelheid aan vraagtekens in dit gedicht irritant? Het is de bedoeling dat elke zin een vraag is, maar ik vraag me af of het niet een beetje irritant leest met al die vraagtekens... Het kan ook wel zonder leestekens, maar ik ben bang dat de zinnen dan niet vragend overkomen... Andere opmerkingen over het gedicht zijn natuurlijk ook welkom Wat is liefde? De kus van warme wind? Verlangen als van een kind? Eeuwig gedreven affectie? Onwillekeurige detectie? Herfst, winter, lente en zomer? Opgetogenheid, maar dan lomer? Tevreden zeurend ongeduld? Van vuur, van vrees, van storm vervuld? Een draaikolk die geen tijd kent? Blijdschap die op twijfel rent? Met zekerheid geheid verward? Impulsief en soms met smart? Een andere kijk op het leven? Je alles aan een ander willen geven? Een omhelzing waardoor alles anders wordt? Een duik die je in een andere wereld stort? |
| reactie 1
|
|
|
tamara1997 Berichten: 45 |
Ik vind de vraagtekens niet irritant maar ik weet natuurlijk niet wat anderen er van vinden |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Nee, ze zijn niet overdreven hoor. Heel mooi ! |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Of je kan die aantal vraagtekens beperken tot 1 vraagteken per couplet, zeg maar. Dat je alleen achter de 4e regel een vraagteken doet? Verder mooi gemaakt |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Die vraagtekens storen mij niet, Het maakt het juist een vraaggedicht zeg maar, Het maakt het af! Leuk gedicht. |
| reactie 5
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Echt leuk gedicht Maar hoe kom je bij een vraag over vraagtekens?? |
| reactie 6
|
|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Bedankt, ik denk dat ik het dan zo laat ^^ @Patros, uhm, nou ja, ik vroeg het me gewoon af en gezien het een vraag is over vraagtekens in een gedicht besloot ik dat maar als titel voor de topic te nemen |
| reactie 7
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Die vraagtekens zijn juist handig voor een vraaggedicht |
| Naar boven | |