1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: aps (avoidant personality disorder)

1
datum 03-09-13 12:30
startpost
jellzzz
hallo,

ik heb kortgeleden ontdekt dat ik waarschijnlijk de persoonlijksheidsstoornis aps heb. voor mensen die niet weten wat dit is, is hier een link met info: en.wikipedia.org/wiki/Avoidant_personality_disorder

toen ik de syntomen las, begon ik bijna te huilen. mijn hele leven heb ik het gevoel te zijn anders te zijn dan anderen. ik vond mezelf een aansteller omdat ik zo enorm emotioneel reageerde en nouwlijks met andere mensen om kon gaan. ik haat mezelf zo enorm als ik weer enorm emotieoneel word door kritiek, en belemmer mezelf zo veel. ik heb er een hekel aan dat ik niet met andere mensen kan praten, wil dolgraag vrienden maken, maar het lukt me gewoon niet. ik heb mezelf altijd dom, overemotioneel en aanstellerig gevonden, en slulit mezelf het liefst op in mijn eigen wereld. als ik aan iemand probeer uit te leggen hoe ik me voel, lukt dat nooit, en het is een enorme worstelling.

nu ik heb ondekt dat ik niet de enige ben en dat het gewoon een stoornis is, ben ik bijna opgelucht. het klinkt allemaal mischien stom en aanstellerig, maar het voele echt alsof er enorme last van mijn schouders viel. er waren meer mensen zoals ik.

dus ik vroeg me af, zitten er hier mischien mensen met aps? ik zou echt heel graag met iemand in contact komen die het ook heeft, en er mischien over wil chatten/ervaringen delen.

sorry voor de de spelfouten, ik heb dyslectie
datum 03-09-13 13:32
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Hoi Jellzzz...

Ik begrijp dat je het hebt over een Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis (OPS) Heel veel sterkte en fijn dat je nu een stukje erkenning krijgt. Echter zou ik wel een afspraak maken met de ggz om de diagnose te laten stellen. Pas dan kan je er gericht met hulp aan werken. Succes!
datum 03-09-13 15:30
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Tja, zelf heb ik niet echt zo'n stoornis maar zelf ben ik ook anders dan anderen. Ik heb autisme. En van dat mezelf dom vinden, ik heb daar weleens last van gehad. Nu nog, maar niet zo heel vaak. Onzekerheid speelt dan ook een rol.
Maar hoe andere mensen over mij denken, of zij mij dom vinden of niet. Kan me niet zo veel schelen, want ik ben tenslotte hoe ik ben. En jij dus ook, jij bent wie je bent, wat anderen ook van je vinden.

Heel veel sterkte, met mij mag je gaan praten/chatten, of privéberichtje sturen wat dan ook. Als je dat leuk vind.
datum 03-09-13 20:27
reactie 3
Hardboy
Heb geen ASP maar wel HSP Maar HSP is geen stoornis, en als je zin hebt mag je me best wel een berichtje sturen hoor ik blijk er goed te zijn in met mensen praten, vooral over problemen en dat soort dingen
Naar boven

1

Reageren op: aps (avoidant personality disorder)

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.