Gedichten check: 4 havo
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Suusie Berichten: 405 |
Nee, niet weer Niet nog een keer Niet nog een jaar vol pesten en verdriet Waarom stopt het nou niet? Opnieuw heb ik een klas vol met jongens die pesten Al mijn waarschuwingen aan leraren, al mijn protesten Het helpt niets, het pesten gaat toch wel door Het is al twee jaar geleden al gebeurd, dat ik het vertrouwen in school verloor Ze doen er niks aan, wat ik ook doe Ik word het zo langzamerhand echt moe Wat kan ik nog doen zodat ik een eind kan maken aan mijn pijn? Zodat ik weer mezelf kan zijn Volgens mij is hopen het enige wat ik kan doen Want het wordt echt nooit meer zoals toen Toen op de basisschool, toen ik vrienden had en gelukkig was Nu op de middelbare heb ik al vier jaar een rotklas Er is daar niemand die echt begrijpt wat ik voel Iemand die zonder woorden weet wat ik bedoel Ik voel me daar allang niet meer fijn Ze schelden me uit en doen me pijn Alles wat ik wil is vriendschap en geluk Want dan kunnen mijn dagen op school niet meer stuk Mijn cijfers gaan omhoog en ik zal slagen Nooit hoef ik dan meer over pesten te klagen Maar dat kan alleen maar gebeuren in mijn dromen De kans is zeer klein dat dat mij zal overkomen Dit komt echt niet meer goed Ik zal dit jaar echt doorkomen, dat moet Ik zal me door de pijn heen slaan Ik moet er nu echt voor gaan Ik zal negeren wat ze zeggen, ik zal lachen en stralen En ik ga doen wat echt belangrijk is: ik ga 4 havo halen! |
| reactie 1
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Is dit echt gaande?? Mooi gedicht, perfect beschreven! Ik ben er voor je! als je je hart eens wil luchten mag het altijd! |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Suus, ik vind het rot voor je, maar het is vreselijk mooi beschreven, heb het zo half ook meegemaakt, vooral ook de jongens van mn klas(je) die me mateloos irriteerde, ééntje sloeg, maar die heb ik terug geslagen |
| reactie 3
|
|
|
tnx allebei |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Hehe, lekker terug slaan is ook een mogelijkheid. Maarja, meestal ben jij dan de schuldige en niet die pester |
| reactie 5
|
|
|
jep dat is op mijn school ook altijd maar ik denk dat het het beste is als ik mee ga praten als ze dan zeggen van jij bent wel lelijk dan moet ik gwn zeggen van ja klopt dat is oud nieuws. Heb je nog ander nieuws? |
| reactie 6
|
|
|
Precies. hen gewoon terug pakken, van mij mag het |
| reactie 7
|
|
|
Heb ik ook zovaak gemoet. Ik had een jas met zo een kraag, met twee flappen aan -_- DUs ze noemde me flappie, maar wss is die gast ook op me, dus how cares. Het allerergste is, mijn beste ex vriednin Emmelie, die zie zo van, oooh, ze is weer bij de jongens, toen de jongen bij mij kwamen -_- |
| reactie 8
|
|
|
Aha, jaloezie |
| reactie 9
|
|
|
Idd, da kind heeft nog maar 2 x in haar leven gescholden ! Zweer ik ! |
| reactie 10
|
|
|
Wow dat is echt irritant nouja waar het mij vooral om gaat, is dat ik op school niet echt iemand heb waar ik het heel goed mee kan vinden Nou ja, vorig jaar had ik die wel. Hij zat ook bij me in de klas Maar ja nu niet meer... |
| reactie 11
|
|
|
Ach ja, 1 jaar is zo voorbij gelukkig |
| reactie 12
|
|
|
ja klopt en ik heb altijd mijn vriendje nog |
| reactie 13
|
|
|
Dat is ook leuk natuurlijk |
| reactie 14
|
|
|
jaa zeker! Ach, ik probeer het gewoon te doorstaan en als het echt niet lukt dan ga ik naar de mentor. En als dat niet helpt.. tja... dan weet ik het ook niet meer |
| reactie 15
|
|
|
Jij hebt dan al een vriendje waarbij je troost kan zoeken ... |
| Naar boven | |