Gedichten check: Gedicht?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
LittleMe Berichten: 7 |
Mijn vraag was, kun je dit een gedicht noemen? Want ik heb nog zo worddocumentjes op mijn laptop staan, maar ik weet niet of ik het als gedicht kan plaatsen. Het stopt hier. Kon ik dat maar zeggen. Kon ik het maar doen stoppen. Ik kan het niet. Ik ben te laf. Ik durf het niet. Of ben ik juist moedig? Ik ben te bang. Te bang dat er iets misloopt. Want als het mislukt, dan heb ik nog meer miserie. Ik wil het misschien wel. Voorzichtig elke dag een beetje meer. Pijnloos. Snel en efficiënt. Dan hoeft niemand mij nog te helpen. Dan hoeft niemand zich nog zorgen te maken. Dan ziet niemand meer hoe beu ik het wel niet ben. In gedachten lukt het wel. Bam. Snel en efficiënt. Pijnloos. Maar als het pijn doet, dan wil ik het niet. Het zal pijn doen, ik wil het niet. Ik wil het niet. Dit gaat over mijn zelfmoordgedachten. Mijn gevoel opschrijven was het enige wat me toen heeft weerhouden om het te doen.. Ik ben er niet trots op, maar ik wil het wel delen want zo kan ik het verwerken. Het gedicht dateert van 13 februari 2013, dus het is al even geleden, hoewel deze gedachten nog lang zijn gebleven. Zelfs nu heb ik het er nog moeilijk mee soms. Laat maar weten wat je er van vindt! Liefs Cleo |
| reactie 1
|
|
|
Autisme Berichten: 221 |
Beschrijft perfect het gevoel en wat je doormaakt in zo een moeilijke tijd. (Ga hier ook regelmatig door) en vind het alleen maar moedig van je om toch hier te blijven! Ik vind dit zeker een waardig gedicht en zou het gewoon plaatsten als ik van jou van. Niet alles moet op rijm staan als je daaraan zou twijfelen. Liefs Vicky |
| reactie 2
|
|
|
Hardboy Berichten: 930 |
Als jij het een gedicht vind dan is het een gedicht ja |
| reactie 3
|
|
|
Fairouz Berichten: 9 |
gedicht ? ik vind het raar dat men overal een etiket op plakt als jij het als gedicht ziet dan is het toch ok ? ik schrijf ook op korte verhalen ( pas ) en ik schrijf die verhalen in strofes net als je bij gedichten zult doen als iemand je graag leest dan maakt het niet uit hoe je het noemt voor jezelf groeten, Fairouz f |
| reactie 4
|
|
|
LittleMe Berichten: 7 |
dankjewel allemaal! misschien denk ik inderdaad teveel na over wat anderen zullen denken.. moet ik eens afleren ! |
| reactie 5
|
|
|
Hardboy Berichten: 930 |
Inderdaad, je moet er niet om geven wat anderen denken |
| reactie 6
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Mooi gedicht. En inderdaad, als jij het een gedicht vind, dan is het een gedicht. Wat anderen ook zeggen |
| Naar boven | |