Gedichten check: Is dit wel mooi?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4.562 |
Ik zie het leven niet door een roze bril, Ik bekijk het door een donkere, En daardoor, Zie ik niet de goede dingen, De goede dingen zijn mij onzichtbaar, Als ik de goede opnoem, Ben ik zo klaar, Nee, die roze bril, die verloor ik, Ik zie alles duister, Maak van een compliment een belediging, Alles donker, Draag het teken van het duister op een ring, Ooit waren mijn haren lichtblond, Maar nu verduisteren ze, Ze waren mooi en gezond, Maar worden nu kastanjebruin, Mijn liefdevolle blik, verduisterd, Mijn hart word van steen, Bijna niemand mag erin, Mijn hart is hard, zoals geen een, Nee, roze bril, verdwenen, Het leven is slecht en zwart, En voor wie denkt dat ik dit niet zou menen, Zoek en leven, zoek het juiste hart ... |
| reactie 1
|
|
|
Ichigo Berichten: 349 |
Ik vind het wel mooi Ik heb nog wel een kleine (zeur)opmerking... Achter elke regel staat een komma, wat zou betekenen dat dit een hele lange zin is... Daarbij staat de komma soms op een plek die taalkundig niet echt helemaal juist is en begin je elke regel met een hoofdletter, ondanks de komma die ervoor stond... Als je dit zou willen verbeteren (hoeft natuurlijk niet als je niet wil Gaat dit gedicht trouwens over jezelf? (als het een te persoonlijke vraag is hoef je niet te beantwoorden Anyhow: mooi gedicht, ga zo door |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Die komma's, Dat doet iedereen hier Ik vind het wel mooi! Heb je nu dan kastanjebruin haar?? Zolang ik mij herinner toch niet :S |
| reactie 3
|
|
|
Sjokosjakie Berichten: 7 |
Leek alarm. Ik vind het wel mooi. Kleine aanmerking: mijn hart wordt van steen, Daar moet word eigenlijk wordt zijn. |
| reactie 4
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Mijn hart is het of hij, bij allebei is het dan wordt Die komma's, die waren mij nog niet eens opgevallen. Die hoofdletters doe ik ook altijd zo, dus ik zie het probleem niet van zo'n mooi gedicht, je wordt echt snel beter in dichten |
| reactie 5
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Bedankt, maarre dit topic staat al lang op de site hoor. Het gedicht is al van vorige maand ofzo .. |
| Naar boven | |