Huiskamer: Studierichting
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
wat volgen jullie op school als studierichting? gewoon even om te weten |
| reactie 1
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Theoretisch - zorg/welzijn, maar ik denk dat ik eerder in de muziekbuisness ga belanden |
| reactie 2
|
|
|
Ah lijkt me leuk :p |
| reactie 3
|
|
|
Wat lijkt je leuk? Bio of muzikant? |
| reactie 4
|
|
|
Bio |
| reactie 5
|
|
|
Marcellaa16 Berichten: 101 |
Op dit moment zit ik niet op school, was wel aangenomen op een opleiding voor augustus, maar door een nieuwe opname gaat dat waarschijnlijk verschuiven naar de volgende instroomronde en dat is in februari, ik ga dan Zorghulp niveau 1 doen. |
| reactie 6
|
|
|
timmyboy014 Berichten: 445 |
ik ga 26 augustus beginnen met de opleiding: "facilitair dienstverlening" op het Summa College in Eindhoven, voor heen was dit ROC Eindhoven. De opleiding duurt 2 jaar |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 244 |
ik ga naar mijn 4de middelbaar ASO: latijn-wiskunde, Belgisch systeem is dat in Nederland niet anders die onderwijssystemen? |
| reactie 8
|
|
|
In Nederland betekent ASO dat je asociaal bent, maar goed. |
| reactie 9
|
|
|
@Elke : ik denk dat dat in nederland anders is ...? Ik doe ASO humane wetenschappen in belgie |
| reactie 10
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 244 |
@patros-fibros: hahaha bij ons betekent het gewoon Algemeen Secundait Onderwijs @Freak: nice, ik zou dat ook doen moest ik niet in latijn zitten :p |
| reactie 11
|
|
|
Ja haha ASO is het hoogte bij ons |
| reactie 12
|
|
|
Hoe hou je een gesprek met een Nederlander?: 'Wat voor school doe je?' 'ASO' (Ô,ô) 'Ik snap er niks meer van' Hoe noemen jullie het dan als iemand asociaal is? (dat gesprek is niet rot bedoelt trouwens, vind het wel een leuke naam voor een opleiding |
| reactie 13
|
|
|
In belgie heb je ASO BSO TSO ASO --> algemeen secundair onderwijs BSO --> beroeps secundair onderwijs TSO --> technisch secundair onderwijs In ASO kan je dan specifiek een studierichting kiezen: 1) Wetenschappen 2) Economie 3) Humane Wetenschappen 4) Latijn In BSO kan je dan ook specifiek een studierichting kiezen: 1) Kantoor 2) Verzorging 3) Bouwtechnieken In TSO is dat ook zo : 1) Handel 2) Mechanica 3) Stw wat dus sociale technische wetenschappen betekent! Van waar dat je komt met " asociaal" kan ik dus echt niet weten!? Nadat je gedaan bent met BSO of TSO kan je direct gaan werken en in het ASO niet want je moet eerst naar een hoge school gaan of universiteit! En als je humane wetenschappen volgt dan leer je over de mens dus van waar kom je met dan gedoe van " asociaal" ? |
| reactie 14
|
|
|
timmyboy014 Berichten: 445 |
@freak, er wordt hier niet bedoeld dat wat jullie doen asociaal is, maar in Nederland is het zo dat als we iemand een aso noemen, dat als afkorting voor asosiaal betekend. Dit heeft dus niets met de opleiding te maken, maar gewoon een grappige samenloop van woord/taal gebruik. |
| reactie 15
|
|
|
En een beetje Belg kan dat waarderen. Goeie uitleg trouwens |
| Naar boven | |