Gedichten check: Onvoorwaardelijke liefde
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Bekend Berichten: 10 |
Voor jullie, die de liefde zo prachtig laten lijken. Ze zijn rond de tachtig schat ik zo. Zij is nogal slecht ter been, daarom heeft ze een rollator nodig bij het lopen welke niet vergoed werd door de zorg dus daarom moesten ze het van hun eigen spaarcentjes kopen. Dat hij ook niet zo goed meer loopt, weerhoudt hem er niet van haar liefdevol de auto in te helpen. Het gaat niet zo snel, maar daar geven ze vrij weinig om. Het leven van overal naar toe haasten hebben zij allang achter zich gelaten. Ook al is ze wat ouder, ze verzorgt zichzelf tot in de puntjes. Ze heeft haar haar netjes vastgezet met een haarspeld die ze waarschijnlijk al jaren heeft, het ziet er prachtig uit. In voor en tegenspoed; zelfs in de laatste jaren waarin ze elkaar duidelijk zien aftakelen, zijn ze er nog steeds voor elkaar. Zij zijn nog van de tijd waarin de vuile was niet werd buiten gehangen bij een zogenaamde relatiepsycholoog. Nee, vroeger loste je dit samen op en bleef je bij elkaar ook tijdens moeilijke tijden. Natuurlijk zal het niet altijd koek en ei tussen de twee zijn geweest, ondanks dat zijn ze nog wel steeds bij elkaar. Mensen zijn tegenwoordig te egoïstisch en daardoor alleen ondanks dat ze samen zijn. Blijkt de persoon met wie je bent toch niet aan al je eisen te voldoen? Dan ruil je hem toch in voor een ander, alles is toch tijdelijk. Zwak, gebrek aan karakter. Liefde van vroeger, dat Ãs pas. Zelfs als het niet helemaal bleek te gaan zoals je het beide voor ogen had, koos je voor elkaar. Onvoorwaardelijk. Als ik voor de liefde zou kiezen, zou ik het zo willen. Idealistisch? Misschien wel, maar vroeger bestond het. |
| Naar boven | |