Korte verhalen check: Ik weet het niet goed ...
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4.562 |
Ik probeer verhalen te schrijven. Wat vinden jullie van dit? Rosa klom op Ramus’ rug. ze streek nog éénmaal over haar zijde rok en vertrok. Ze porde lichtjes is Ramus ribben en hij schoot in galop. Ze slalomde tussen de bomen door en sprong over een klein beekje. Ze kwam aan bij het meer. Kolmen stond daar al, met Flor. “Dag, Rosaâ€, zei Kolmen toen hij haar zag. “Hallo, Kolmen†zei Rosa met haar ogen ten gronde gericht. Ze gingen langs de waterkant zitten en droomde even in zichzelf. “Rosa, ik weet dat je me nog niet lang kent, maar ik wil iets zeggenâ€. “Ja, Kolmen?†vroeg Rosa. “Nee, laat maarâ€, mompelde Kolmen. “Kolmen, zeg maar†zei Rosa. “Oke, ik wou zeggen dat ik …â€. Verder kwam hij niet. Ramus en Flor keken bang naar de struiken. “Hiiiiiiiiiiihâ€, hinnikte ze. “Hooo, Ramus, hooo, jij ook Flor, kalm†suste Rosa en Kolmen de pony’s. Kolmen’s hand raakte perongeluk die van Rosa. Rosa, kijk verlegen naar de toppen van haar laarsjes. “Rosa, ik …â€. “Sta stil!†riep een stem. “Nee, de jagerâ€, fluisterde Rosa haast onverstaanbaar. “Verdommeâ€, vloekte Kolmen zachtjes. “Geef me al jullie geld en één van de pony’s!†schreeuwde de jager. “Nee!†riep Kolmen kwaad terug. De jager greep zijn boog en legde er een pijl op. Hij schoot en miste. Rosa lachte stil in zichzelf. “Wat?! Lachte je nu, meisje ?!†de jager werd boos. Rosa keek weg. “Laat ons gerustâ€, zei Kolmen. “Geld, pony, nu†zei de jager kalm. “Nee, nee en nooitâ€, kaatste Kolmen terug. De jager legde weer aan en mikte opnieuw. Deze keer wel raak. De pijl boorde zich in het rechteronderbeen van Ramus’ voorbeen. “Hiiiiiiiâ€, hinnikte Ramus. Daarna viel hij neer. “Nee!†riep Rosa. |
| reactie 1
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Persoonlijk hou ik niet zo van paarden, ook niet de verhalen ervan trouwens, maar deze is echt leuk. Ben je van plan om er nog een vervolg op te maken? Of hou je het hierbij? |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Ik ben ook niet zo van paarden, ik vind het wel mooie beesten. Maar dit verhaal is echt zeker weten mooi. Vooral erg leuk, spannend verhaal voor paardenliefhebbers |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Ik ben eigenlijk al aan hoofdstuk 4 maar dit was een deeltje van 2. Alleen hoofdstuk 1 is vreselijk kinderachtig, ik was 9 toen ik begon Reacties mogen nog steeds (ps bedankt he Een stukje vervolg? “Niet mijn Ramus, nee, nee …†fluisterde ze tegen Ramus. “Wat doet u nu, moordenaar!†Kolmen wond zich op. “Rustig he, ventjeâ€, dwong de jager hem. “Weg, of anders...â€, Kolmen bedreigde de jager half. “Euh, euh, okéâ€, zei de jager half vluchtend. “Wacht! Jij gaat nu meteen je paard achterlaten wa...†“Nee, echt nietâ€, onderbrak de jager. Kolmen vervolgde zijn zin: “Laat je paard achter, je verwonde mijn Rosa’s paard, dus paard of levenâ€. De jager liet zijn paard achter en strompelde weg, de bedreiging in gedachten. “Zijn Rosa?†haar hoofd vulde zich met vragen. “Kolmen, alsjeblieft, help me, of Ramus sterft!†Rosa barste in tranen uit. “Kolmen, dit …†begon Rosa. “Hij redt het wel, Rosa, hij is een sterke ponyâ€, onderbrak Kolmen haar. Kolmen greep zijn zakdoek en bond die om Ramus’ been. Rosa snikte nog steeds. “He, Rosa, hij overleefdt dit schot welâ€, zei Kolmen nogmaals. Hij keek haar aan. “Echt waarâ€, zei Kolmen tegen Rosa. Samen verzorgde ze de pony. Ramus hinnikte zwakjes. Zijn trots was gekrenkt. Dat accepteerde hij niet. Hij haatte die jager. Heel hard. Nadat ze Ramus hadden verzorgd ging Rosa naar huis. “Zie ik je over een weekje?†vroeg ze. “Neeâ€, zei Kolmen. “Zeker nietâ€. “Maar, maar …†zei Rosa droef. “Natuurlijk zie je me niet over een weekjeâ€, vervolgde Kolmen grijnzend. “Ik kom je morgen opzoeken. Voor Ramus … Maar natuurlijk ook voor jou†zei hij met blozend. “Tot morgenâ€, zei Rosa opgelucht. Ze dacht dat hij het had gemeend. “Leuk dat je komt, voor Ramusâ€, bloosde Rosa nu ook. Hij wou haar omhelzen ter afscheid maar bedacht dat dit niet het beste moment was. “Tot morgen†zei hij. “Alleen spijtig dat ons afspra... ik bedoel .. Euh.. Tot morgenâ€. En daar ging hij, sprong op Flor, die nog bezig was Ramus te troosten, en gallopeerde weg, hij draaide zich nog en éémaal om en wierp een begrijpende blik op hun beide, zwaaide even en reed door. Rosa liep naar huis en moeder zag haar komen met Ramus. “Maar kindje toch !†riep moeder haar toe. “Wat.. Wat is er gebeurd? Ben jij ook gewond? Wie deed het? Waa..†“Moeder, rustig, er was een jagerâ€, suste Rosa. “Hij eiste één van de twee pony’s en al ons geld. Kolmen heeft me gered.†antwoorde Rosa. |
| reactie 4
|
|
|
Leuk verhaaltje, ik heb er wel van genoten tijdens het lezen |
| reactie 5
|
|
|
Bedankt Nathan, heb je tips? |
| reactie 6
|
|
|
Nee, voor het moment heb ik geen tips |
| reactie 7
|
|
|
|
| reactie 8
|
|
|
Deel 1 wil ik ook wel lezen eig. ik ben wel benieuwd wat je er toen van gemaakt hebt |
| reactie 9
|
|
|
Ik zal via prive bericht sturen, het is beschamend |
| reactie 10
|
|
|
Oei, is het zo erg dan, ik ga gauw eens kijken |